Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-07, 21:05
  #1
Banned
Moneymaker_#1s avatar
Tjena!

Jag är sugen på att börja daytrada på FOREX-marknaden. Har sökt runt lite på nätet men hittar inte riktigt det jag söker.. Först och främst skulle jag vilja ha utförlig information på svenska om hur det går till, hur man tolkar olika signaler, mm. Sen skulle jag vilja hitta någonstans att trada, helst på svenska men det lär nog inte finnas, eller? Andra krav som jag har är att det ska vara enkelt att förstå. Vill även ha med så många indikatorer och signaler som möjligt. Skulle föredra om det va ett program som man laddar ner. Ett sista krav är att man inte behöver sätta in mer än $100 till att börja med. Samt såklart låga spreads.

Alla konstruktiva inlägg är välkomna. Kom igen nu, det måste väl finnas några här med kunskaper/erfarenheter inom ämnet?

MVH//Tommy
Citera
2006-08-07, 22:19
  #2
Medlem
ZoltiRs avatar
Är varken expert eller speciellt erfaren. Men jag har tradat med Marketiva www.marketiva.com , där finns ett antal olika instrument att välja mellan samt, man kan börja med otroligt små summor där och de tar inga avgifter förutom det de tjänar på när kunderna köper/säljer. Man får till och med $5 att börja med bara man öppnar ett konto.

Programvaran kan jag inte säga så mycket om då jag inte provat någon annan, dock tycker jag den är enkel och rätt funktionell. Att hitta information om forextrading är rätt lätt, bara man letar lite. Har inga tips på svenska guider då jag inte brytt mig att om att leta efter sådana, en bra nybörjarguide på engelska är http://www.babypips.com/

Lycka till!
Citera
2006-08-08, 07:56
  #3
Banned
Moneymaker_#1s avatar
Tjena!

Tackar så mycket för tipsen.. Ska kolla dom så fort jag hinner.. Fler tips?

MVH//Tommy
Citera
2006-08-16, 22:59
  #4
Medlem
oanda.com


det enda alternativet om du inte ska trada med monstersummor (enligt mig). marketiva känns en smula oseriösa... men som inkörsport/test så kan det ju vara nått, man får ju som sagt $5..
Citera
2006-08-17, 00:50
  #5
Medlem
Någon som kan förklara grunderna till FOREX-trading? Vilka aspekter tittar man på när det kommer till små förändringar? Att Riksbanker höjer och sänker räntor är väl självklart, likaså krig och oljepriser men fler indikatorer än så måste väl folk arbeta kring?
Citera
2006-08-17, 01:15
  #6
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneymaker_#1
Tjena!

Jag är sugen på att börja daytrada på FOREX-marknaden. Har sökt runt lite på nätet men hittar inte riktigt det jag söker.. Först och främst skulle jag vilja ha utförlig information på svenska om hur det går till, hur man tolkar olika signaler, mm. Sen skulle jag vilja hitta någonstans att trada, helst på svenska men det lär nog inte finnas, eller? Andra krav som jag har är att det ska vara enkelt att förstå. Vill även ha med så många indikatorer och signaler som möjligt. Skulle föredra om det va ett program som man laddar ner. Ett sista krav är att man inte behöver sätta in mer än $100 till att börja med. Samt såklart låga spreads.

Alla konstruktiva inlägg är välkomna. Kom igen nu, det måste väl finnas några här med kunskaper/erfarenheter inom ämnet?

MVH//Tommy

Marketiva som du har fått tips om har inte bästa ryktet. Du kan demotrada där som man bör göra några veckor/månad innan man sätter in riktiga pengar. Men det finns bättre alternativ, tex gftforex.com. Där får du riktigt support och går en utbildning tills du känner dig redo. Dom ringer dig från USA så din engelska måste vara någorlunda okej. Dom har dessutom en plattform som jag personligen tycker är bättre än marketiva.

Hur man förutser hur kursen kommer se ut är i princip omöjligt. Där finns de tekniska och fundamentala analyserna. Det sägs att kurserna går i trender men du ska veta man kan aldrig vara säker. Förutom de tekniska analyserna(kurshistorik, indikatorer i programmet osv) finns också fundamentala som då gäller nyheter, ekonomin i länderna du tradar med och mycket annat. De flesta som tradar går nog mest efter de tekniska analyserna.

Sen tror jag ingen broker än så länge öppnar ett konto till dig för bara 100 dollar. Lägsta brukar vara runt 250$ vad jag vet. Glöm inte heller att dom flesta(då pratar vi om 70% och uppåt)som daytradar går minus. Det är helt enkelt för svårt att förutse kursens gång. Så lite mer långsiktigt är nog bäst, så här i början i alla fall.
Citera
2006-08-17, 01:22
  #7
Medlem
Hur får man hem pengarna

Hur få rman hem pengarna så man kan köpa mjölk för de på ICA om man jobbar upp en slant på att forextrada.

Janne
Citera
2006-08-17, 10:16
  #8
Banned
Moneymaker_#1s avatar
Igår skaffade jag mig ett DEMO-account hos AC Markets. Jag gillar deras plattform men såg efteråt att man som minst måste sätta in $5.000 för att öppna ett riktigt konto. Är det någon som har något positivt eller negativt att säga om AC Markets? Och som sagt så gillar jag deras plattform men $5.000 är lite blodigt för mig så jag undrar om nån vet om nåt ställe som har liknande layout på plattformen men erbjuder mini-account på ett par hundra dollar?

MVH//Tommy
Citera
2006-08-17, 11:09
  #9
Medlem
som sagt, oanda.com

anses ha lägsta spreads, jätte lite slips etc. (och det stämmer så vitt jag vet, har själv konto där) eur/usd spreaden är på 1.5-1.8 nånting. sök lite på google så ser ni att dem är massivt populära och uppskattade. sen funkar $100 prima hos oanda, även ännu mindre, vad nu det ska vara bra för

som sagt, kolla upp oanda, där kan du även demotrada, fast den bästa plattformen för demotrading just nu är: markettrader 4, från metaquotes.

massvis av indikatorer och inställningar. man kan även skapa/importera egna indikatorer och även göra sk. trading experts, som tradar automatiskt precis som du vill. bra träning, förr eller senare kommer dem gå ut och beta stadiet och då kan det vara värt att kunna klienten eftersom den är jäkligt bra!!
Citera
2006-08-17, 15:37
  #10
Banned
Moneymaker_#1s avatar
Har kollat lite på oanda.com men jag gillar inte att det är webbaserat.. Dessutom har dom bara 50:1 i leverage.. Finns det inget annat ställe som är bra som erbjuder mini-account?

MVH//Tommy
Citera
2006-08-17, 18:31
  #11
Medlem
Forex trading

Tja!

Vad menas med forextrading?
Gick in på länken någon postade och kunde då läsa om fibonacci och elliots vågrörelser. Det är verktyg som jag använder mig av inom den tekniska analysen för att värdera aktier.

Själva namnet forextrading för genast mina tankar till valutahandel...??
Citera
2006-08-17, 19:10
  #12
Medlem
valutahandel, japp. EUR/USD, EUR/SEK etc.

moneymaker: ok, jag fattar. tänk dock på att du inte behöver ha alltför stora krav på din brokers klient, så länge den funkar och allt annat faller dig i smaken. du ska ju bara handla igenom den. studera kurser etc. gör du garanterat bättre och smidigare genom t.ex. markettrader 4. endel rekomenderar även esignal, det kostar en slant dock.

fast å andra sidan är ju smaken som baken, mitt svammel kanske e skitsnack för nån annan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback