Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Jag tycker att man måste se på olika faktorer. Simon är i bra fysisk form, och det kanske inte är troligt att han kommer hinna fixa tekniken- men samtidigt räcker det att han får på ett bra kast för att få självförtroende igen. I diskus finns ändå chansen utifrån hans kapacitet och han har då medaljchans. Vi skickar tex Montler som inte ens hoppat 8 m i år som varit skadedrabbad. Hur troligt är det att han klarar kvalet? Vi skickar 2 mararonlöpare som troligen inte har en chans på top 12. Jag tycker alla friidrottare som kvalar in ska vara med o diskussionen sen kan jag tycka att Leo M ska med om vi ska med 3 hinderlöpare ftersom han vann SM och är bättre rankad än Vidar.

De som är unga och lovande ska med för att se och lära!
Simon är inte inkvalad via rankingen. Ligger på plats 34 och 32 får deltaga. Så det krävs att två av de som ligger före honom avstår för att han skulle vara uttagningsbar.
Citera
2024-07-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
vilken skada då?
Den svåra fotskadan hon fick 2017. Det fina spänstiga löpsteget hon hade fram till 2017 kom aldrig tillbaka efter skadan och bortsett från 2021, då hon kämpade beundransvärt för att komma till OS, har hon aldrig varit i närheten av de tider hon gjorde innan skadan. Det har tyvärr blivit lite som med Thomas Brolin efter hans svåra fotskada han fick när han var 24 år. Han kämpade envist för att komma tillbaka, men hade tappat spänsten i steget och lade av efter några år.
Citera
2024-07-03, 11:09
Medlem
Tregaro skriver på instagram att Maja inte är uttagen
Citera
2024-07-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimart
Tregaro skriver på instagram att Maja inte är uttagen
Illavarslande. Då kan man fråga sig hur många (=få) som blir uttagna överhuvudtaget.
Citera
2024-07-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Illavarslande. Då kan man fråga sig hur många (=få) som blir uttagna överhuvudtaget.
Ja, mycket illavarslande. Om det stämmer skulle det vara mycket intressant att få en motivering
Citera
2024-07-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos

Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Ja, mycket illavarslande. Om det stämmer skulle det vara mycket intressant att få en motivering

Det skriver inte Tregaro, han skriver bara argumenten för (vilket inte är så konstigt)
Hon har ju redan använt framtidskriteriet och bara klarat 1.91 (nomineringsspannet är 1.91-1.92) 1 gång den här säsongen men jag hade nog ändå trott (hoppats) på att man skulle ta hänsyn till att hon varit begränsad i hur mycket hon kunnat tävla och i vissa tävlingar hur många hopp hon kunnat göra då, samt att hon varit nära på 1.93/1.94 flera gånger. Det finns ju ändå visst utrymme i kriterierna för att ta hänsyn till begränsat tävlande pga skada.

Men det brukar alltid finns alltid några friidrottare som jag blir besviken över att SOK inte tar ut när jag tycker att de hade kunnat göra det, det är väl bl.a. Maja den här gången då...
Citera
2024-07-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Den svåra fotskadan hon fick 2017. Det fina spänstiga löpsteget hon hade fram till 2017 kom aldrig tillbaka efter skadan och bortsett från 2021, då hon kämpade beundransvärt för att komma till OS, har hon aldrig varit i närheten av de tider hon gjorde innan skadan. Det har tyvärr blivit lite som med Thomas Brolin efter hans svåra fotskada han fick när han var 24 år. Han kämpade envist för att komma tillbaka, men hade tappat spänsten i steget och lade av efter några år.

Tack för utläggning. Låter rimligt.
Citera
2024-07-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimart
Det skriver inte Tregaro, han skriver bara argumenten för (vilket inte är så konstigt)
Hon har ju redan använt framtidskriteriet och bara klarat 1.91 (nomineringsspannet är 1.91-1.92) 1 gång den här säsongen men jag hade nog ändå trott (hoppats) på att man skulle ta hänsyn till att hon varit begränsad i hur mycket hon kunnat tävla och i vissa tävlingar hur många hopp hon kunnat göra då, samt att hon varit nära på 1.93/1.94 flera gånger. Det finns ju ändå visst utrymme i kriterierna för att ta hänsyn till begränsat tävlande pga skada.

Men det brukar alltid finns alltid några friidrottare som jag blir besviken över att SOK inte tar ut när jag tycker att de hade kunnat göra det, det är väl bl.a. Maja den här gången då...

Har de dumpat topp 8 kriteriet?

Egentligen borde vi ha som usa. Topp 3 på SM sen är det upp till den individuella idrottaren att klara kvalgränsen. Klart o koncist kriterie.
Citera
2024-07-03, 12:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Truppen släpps kl 15.00 idag.
Citera
2024-07-03, 12:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Norska Henriette Jæger väljer 400 meter i OS. Och inte 200 meter och därmed försvinner en konkurrent till Henriksson om hon blir uttagen.
Citera
2024-07-03, 12:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Ngarambe inte heller uttagen. Märkligt att man inte tar ut en löpare som har gjort låga 4:05 i år.
Citera
2024-07-03, 12:37
Medlem
vad är argumenten för att inte bara ta ut alla som är kvalificerade? varför är det bättre att en utövare inte deltar än att den gör det? ekonomi? isf kunde man ju bara använda samma kriterier för att avgöra vem som behöver bekosta sig själv. förstår verkligen inte
Senast redigerad av younghegelian 2024-07-03 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in