Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Många gör det. Somliga gör inget annat än att fika hela dagarna. Fika och mellanmål är också att äta, även om många glömmer bort det och det är förstås ett oskick som man behöver sluta med om man inte vill gå runt med hängmage.
Då kanske det inte är så konstigt om man stoppar i sig fler kalorier än vad man gör av med, vilket ger viktuppgång.

Du vet, det där med energi in-energi ut. Det gäller för övrigt oavsett hur ofta eller hur sällan man äter.
Citera
2024-06-03, 15:07
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Tror det är samma som skyller på grov benstomme.

Eller kvinnor som har barn som skyller på att "det inte går att gå ner i vikt" pga barnafödsel eller vad fan dom hymlar om.

Fetton i överlag är en självisk och ignorant grupp som jag föraktar. Dom vill att man ska tycka synd om dem eller till och med respektera dem pga deras fetma. Det enda dem är är vandrande hälsoproblem som belastar sjukvården och samhället.

Nä sätt dem i arbetsläger långt uppe på Treriksröset där dom kan arbeta bort sina överflödiga kilon och kanske till och med tillslut få insikt i sin ignorans. Om inte så är svältdöden den enda lösningen.
Citera
2024-06-03, 18:01
Medlem
Smarree88s avatar
En sked med äppelcidervinäger och ett glas vatten före en måltid ger faktiskt ökad effekt på viktnedgång!

Ett tips, Prova
Citera
2024-06-03, 18:11
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Fetton i överlag är en självisk och ignorant grupp som jag föraktar. Dom vill att man ska tycka synd om dem eller till och med respektera dem pga deras fetma. Det enda dem är är vandrande hälsoproblem som belastar sjukvården och samhället.

Har du hittat på det eller pratar du med tjocka som säger att du ska tycka synd om dem? Det låter jättekonstigt.
Citera
2024-06-03, 18:38
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Har du hittat på det eller pratar du med tjocka som säger att du ska tycka synd om dem? Det låter jättekonstigt.

Fetton nuförtiden kräver ju att man ska respektera dem och inte syssla med "fat shaming".
Hatar fan fetton.
Citera
2024-06-03, 18:40
Medlem
Citat:
Fetton nuförtiden kräver ju att man ska respektera dem och inte syssla med "fat shaming".
Hatar fan fetton.

På Tiktok eller i verkligheten?
Citera
2024-06-03, 18:44
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
På Tiktok eller i verkligheten?

Överallt
Citera
2024-06-03, 18:46
Medlem
Citat:
Överallt

OK, kan du beskriva en situation IRL som har hänt?
Citera
2024-06-03, 18:56
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
OK, kan du beskriva en situation IRL som har hänt?

Det var väl fan då. Är du en fettsäck själv eller vad är det du inte fattar? Men ok kan ge dig ett exempel.

Fettobrud på min förra arbetsplats som fick för sig att särbehandlas pga fetma. Jobbade extremt långsamt pga övervikten och det fick man absolut inte nämna eftersom det var "fat shaming".
Det rådde dresscode där med så kortbyxor var inte tillåtet men hon kom med sina fula kärringklänningar på somrarna och trodde att hon kunde ha det för det var ju så varmt. Vi sa åt henne att det stred mot policyn och då tog det hus i helvete och var snack om att dra in facket osv osv osv osv.
När detta föregick så gick vi på jobbet ihop in till chefen och ifrågasatte varför kuksugarn inte gjorde något åt detta och då hotade vi men att komma till jobbet "ledigt klädda".
Då tog han in henne och förklarade reglerna och det blev minst sagt ett jävla liv.
Fettsäcken kom till jobbet klädd efter klädpolicyn och svettades som en gris i några dagar tills hon tillslut "sjukskrev" sig och sen sa hon upp sig.

Kan bjuda på en till: fetton i lokaltrafik förväntar sig att man ska lämna sin plats åt dem som man gör åt gamlingar när det är fullsatt. Inte vara jag som gjort denna spaning.

Nöjd?
Citera
2024-06-03, 19:23
Medlem
Citat:
Det var väl fan då. Är du en fettsäck själv eller vad är det du inte fattar? Men ok kan ge dig ett exempel.

Fettobrud på min förra arbetsplats som fick för sig att särbehandlas pga fetma. Jobbade extremt långsamt pga övervikten och det fick man absolut inte nämna eftersom det var "fat shaming".
Det rådde dresscode där med så kortbyxor var inte tillåtet men hon kom med sina fula kärringklänningar på somrarna och trodde att hon kunde ha det för det var ju så varmt. Vi sa åt henne att det stred mot policyn och då tog det hus i helvete och var snack om att dra in facket osv osv osv osv.
När detta föregick så gick vi på jobbet ihop in till chefen och ifrågasatte varför kuksugarn inte gjorde något åt detta och då hotade vi men att komma till jobbet "ledigt klädda".
Då tog han in henne och förklarade reglerna och det blev minst sagt ett jävla liv.
Fettsäcken kom till jobbet klädd efter klädpolicyn och svettades som en gris i några dagar tills hon tillslut "sjukskrev" sig och sen sa hon upp sig.

Kan bjuda på en till: fetton i lokaltrafik förväntar sig att man ska lämna sin plats åt dem som man gör åt gamlingar när det är fullsatt. Inte vara jag som gjort denna spaning.

Nöjd?

Ja, jag är ganska nöjd. Funderar bara på vilket mystiskt jobb detta var, men det är kanske för personligt. Att reta sig på att någon jobbar långsamt, oh ja, har råkat ut för det av andra anledningar.

Aldrig rest mig för någon på bussen, men skulle inte resa mig för någon då jag behöver en sittplats. Ingen tjock har hotat mig men det kanske kommer.

Jag har redan sagt att jag är normalviktig. Jag försöker gå ner några kilo och kommer då fortfarande vara normalviktig, för ju lättare jag är, desto mindre ont i min ledsjukdom. Dessa sista kilon är hopplösa. Det blir nog totalsvält.
Citera
2024-06-04, 03:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Då är det inte intressant vad du anser häller.

Nä inget är sa häller intrjessant.
Citera
2024-06-04, 03:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
absolut inte. Fetma är en sjukdom som beror på HORMONER, som kommer av att folk äter processad skräpmat 24/7/365

Nope. Just det här rådet har inte hjälpt människor som lider av fetma överhuvudtaget. Om det verkligen fungerat som du säger så skulle fetman minskat globalt sett, men så ser inte verkligheten ut. Snarare tvärtom.

Ska man lösa fetman en gång för alla som bara ökar och ökar i världen, så behöver man adressera det verkliga problemet, nämligen förstå att det är hormoner som orsakar fetma, inte kalorier. Eller att man äter för mycket kalorier och rör på sig för lite. Det stämmer inte överhuvudtaget.

Det går inte att träna bort fetma. Ska man bli av med fetma behöver man lära sig om hur olika slags kost påverkar hormonerna i kroppen och vikten av att fasta mellan måltiderna.

Fast det du inte fattar är att tjockisar inte tränar eller äter bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in