• 1
  • 2
2024-01-10, 22:54
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://www.sec.gov/cgi-bin/browse-e...ion=getcurrent

Citat:
Latest Filings Received and Processed at the SEC

This listing contains the most recent filings for the current official filing date (including filings made after the 5:30 pm deadline on the previous filing day).

https://www.di.se/live/usa-ger-gront...der-pa-borsen/

Citat:
USA ger grönt ljus för bitcoin-fonder på börsen

Den amerikanska finansinspektionen SEC har beslutat att tillåta börshandlade fonder kopplade till kryptovalutan bitcoin.

https://www.omni.se/sec-ger-gront-lj...etfer/a/WRr15Q

Citat:
SEC ger för första gången grönt ljus för handel med bitcoin-ETF:er, skriver myndigheten i ett beslut på sin sajt.

De fondjättar som fått grönt ljus är bland andra Blackrock, Fidelity och kryptoförvaltaren Grayscale.

Bitcoin stiger något efter kvällens besked.

TS: Bitcoin ETF har blivit godkänd av SEC (United States Securities and Exchange Commission)

💎💰💵

Vad tror ni om Bitcoins framtid?
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-01-10 kl. 23:28.
Citera
2024-01-10, 22:55
Medlem
fittslems avatar
Inte oväntat men jävlar vad fint!

Priserna börjar redan rusa!
Citera
2024-01-10, 23:24
Medlem
Jag som sällan tradera utan mest köper under de år priset är hyfsat lågt och säljer 1 gång var fjärde år så är detta ändå intressant.

Nu tillåts miljarder strömma in i bitcoin.
Då detta kommer bara nån månad innan halvering så blir även det intressant.
Kommer vi se en rysning likt alla andra halveringar eller blir det en mer jämn uppgång från och med nu?

Jag undrar också om alla andra coins kommer påverkas av detta?
Normalt sett ökar btc i värde och sedan flyttas dessa pengar över till mindre coins
Citera
2024-01-11, 00:12
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Jag som sällan tradera utan mest köper under de år priset är hyfsat lågt och säljer 1 gång var fjärde år så är detta ändå intressant.

Nu tillåts miljarder strömma in i bitcoin.
Då detta kommer bara nån månad innan halvering så blir även det intressant.
Kommer vi se en rysning likt alla andra halveringar eller blir det en mer jämn uppgång från och med nu?

Jag undrar också om alla andra coins kommer påverkas av detta?
Normalt sett ökar btc i värde och sedan flyttas dessa pengar över till mindre coins

Shitcoins pumpar mest på bestlutet än så länge, ganska förvånande!
Citera
2024-01-11, 00:42
Medlem
Angående bitcoins framtid så är väl detta det största som hänt i princip?

Ett legitimt erkännande och dessutom av världens ledande ekonomi.

Tror att en konsekvens av detta blir att svenska banker blir mer kryptovänliga eller rent av blir tvingade till det på nåt sätt
Citera
2024-01-11, 01:49
Medlem
I Sverige kan man sedan länge köpa ETP:er på exempelvis Avanza och Nordnet. Ett skattevänligt sätt att exponera sig mot kryptovalutor via dessa certifikat. Dock kan man förstås bara handla under börsens öppettider. Det är nackdelen.
Citera
2024-01-11, 05:46
Medlem
hetofestligs avatar
Fett bra. Köpte på mig big time igår faktiskt.
Citera
2024-01-11, 07:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Angående bitcoins framtid så är väl detta det största som hänt i princip?

Ett legitimt erkännande och dessutom av världens ledande ekonomi.
Absolut, ett helt enormt erkännande:
Citat:
Though we’re merit neutral, I’d note that the underlying assets in the metals ETPs have consumer and industrial uses, while in contrast bitcoin is primarily a speculative, volatile asset that’s also used for illicit activity including ransomware,[4] money laundering,[5] sanction evasion,[6] and terrorist financing.[7]

While we approved the listing and trading of certain spot bitcoin ETP shares today, we did not approve or endorse bitcoin. Investors should remain cautious about the myriad risks associated with bitcoin and products whose value is tied to crypto.

https://www.sec.gov/news/statement/g...bitcoin-011023

Citat:
Tror att en konsekvens av detta blir att svenska banker blir mer kryptovänliga eller rent av blir tvingade till det på nåt sätt
Varför då? Det har funnits mängder med börshandlade bitcoin-produkter sedan flera år tillbaka, även i Sverige.
Citera
2024-01-11, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Absolut, ett helt enormt erkännande:

Varför då? Det har funnits mängder med börshandlade bitcoin-produkter sedan flera år tillbaka, även i Sverige.

Just för att det är USA det handlar om.

Hade det varit Somalia eller nåt så hade Sverige aldrig brytt sig.
För helt ärligt så är nog bitcoinvägran lite av en kultur där andra länder är anti bitcoin vara för att andra länder är det.
Hade 95% av bankerna i Europa varit för bitcoin så hade Sverige hakat på
Citera
2024-01-11, 07:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vad menas med "för bitcoin"? Vilka banker är "för bitcoin"? Banker vill tjäna pengar och undvika problem med lagen så gott det går.
Citera
2024-01-11, 08:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Jag tror nu att det bara är en tidsfråga innan bankerna hittar på diverse krypto relaterade produkter. Om 2-5 år lär vi börja se banker erbjuda custodial tjänster för att hålla dina Bitcoin gissar jag. Och kan dom göra det med bankgaranti så blir det säkert populärt alternativ för dom som inte vill sörja för säkerheten helt själva.
Citera
2024-01-11, 10:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag tror nu att det bara är en tidsfråga innan bankerna hittar på diverse krypto relaterade produkter. Om 2-5 år lär vi börja se banker erbjuda custodial tjänster för att hålla dina Bitcoin gissar jag. Och kan dom göra det med bankgaranti så blir det säkert populärt alternativ för dom som inte vill sörja för säkerheten helt själva.
Varför tror du det? Har det funnits några hinder för dem att göra det tidigare? Vad menar du med bankgaranti i det här fallet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in