Citat:
Finns inget som tyder på att "Gud" inte finns. Ingen vetenskap har hittils pekat på att Gud inte finns.Religion är inte samma sak som Gud även om flera religösa människor tror på Gud. Religion är skriven av människor och man kan bevisa att det finns felaktiga saker i det av enkla vetenskapliga metoder.
Gud är det som skapade verkligheten, livet, själen. Det som körde igång celldelning t.ex.
Det som startade evolutionen om det nu ägt rum (vilket är möjligt).
Gud finns inom oss också.
Om du ser ett hus, tror du att det skapades av sig själv och ser ner på dom som tror att det hade en skapare?
Allting har en skapare, inget är av slumpen, inte ens i naturen. Allt är för designat i denna världen för att där inte skulle finnas någon mening med vår existens, vilket är en stor anledning till varför folk väljer att tro på en högre makt. Varför ska vi leva, kämpa och lida om det inte finns någon mening?
Min ateistiska period i livet var extremt mörk och destruktiv, därav väljer jag leva som troende, fast inte religös då jag vet att det är skrivet av människor.
Det gör mig lyckligare, smartare, bättre version av mig själv. Livet ger mig mycket mer, jag har mer hopp och jag mår bättre än extremt många andra i landet, i synnerhet här på flashback där folk förlorat meningen med livet och dränker sig i sprit, missbruk och hat.
Citat:
Beror på vem man är och vad man tror på. Om man vill ha jämställdhet eller bryr sig mer om sina inkomster t.ex.
Vänsterpartier står upp för olika slags människor, hur dom än är födda, vilken tro, etnicitet/rötter dom än har. Tyvärr skrämmer högern bort många normala människor med sin hatretorik mot invandrare, homosexuella o.s.v.
Folk har sett vad sådant har lett till, t.ex. i Tyskland, därav finns det fortfarande många människor som röstar på vänstern.
Sedan är jag mer åt höger i vissa frågor så missförstå mig inte här, är bara trött på att flashback ska vara så extremt högervinklat. Sanningen är att bägge sidor har rätt och fel. Men den ena sidan är mer jämställd, human och omtänksam om alla slags individer.
Hur ska homosexuella t.ex. välja att rösta på högerpartier (i synnerhet vissa av dom) när en del högermänniskor (och även vissa inom partier) sprider uppenbara lögner och homofobi? Homosexuella är normala människor som inte ens valt att vara homosexuella, dom skadar ingen. Detsamma gäller transgenders. Statistiskt sätt är dom inte överrepresenterade i några brott t.ex. men vissa smyghomos sprider lögner om att det skulle vara tvärtom t.ex.
Hitler var ren ondska, men internet och nazister har hjärntvättat stora delar av befolkningen, får dom att tro på att nazisterna som dödade alla dom inte gillade att vara "the good guys". Helt efterblivet.
Sedan kan man inte kalla SD för nazister t.ex. det är också helt fel då dom är typ en av dom minst nazistiska partiet idag, nazister röstar nog på lite allt möjligt.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-12 kl. 16:59.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-12 kl. 16:59.