Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-12, 23:30
  #1
Medlem
ni som är intbitna netflixare och bytt till Primevideo eller har båda.. vilken skulle ni säga har bäst innehåll osv
Citera
2024-01-12, 23:34
  #2
Medlem
Båda är kass. Har inget numera(tidigare netfliks).
Citera
2024-01-12, 23:37
  #3
Medlem
Wuppertals avatar
Citat:
https://www.diffen.com/difference/Ne...vs_Prime_Video
Netflix current rating is 3.94
1086 ratings
Prime Video current rating is 3.16
118 ratings
Netflix har följetongen The Crown som alla svamphuvuden gillar så därför är Netflix bättre.
Citera
2024-01-12, 23:41
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doppelgangerman
ni som är intbitna netflixare och bytt till Primevideo eller har båda.. vilken skulle ni säga har bäst innehåll osv

Netflix utan tvekan. Men Prime är ganska billigt och det går att hitta några godbitar där då och då.
Är lite ambivalent med det "nya" nu när dom blandar material som du får betala en extra prenumeration (Amazon köpte ju MGM bland annat) och "hyr" filmer...

Amazon äger ju även IMDB så många har IMDB scores när man tittar vilket gör att ibland kan man redan i förväg säga att det är skit (vilket gör att man inte tittar på det, vilket också kanske är dumt ibland) och samtidigt gillar jag funktionen att man kan pausa och faktiskt se vilka skådisar som är med i scenen...

Kör Prime (för lite fri frakt på Amazon) samt Grand Tour och Clarksons farm... och betalar väl (68 spänn i månaden?) och dom pengarna får man tillbaka när man beställer typ 3 grejor i månaden från Amazon...

Netflix har jag ibland då och då tänkt avsluta, men det dyker allt upp något man vill se. Samtidigt är det serier där jag ser om och om igen och skulle sakna bekvämligheten (Star-trek mestadels) om jag inte hade det på stream...

Jaja my 2 cents...
Citera
2024-01-12, 23:48
  #5
Medlem
Jag har Prime för gratis leveranser, att jag kan se The Boys, Invincible och Gen V är bara en bonus. Netflix har däremot ett stort utbud av både serier och filmer som är värda att betala för.
Citera
2024-01-13, 09:14
  #6
Moderator
Dr Kings avatar
Tv-serier och tv-program --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback