Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-13, 10:44
  #1
Medlem
Fick hembesök i förrgår.
Tyvärr är upplösningen inte den bästa men det ser ut som om det är en företagslogga eller?
Om det är det så tror jag att polisen får det enklare att "lösa" det hela då jag tror personen inte förmår bättre än att använda en "julgåva" eller dyl från ftg när denne är ute på "bus".
https://bilddump.se/bilder/202401131....235.49.80.png
Citera
2024-01-13, 10:49
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är ingen multiscarf, det som syns med text på är en handske. Personen håller handen för ansiktet, om nu det har nån betydelse.
Citera
2024-01-13, 10:52
  #3
Medlem
Och det är ett par vanliga arbetshandskar, ingen flretagslogotyp. Ser ut som tegera om märket spelar nån roll.
Citera
2024-01-13, 11:13
  #4
Medlem
Han har en multiscarf: https://bilddump.se/bilder/202401131....235.49.80.jpg

Å handskar är: ATG MaxiFlex ULTIMATE 42-874 Montagehandske
Citera
2024-01-13, 11:20
  #5
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradigmfree
Han har en multiscarf: https://bilddump.se/bilder/202401131....235.49.80.jpg

Å handskar är: ATG MaxiFlex ULTIMATE 42-874 Montagehandske
Ja, jag var nog för snabb. Ser dock inte vad det står. Hoppas det löser sig.
Citera
2024-01-13, 11:36
  #6
Medlem
Han ser ut att ha blåa ögon iaf på första bilden.
Andra bilden adidas jacka.

Kanske hjälper något, fixa gärna fler bilder men samlade i en kommentar
Citera
2024-01-13, 11:39
  #7
Medlem
Nästa fråga på bild nr 1.

Är mannen i baksätet i bilen med keps en kumpan eller är de nån av er som ba ignorerade stollen? (Zooma in på bilen)
Citera
2024-01-13, 11:53
  #8
Avstängd
Loveletter666s avatar
Ser inte ut som han är kamerakåt iaf, kanske en kandidat till statsministerposten som bara ville röstfiska
Citera
2024-01-13, 11:55
  #9
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Tyvärr svårt att se, men följer denna tråd i hopp om att du får napp TS!
Citera
2024-01-13, 12:17
  #10
Medlem
Jordgubbes avatar
Sorry att störa din tråd som väntar på bättre input men du kan ju ta på dig liknande kläder ställa dig i exakt samma pose och på så sätt estimera längd, skostorlek, axelbredd, kroppskonstellation, handskstorlek, kanske till och med ålder. Har ingen granne också kamera eller sett dem anlända till kvarteret? Lyckades de åstadkomma nåt mer än "tampering on camera". Har du nåra tips till andra avseende bevakning, som följd av detta?
Citera
2024-01-13, 15:49
  #11
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradigmfree
Fick hembesök i förrgår.
Tyvärr är upplösningen inte den bästa men det ser ut som om det är en företagslogga eller?
Om det är det så tror jag att polisen får det enklare att "lösa" det hela då jag tror personen inte förmår bättre än att använda en "julgåva" eller dyl från ftg när denne är ute på "bus".
https://bilddump.se/bilder/202401131....235.49.80.png

Väldigt otydlig trådstart!

Du talar om polisen. Betyder det att personen på bilden har begått något brott mot dig? Inbrott? Vandalisering? Stöld av skottkärra?
Citera
2024-01-14, 11:23
  #12
Medlem
Det jag vill ha hjälp med är att identifiera multiscarfen. Om jag får gissa så ser det ut som en företagsbrandad scarf och de flesta sk "tjuvarna" är bara korkade ungdomar. Skulle inte förvåna mig om han har använt en scraf han har fått i julgåva från arbetsgivaren eller ngn i hans familj. Den ser inte ut att vara gjord av de "vanlig" modekedjorna.

Skorna är identifierade och sulmönster. Hittar spår, som matchar, på tomten utanför vårt sovrum och vardagsrum men mest kring "objektet" som jag tro är av intresse - min "sportbil".

Jackan är identifierad och likaså handskarna. Har även en bil på film som togs 2 veckor, 3 dagar och 1 timme innan, på "udda" tider och ingen i området har en sådan. Det är en BMW 1 serie (F20) i grå metallic med ovanliga 19 tums fälgar (eftermarknad och inte BMW original). Kan inte se nummerplåt pga av dataskyddsförordningens regler (kanske skall skita i dem om ta "straffet"?)

Det är polisanmält men om jag känner polismakten lätt lär det här stanna vid en anmälan. Jag tor personligen att det är en "lokal" förmåga på bilden och jag vill mest ge en heads up till området och polisen. Kan jag "peka" åt vilket håll de skall se så tror jag att jag kommer att slippa se den personen mer på min tomt suktandes efter min "sportbil".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback