Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-13, 21:30
  #1
Medlem
Gosifs avatar
Är riktigt gott såhär års när det är kallt ute!

Redd Kyckling: Rekommenderas inte, smakar knappt nåt

Räkor: Helt okej, lite svag smak dock!

Minestrones: Den bästa av dom alla! Bra smak och är svårt att tröttna på!

Vegetarisk: Helt klart ätbart! Känner sig ändå mätt efter två påsar!

Så minestrones är favoriten!! 14 spänn på coop!
Citera
2024-01-13, 21:41
  #2
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Jag är inte snål men att köpa varmakoppen gör jag inte, kryddar hellre till en soppa själv med kryddor buljong kött och grönsaker potatis pasta ris.

Tar 10 min att förbereda och tio min att tillaga.
__________________
Senast redigerad av BOMB-CP 2024-01-13 kl. 21:46.
Citera
2024-01-13, 21:42
  #3
Medlem
Potatis/purjolök, broccoli & ost samt sparris funkar bra de med. Håller dock med om att minestrone är bäst rakt ur påsen.

De mer smaklösa varianterna (t.ex. potatis & purjolök) brukar jag piffa upp med lite cayennepeppar vilket tillför en liten hetta utan att någon större inverkan på smaken, passar fint så här på vintern. Rekommenderar också lite syrlighet i form av citronjuice eller vitvins-vinäger för att få fram smakerna, brukar vara något man har hemma ändå.
__________________
Senast redigerad av Clavicles-Vile 2024-01-13 kl. 21:44.
Citera
2024-01-13, 21:44
  #4
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Potatis/purjolök, broccoli & ost samt sparris funkar bra de med. Håller dock med om att minestrone är bäst rakt ur påsen.

De mer smaklösa varianterna (t.ex. potatis & purjolök) brukar jag piffa upp med lite cayennepeppar vilket tillför en liten hetta utan att någon större inverkan på smaken. passar fint så här på vintern. Rekommenderar också lite syrlighet i form av citronjuice eller vitvins-vinäger för att få fram smakerna, brukar vara något man har hemma ändå.

Håller med! Brukar också lägga i lite cayenne men då i kycklingen.. gillar inte dom stenhårda ”kyckling-kuberna”

Blir att köra helt på minestrones och räkor
Citera
2024-01-13, 21:45
  #5
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Är riktigt gott såhär års när det är kallt ute!

Redd Kyckling: Rekommenderas inte, smakar knappt nåt

Räkor: Helt okej, lite svag smak dock!

Minestrones: Den bästa av dom alla! Bra smak och är svårt att tröttna på!

Vegetarisk: Helt klart ätbart! Känner sig ändå mätt efter två påsar!

Så minestrones är favoriten!! 14 spänn på coop!

Varma koppen är väl inte direkt någon favorit, måste varit många år sedan jag åt/drack den senast. Men mitt minne är som ditt; kycklingen var riktigt tråkig, räkorna och minestrone var okej. Den vegetariska minns jag faktiskt inte alls.
Citera
2024-01-13, 21:48
  #6
Medlem
Jag brukar slänga i en när jag kokar pasta för att käka ått snabbt, typ som redning. Slå av det mesta vattnet från pastan. O sen i Med en varma koppen och Låt sjuda en sista minut. Lite trevligare blir det iaf.
Citera
2024-01-13, 21:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Jag är inte snål men att köpa varmakoppen gör jag inte, kryddar hellre till en soppa själv med kryddor buljong kött och grönsaker.

Tar 10 min att förbereda och tio min att tillaga.

Du förstod inte topic i tråden.

OnT.

Purjolök, Minestrone tycker jag om mest.

Tips, ta snabbnudlar och ha i en varma koppen efter eget tycke, sen varmt vatten, skippa de där nudelpåsarna som ingår.
Citera
2024-01-13, 21:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Håller med! Brukar också lägga i lite cayenne men då i kycklingen.. gillar inte dom stenhårda ”kyckling-kuberna”

Blir att köra helt på minestrones och räkor

Har också haft det problemet. Verkar svårt att undkomma, antar att de inte hinner suga åt sig tillräckligt med vatten innan man börjar käka, men att det är snabbt och enkelt är ju hela poängen med varma koppen så inte står man där med sil för att kunna separera och förkoka dem
Citera
2024-01-13, 21:54
  #9
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Har också haft det problemet. Verkar svårt att undkomma, antar att de inte hinner suga åt sig tillräckligt med vatten innan man börjar käka, men att det är snabbt och enkelt är ju hela poängen med varma koppen så inte står man där med sil för att kunna separera och förkoka dem

Jag menar det! Minestrones går snabbare att blanda runt med skeden.. Samma med vegetarisk!
Citera
2024-01-13, 21:54
  #10
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisballex2
Du förstod inte topic i tråden.

OnT.

Purjolök, Minestrone tycker jag om mest.

Tips, ta snabbnudlar och ha i en varma koppen efter eget tycke, sen varmt vatten, skippa de där nudelpåsarna som ingår.

Trådstartens topic är inte speciellt tydlig, tycker du det?
Citera
2024-01-13, 22:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Trådstartens topic är inte speciellt tydlig, tycker du det?

Nja inte titeln men inlägget som ts gör är det. Kan bitvis hålla med dig i avseendet soppor, föredrar ju laga själv men just varma koppen kan vara nice ibland.
Citera
2024-01-13, 22:20
  #12
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisballex2
Nja inte titeln men inlägget som ts gör är det. Kan bitvis hålla med dig i avseendet soppor, föredrar ju laga själv men just varma koppen kan vara nice ibland.
Bara så vi är på samma kanal, Topic /Titel är samma sak?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback