Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-30, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsispep
Har fljt dessa trdar ett tag och har en fundering. Frutsatt att man har en spot ~200-300 meter ifrn en motorvg, hur ska man d f med sig allt som krvs fr att odla? Ska man parkera bilen lngs motorvgen och g med en massa jordsckar, krukor, gdsel och annat skit till spotten?

Sjlva idn lten kul och kan definitivt tnka mig plocka p mig ngra auto-frn och kra nsta r, men det verkar s jkla komplicerat. vertnker jag eller?

Jo det kan man ju, eller vlja ett annat stlle.
Du vertnker nog.
Citera
2024-10-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Jo det kan man ju, eller vlja ett annat stlle.
Du vertnker nog.
Hmm, okej. Tror jag har funderat ut en bra lsning p det hela.

Har lst igenom trden hr (och ngra av de tidigare trdarna) men har fortfarande en liten fundering som jag inte ftt svar p.

Gr det bra att hlla ut jorden och gdslet redan nu? Istllet fr att vnta med det till ~mars / april som jag sett att de allra flesta verkar gra. Finns det ngra nackdelar med att man lter bdden frysa under vintern, eller r det bara att kra p nrsom?
Citera
2024-11-01, 10:13
Medlem
Citat:
Hmm, okej. Tror jag har funderat ut en bra lsning p det hela.

Har lst igenom trden hr (och ngra av de tidigare trdarna) men har fortfarande en liten fundering som jag inte ftt svar p.

Gr det bra att hlla ut jorden och gdslet redan nu? Istllet fr att vnta med det till ~mars / april som jag sett att de allra flesta verkar gra. Finns det ngra nackdelar med att man lter bdden frysa under vintern, eller r det bara att kra p nrsom?
Det gr bra, man du kommer behva gdsla i vr igen
Citera
2024-11-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Det gr bra, man du kommer behva gdsla i vr igen
Okej, s jag antar att det gr bra att hlla ut p-jorden nu s lnge jag gdslar i vr.

Tack fr hjlpen!
Citera
2024-11-02, 00:10
Medlem
Citat:
Okej, s jag antar att det gr bra att hlla ut p-jorden nu s lnge jag gdslar i vr.

Tack fr hjlpen!
Stmmer
Citera
2024-11-02, 01:14
Medlem
TjackOhejs avatar
Hur tidigt ska man s sticklingarna om man planerar att skra i augusti/september?
Citera
2024-11-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Hur tidigt ska man s sticklingarna om man planerar att skra i augusti/september?

Om du inte ska direkts s ngon gng i juni. Jag rekommenderar dremot att direkts ven om det r lite knepigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in