Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Min frustration är du inte skyldig till

Det är jag som känner för mycket i denna tråd

Men som medberoende är det en del av min problematik...

Jag känner för mycket och tar på mig för mycket

Om en månad så kommer det kännas lättare för dig. Jag lovar.

Vill du leva med en missbrukare???

NEJ det vill jag INTE. Verkligen inte!!! Behöver bara ställa mig in på att det var knark och sluta vara så osäker! För det är den osäkerheten som dödar mig och ställer till det i huvudet på mig!!!!!!
Citera
2024-01-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
NEJ det vill jag INTE. Verkligen inte!!! Behöver bara ställa mig in på att det var knark och sluta vara så osäker! För det är den osäkerheten som dödar mig och ställer till det i huvudet på mig!!!!!!

Varför är det så svårt att fokusera på dig själv?
Fundera över det...
Citera
2024-01-16, 11:49
Bannlyst
Varför vill du vara med denna pundare?

Tänk med hjärnan istället för ditt trasiga hjärta. Av det du skrev igår så hade han tappat vårdnaden och fått sparken.

Saker du skrev igår är bland det smutsigaste jag har läst eller upplevt själv under 20 år i svängen. Han är totalt empatilös!

Det här skrev du igår tex:

Drömmen?

Kommer du ringa efter hjälp idag?
Senast redigerad av Megastrul 2024-01-16 kl. 11:55.
Citera
2024-01-16, 11:49
Medlem
Citat:
INTE säker på att han vet det för efter 2 månader när han lämnat begärde jag en bodelning att han skrev över huset på mig.. jag tog över lånet och han skrev över de på mig... FÖR jag trodde då att han hade en annan kvinna och att de skulle ta barnens rätt "tak över huvudet" så av ren skyddsmekanism för barnen gjorde vi de... han ville inte riktigt han ville vänta till februari få han får lägenhet för att hätma sina saker men jag krävde de. Han kom dit skitsur och skrev på och gick, inte ens hej, inte hejdå, inte hur mår barnen.... SÅ utifrån det vet han nog inte .... å andra sidan kan hans mamma förklarat att jag bryr mig.....

Han hade velat veta exakt allt efter föräldrarnas besök hos oss... så kanske bryr han sig någonstans? Spelar ett spel? utåt sett de som sett honom tycker han är sig själv, ser glad och proper ut. Kanske droger men vem vet.. man brukar inte må bra utan att ha träffat sina barn på flera månader.

Eller så blev han glad när han fick reda på att jag och hans mamma haft kontakt och att jag står där och "väntar" ingen aning.... eller droger som bedövar allt.

Alla frågor och funderingar du har om vad han känner eller inte känner och varför om det är droger eller inte. Vad droger gör eller inte gör. Du kommer inte få några svar. Och allt det ger dig är tankeloopar där du sårar dig själv.

Kom ur panikläget. Be din egen familj om du har någon om hjälp med barnen. Andas.

Som sagt Ingen hade hanterat och rett ut detta. Låt universum fixa detta. Unna dig själv sinnesro.
Citera
2024-01-16, 11:50
Medlem
Googla på medberoende
Läs på om hur du mår
Lär dig om hur man fungerar som medberoende

Det finns mycket bra text

Synd att du inte ringt efter hjälp ännu...
Citera
2024-01-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastrul
Varför vill du vara med denna pundare?

Tänk med hjärnan istället för ditt trasiga hjärta. Av det du skrev igår så hade han tappat vårdnaden och fått sparken.

Saker du skrev igår är bland det smutsigaste jag har läst eller upplevt själv under 20 år i svängen. Han är totalt empatilös!

Det här skrev du igår tex:

Drömmen?

Kommer du ringa efter hjälp idag?

Har precis pratat med Naranon och anslutit mig.... Kommunens beroendeenhet ska ringa upp mig....
Citera
2024-01-16, 12:05
Bannlyst
Citat:
Har precis pratat med Naranon och anslutit mig.... Kommunens beroendeenhet ska ringa upp mig....

Tack!

Mycket mycket bra, hur känns det?
Citera
2024-01-16, 12:06
Medlem
Citat:
Tack!

Mycket mycket bra, hur känns det?

Känns bra redan att ha tagit steget.... bara möjligheten att ventilera och få bearbeta sig igenom det får mig att må bättre....

Såg också att det finns droghjälpen man kan kontakta.. men tror på en mer långsiktig samtalskontakt med fokus på medberoende som ni skrev igår.
Citera
2024-01-16, 12:14
Bannlyst
Citat:
Känns bra redan att ha tagit steget.... bara möjligheten att ventilera och få bearbeta sig igenom det får mig att må bättre....

Såg också att det finns droghjälpen man kan kontakta.. men tror på en mer långsiktig samtalskontakt med fokus på medberoende som ni skrev igår.

Det kommer bli jättebra. Det är varma människor som jobbar med detta och de har egna erfarenheter och har redan hört allt om misär osv.

De kommer lotsa dig till helt rätt ställe/samtal och du kommer få surra av dig samt få stöttning framåt.

Jag tror att så länge du inte berättar om något brottsligt som ger minst två år så kan du tömma ur dig på allt du bär på
eftersom de har tystnadsplikt.

Jag vågar lova att det kommer kännas bättre efter att du har träffat dem.

Skummade dina inlägg idag och jag blev fan orolig över att du skulle ringa upp din snubbe istället och bara gasa in i misären.
Senast redigerad av Megastrul 2024-01-16 kl. 12:16.
Citera
2024-01-16, 12:46
Medlem
Citat:
Det kommer bli jättebra. Det är varma människor som jobbar med detta och de har egna erfarenheter och har redan hört allt om misär osv.

De kommer lotsa dig till helt rätt ställe/samtal och du kommer få surra av dig samt få stöttning framåt.

Jag tror att så länge du inte berättar om något brottsligt som ger minst två år så kan du tömma ur dig på allt du bär på
eftersom de har tystnadsplikt.

Jag vågar lova att det kommer kännas bättre efter att du har träffat dem.

Skummade dina inlägg idag och jag blev fan orolig över att du skulle ringa upp din snubbe istället och bara gasa in i misären.

Nej jag känner att det är fel att ringa eller kontakta honom. Någonstans har han gjort sitt val, jag försökte ända in i det sista trots hur hemsk han var. Nu är det nog faktiskt upp till honom att bestämma sig för om han vill ta tag i sitt liv. det är JAG som står kvar och tar han dom barnen och allt, HAN som lämnar och struntar i allt. DET bevisar någonstans vart skulden till att det blev som det blev ligger. Och den skulden får han bära... Jag måste sluta "falla tillbaka" i fel tankebanor... det är bara medberoendet tror jag som spökar. Som får mig att ta skuld, men uppriktigt nu. Om jag ska svara på min egen fråga, så tror jag inte någon annan hade lyckats med detta heller. Inte utan att vara olycklig och gå under själv. Jag menar vem vill leva utan intimitet, utan att kunna resonera och diskutera utan raseriutbrott, utan att kunna prata om sina känslor och på köpet dra stort lass med hus och barn.

Ingen troligtvis.

Nästa tjej kommer nog inte orka, inte ens utan barn och hus går det att ha en relation utan att kunna prata, resonera, visa att man älskar varandra och initmitet. Krävs ju ännu mer sådant utan barn.... Visst mindre stress men fortfarande omöjlig person att leva med.

Finns en anledning att det tog slut med exet också. Hon försökte förändra honom - förgäves. Han erkände ju själv att han inte ville ha sex med henne för att "hon var ful i hans ögon" pga personligheten. Men det var tramadol som orsakade det är jag rätt säker på. Dessutom missbrukade de tillsammans periodvis, jag menar en frisk person lär ju inte orka.....

Måste förhålla mig till detta, tro på det, och gå vidare.
Senast redigerad av sassa1987 2024-01-16 kl. 12:49.
Citera
2024-01-16, 13:35
Bannlyst
Citat:
Nej jag känner att det är fel att ringa eller kontakta honom. Någonstans har han gjort sitt val, jag försökte ända in i det sista trots hur hemsk han var. Nu är det nog faktiskt upp till honom att bestämma sig för om han vill ta tag i sitt liv. det är JAG som står kvar och tar han dom barnen och allt, HAN som lämnar och struntar i allt. DET bevisar någonstans vart skulden till att det blev som det blev ligger. Och den skulden får han bära... Jag måste sluta "falla tillbaka" i fel tankebanor... det är bara medberoendet tror jag som spökar. Som får mig att ta skuld, men uppriktigt nu. Om jag ska svara på min egen fråga, så tror jag inte någon annan hade lyckats med detta heller. Inte utan att vara olycklig och gå under själv. Jag menar vem vill leva utan intimitet, utan att kunna resonera och diskutera utan raseriutbrott, utan att kunna prata om sina känslor och på köpet dra stort lass med hus och barn.

Ingen troligtvis.

Nästa tjej kommer nog inte orka, inte ens utan barn och hus går det att ha en relation utan att kunna prata, resonera, visa att man älskar varandra och initmitet. Krävs ju ännu mer sådant utan barn.... Visst mindre stress men fortfarande omöjlig person att leva med.

Finns en anledning att det tog slut med exet också. Hon försökte förändra honom - förgäves. Han erkände ju själv att han inte ville ha sex med henne för att "hon var ful i hans ögon" pga personligheten. Men det var tramadol som orsakade det är jag rätt säker på. Dessutom missbrukade de tillsammans periodvis, jag menar en frisk person lär ju inte orka.....

Måste förhålla mig till detta, tro på det, och gå vidare.

Nu skriver du en massa visdom enligt mig. Skriv ut det här inlägget och häng upp det hemma eller något.

Tycker mig läsa mellan raderna att du är orolig för att han kommer träffa någon ny brud. Hajar att det skulle kännas men precis allt du berättar tyder på att han skulle fucka upp det med och bara ställa till med ännu mer strul. Sen tror jag knappast att han är ute och letar.

Han mår inte bra någonstans och lite trad ursäktar inte alla skeva grejer han säger eller gör.

Du är fortfarande du på trad. Okej om han hade varit en tung flöddertorsk och var glad i spriten, då hade man kunnat ha överseende med hans beteende och förstå att det inte är han egentligen.

Men lite trad, kom igen. Det är en lätt opioid, han vet exakt vad han säger och gör...
Senast redigerad av Megastrul 2024-01-16 kl. 13:50.
Citera
2024-01-16, 13:52
Medlem
Citat:
Nu skriver du en massa visdom enligt mig. Skriv ut det här inlägget och häng upp det hemma eller något.

Tycker mig läsa mellan raderna att du är orolig för att han kommer träffa någon ny brud. Hajar att det skulle kännas men precis allt du berättar tyder på att han skulle fucka upp det med och bara ställa till med ännu mer strul. Sen tror jag knappast att han är ute och letar.

Han mår inte bra någonstans och lite trad ursäktar inte alla skeva grejer han säger eller gör.

Du är fortfarande du på trad. Okej om han hade varit en tung flöddertorsk och var glad i spriten, då hade man kunnat ha överseende med hans beteende och förstå att det inte är han egentligen.

Men lite trad, kom igen. Det är en lätt opioid, han vet exakt vad han säger och gör...

Men kan det vara så att de inte bara e tramadol? Han blev ju väldigt glad för vin, varje helg i slutet.. hans mamma menar att han dricker vin rätt ofta.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in