Citat:
Ursprungligen postat av
Megastrul
Det kommer bli jättebra. Det är varma människor som jobbar med detta och de har egna erfarenheter och har redan hört allt om misär osv.
De kommer lotsa dig till helt rätt ställe/samtal och du kommer få surra av dig samt få stöttning framåt.
Jag tror att så länge du inte berättar om något brottsligt som ger minst två år så kan du tömma ur dig på allt du bär på
eftersom de har tystnadsplikt.
Jag vågar lova att det kommer kännas bättre efter att du har träffat dem.
Skummade dina inlägg idag och jag blev fan orolig över att du skulle ringa upp din snubbe istället och bara gasa in i misären.
Nej jag känner att det är fel att ringa eller kontakta honom. Någonstans har han gjort sitt val, jag försökte ända in i det sista trots hur hemsk han var. Nu är det nog faktiskt upp till honom att bestämma sig för om han vill ta tag i sitt liv. det är JAG som står kvar och tar han dom barnen och allt, HAN som lämnar och struntar i allt. DET bevisar någonstans vart skulden till att det blev som det blev ligger. Och den skulden får han bära... Jag måste sluta "falla tillbaka" i fel tankebanor... det är bara medberoendet tror jag som spökar. Som får mig att ta skuld, men uppriktigt nu. Om jag ska svara på min egen fråga, så tror jag inte någon annan hade lyckats med detta heller. Inte utan att vara olycklig och gå under själv. Jag menar vem vill leva utan intimitet, utan att kunna resonera och diskutera utan raseriutbrott, utan att kunna prata om sina känslor och på köpet dra stort lass med hus och barn.
Ingen troligtvis.
Nästa tjej kommer nog inte orka, inte ens utan barn och hus går det att ha en relation utan att kunna prata, resonera, visa att man älskar varandra och initmitet. Krävs ju ännu mer sådant utan barn.... Visst mindre stress men fortfarande omöjlig person att leva med.
Finns en anledning att det tog slut med exet också. Hon försökte förändra honom - förgäves. Han erkände ju själv att han inte ville ha sex med henne för att "hon var ful i hans ögon" pga personligheten. Men det var tramadol som orsakade det är jag rätt säker på. Dessutom missbrukade de tillsammans periodvis, jag menar en frisk person lär ju inte orka.....
Måste förhålla mig till detta, tro på det, och gå vidare.