• 3
  • 4
2024-01-24, 01:24
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja d tror jag ocks det r skarvning ...sjlv kopplar jag aldrig ut kabeln och ljudet lter bra frn andra enheter ocks s som DVD o. Playstation men du vill ha till att anvnda hrlurar ibland eller?

En till variant r bluetooth sndare om du vill anvnda soundbar eller trdlsa hgtalare https://www.amazon.se/Bluetooth-Tran...%2C130&sr=8-34
nja om jag vill anvnda hrlurar d kr jag dom i s fall kopplade till stereon istllet. via bluetooth transmitter s klart d min philips stereo r frn r 2000
jag vill bara inte ha tv-ljudet frn stereon hela tiden, utan vill mest kra det nr jag ser p film
Citera
2024-01-24, 10:22
Medlem
LG 42LD450N har optisk utgng. Kp en optisk kabel och koppla in (frutsatt att din frstrkare har optisk ingng). Om inte kan du anvnda hrlursutgngen p sidan, men d fr du rkna med smre ljud.
Citera
2024-01-24, 12:39
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
[...](frutsatt att din frstrkare har optisk ingng)[...]
Se inlgg #11
(FB) Koppla tv:n till stereon
Citera
2024-01-27, 19:38
Medlem
Waterlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
verkar inte finnas.
det enda jag ser r: digital ljudutgng: man kan vlja auto och PCM
samt tv hgtalare: p och av

klipp

PCM = (Pulse Code Modulation) Ljudsignalen som skickas ut i den digitala ljudutgngen r 2-kanalig och kan avkodas av alla D/A-avkodare.

Auto = Ljudsignalen r av samma typ som sndningen. Kan d vxla mellan PCM och Dolby Digital beroende p hur sndningen ser ut. Dolby Digital krver att avkodaren kan omvandla en Dolby Digital signal. Dolby Digital signalen r antingen tvkanaligt (2.0) ljud eller surroundljud (5.1).

PCM har bttre ljudkvalitet n Dolby Digital men de flesta marksndningar r med Dolby Digital s d blir det en omvandling i TV:n till PCM om det nu r valt och ljudkvalitet blir inte lika hg som den skulle ha varit om det var PCM hela vgen. (Om man nu kan hra skillnaden.)

S vlj PCM om du bara r intresserad av tvkanaligt ljud.

Vnligen Nckrosen
Citera
2024-01-31, 22:19
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
du fr inget surr i hgtalarna?
Kom att tnka p avstrningsfilter https://www.aliexpress.com/item/1005005690993304.html kan fixa surrande om inget annat hjlper.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in