• 1
  • 2
2024-01-17, 19:48
Medlem
Jag vet att det är många män/killar här inne, därför vänder jag mig med denna fråga till er.

Jag blir MATAD av videos på instagram, tiktok, Facebook, överallt, om hur man som kvinna ALDRIG ska jaga en man. Mannen ska göra allt, precis allt. Han ska höra av sig, alltid föreslå dejter, träffar med mera.

Jag känner bara eh va? Jag är 38 år och känner liksom inte att jag vill sitta som en liten flicka och pilla i håret och VÄNTA på att alla män ska komma till mig och bestämma allt, jaga och uppvakta och att jag då ska sitta som en handlingsförlamad död fisk.

Jag spelar inga spel utan är jag intresserad visar jag det, dock med värdighet. Jag skulle aldrig ni vet ringa 80 gånger och skicka 15 meddelanden efter varandra för att en man inte svarat mig på typ ett dygn.

Men det märkliga är att jag har kontakt med en man som är 48 år och jag har tidigare i mitt liv varit väldigt restriktiv med att höra av mig till killar, endast för att jag har varit blyg, inte för att spela svår. Men den här mannen och jag har haft kontakt länge fram och tillbaka så jag känner att nu är det dags att jag också visar lite framåtanda. Jag upplevde nämligen att han drog sig lite tillbaka när vi inte kunde ses sist för att jag skulle iväg i sista sekund.

Efter det hörde jag av mig efter en vecka och förslog ny träff på söndag. Han blev glad och var på som vanligt tycker jag men sen några dagar senare försvann han. Han brukar alltid svara inom en timme men sen tog det lång tid. Det tar lång tid för mig att svara ibland också då man ju har ett liv såklart. MEN jag kunde inte låta bli att tänka på det här nu att ja det kanske var för att jag tog initiativ till ny träff som han blev uttråkad.

Är det så så kommer jag såklart kasta honom i papperskorgen. Kan man alltså inte räkna med att ha en vuxen och mogen kommunikation där den ena hör av sig ibland och den andra ibland. Ni vet som en tennismatch/som en dans/ja där man ger och tar hela tiden.

Men nej det kanske till och med i närmare 50-års åldern ska vara så att en kvinna snart 40 bara ska sitta och vänta på att bli uppvaktad och inte ta för sig själv?

Vad säger ni? Är det inte självklart för oss kvinnor att också ta för oss lite?

Sen också en grej som är intressant. En del män är ju uppväxt i deras familjer med att deras mamma gör allt, den som bestämmer med mera. Kan det inte vara så då att en del män gillar och FÖRVÄNTAR sig att det är så i en relation också? Att kvinnan är den som driver på?

Men enligt alla videos så är det ju totalt förbjudet som kvinna att ta för sig för då är hon ju i "sin maskulina energi och driver bort alla män"...🤦‍♀️
Citera
2024-01-17, 19:50
Medlem
askers avatar
Var är alla dessa videos? Kan du länka?
Citera
2024-01-17, 19:53
Medlem
Trakessons avatar
Förstår inte frågan. Varför skulle inte kvinnor få vara drivande?
Citera
2024-01-17, 19:56
Avstängd
Självklart skall en tjej/kvinna kunna ta steget och initiera kontakt.

Om det är så att män inte klarar av en kvinna som vet vad hon vill ha, eller som inte sitter som en prinsessa och väntar vid telefonen, då är de inget att ha.

Sedan finns det ju givetvis en gräns, men det måste vara extremt jobbigt som kvinna att gå genom livet och känna att man aldrig kan initiera kontakt eller en relation. Förstår även att många helt enkelt inte har självförtroende nog att gå fram till en attraktiv man och fråga efter hans nummer, men om man har självförtroendet, och ändå inte kunna kontrollera sitt öde, det måste vara oerhört irriterande.

Men osäkra män klarar inte av kvinnor som har ett uns maskulinitet i sig, för att de själva inte är maskulina och dominanta nog att kunna hantera det. De är ett steg ifrån att ligga och bli peggade, och då kanske det blir för mycket när hon väljer att lyfta på luren.

Inget att ha från första början om det vore så att han reagera på det viset.
Citera
2024-01-17, 20:06
Medlem
halvtomts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
videos på instagram, tiktok, Facebook
Du är 38 år gammal. Du kan seriöst inte ta dating-tips från videos på dessa skitplattformar. De är lögn och click-bait, och riktar sig dessutom främst till väldigt unga.

Jag (som är man) har själv haft tanken att man inte ska vara "på" för mycket, vilket för min del har varit att jag inte fortsätter skriva om tjejen inte svarar. Jag tror möjligen att detta kostat mig en del, då jag har blivit varse att kvinnor matas på internet med den extrema stand-off-strategin som du beskriver. Vad händer om mannen inte vill krypa och tjata och böna och be om att ses igen, men tjejen kräver att han ska göra det, utan att ens säga det? Ghosting, är vad det kallas.

Mannen drar slutsatsen att tjejen inte vill ses för att hon knullar någon annan.
Citera
2024-01-17, 20:11
Medlem
babusjkas avatar
Kvinnor får visst vara den drivande parten i sökande efter kontakt och relationer. Jag som man har tröttnat på det. Jag ger bara en chans - om ens det - sen inget mer. Jag säger som det är, ljuger inte, framställer mig inte i någon annan dagar än den jag är.
Om inte det passar på gott och ont i kombination med snällhet och rättvisa så har jag inget mer att säga.
är det din tur som kvinna. Jag väntar eller hoppas inte utan gör annat.
Citera
2024-01-17, 20:12
Medlem
Livssynslurks avatar
Vad är det för strunt-videos du tittar på?
Givetvis är det bäst när båda är drivande. Kan tvättom inte förstå varför det ska spelas på det sättet, klarspråk och initiativ från kvinnan är uppskattat.
Citera
2024-01-17, 20:13
Medlem
Christopher.s avatar
Har ingenting emot om en kvinna är bestämd och vet vad hon vill ha, dock får du inte alltid får som du vill, det är något vi män är vana vid.
Citera
2024-01-17, 20:15
Medlem
Slackoffs avatar
Varför låter du tic toc klipp styra ditt beteende om du är 38?
Gör vad fan du känner för.
Det är väl allmänt känt att folk sitter och leker dejting och aldrig dyker upp när det blir allvar.
Citera
2024-01-17, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

Få och få. Han menar givetvis inte att det är förbjudet för de att vara drivande och gå fram först osv utan han menar såklart att det inte är en kutym/social regel.

Varför förstår du inte?
Citera
2024-01-17, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har ingenting emot om en kvinna är bestämd och vet vad hon vill ha, dock får du inte alltid får som du vill, det är något vi män är vana vid.

Det är något CUCKS är vana vid. Vi män tar vad vi vill.
Citera
2024-01-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Var är alla dessa videos? Kan du länka?

Vet inte hur man länkar men kan skriva några texter som jag såg nu på bara några sekunder...

"Om en man inte aktivt försöker vinna dig är han inte intresserad. Han kan inte vara intresserad av dig och passiv på samma gång."

"Ett tecken på att du dejtar från din maskulina energi:
Du tar ofta kontakt med honom, via text, samtal och planerar att ses.
Du har en tendens att övertänka vad han tycker om dig.
Han visar först mycket intresse för att sen bli ljummen."

Ja det här var bara lite av vad som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

Ja det undrar jag med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in