Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-18, 00:17
Medlem
försöker att inte vinkla detta för mkt

Jag och min partner åkte till Helsingfors i helgen. Han betalade resan. JAg betalade min resa upp och ner till sthlm och djurvakt vilket gick på sammanlagt 3000. Jag frågade honom om han kunde vara med på ersättning för att passa djuren. Då fick jag till svar att han tyckte att han betalat tillräckligt (resan på ca 5000). Han får ut ca 50000 i månaden i netto, jag får ut 15 000. Procentuellt så har jag ändå gett ut mer än honom. Är jag girig nu?
Citera
2024-01-18, 00:20
Medlem
PappaTribes avatar
Gör man inte upp sånt innan man åker får man ta och skylla sig själv.

Ja du är girig, men man lär sig av sina misstag!
Citera
2024-01-18, 00:23
Medlem
handlar mer om att du har snäva marginaler, tycker jag
Citera
2024-01-18, 00:46
Medlem
Vem stod för kostnaderna när ni var i Helsingfors?
Citera
2024-01-18, 00:47
Moderator
VitKallas avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-01-18, 00:48
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne

Jag och min partner åkte till Helsingfors i helgen. Han betalade resan. JAg betalade min resa upp och ner till sthlm och djurvakt vilket gick på sammanlagt 3000. Jag frågade honom om han kunde vara med på ersättning för att passa djuren. Då fick jag till svar att han tyckte att han betalat tillräckligt (resan på ca 5000). Han får ut ca 50000 i månaden i netto, jag får ut 15 000. Procentuellt så har jag ändå gett ut mer än honom. Är jag girig nu?
Jag tycker det låter som att det är slutknullat!
Citera
2024-01-18, 00:53
Moderator
VitKallas avatar
Jag antar att ni inte bor ihop och att djuren är dina? Rent generellt anser jag att man bär sina egna kostnader och själv hade jag förutsatt att jag skulle betala mitt- eller sagt nej om jag inte hade haft råd. Om det inte varit tydliggjort från hans håll att han bjuder och hjälper till.

Samtidigt är det ju lite beklämmande att se att en så enkel förfrågan skall skapa problem.
Citera
2024-01-18, 01:02
Medlem
Att ha snäva marginaler är inte att vara girig. Det vet han väl dessutom om att du har.

Han ska inte betala för dina djur. Men vill han ha med dig på resan kunde han stått för resekostnader.

Det är ju inte att han säger nej som är problemet utan beskyllningen om girighet, det är inte girigt att fråga när marginaler är så små, det är bara en fråga.
Citera
2024-01-18, 01:05
Medlem
Det är ju dina djur. Du kanske borde lära dig ta hand om ditt skit först och tacksamt ta emot det du får. Så typiskt er ivrande cunts att göra just detta.

Du är inte girig men har liksom många kvinnor för höga tankar om er fitta. Det är bara ett hål. Han betalade 5000 kr, för resan, du betalade INGET. Vem är det som är verklighetsfrånvänd?
Senast redigerad av Grisballex2 2024-01-18 kl. 01:10.
Citera
2024-01-18, 01:06
Bannlyst
Fy fan vilket värdelöst liv, skitsamma, fly för fan!
Citera
2024-01-18, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne

Nej du fick svar på hur han är alltså en egoboy gör slut det finns andra som värdesätter mer om ni verkligen är "partners"
Citera
2024-01-18, 01:47
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Han är din Särbo?
För är ni inte riktigt tajta så skulle du faktiskt satt ner foten innan.
Du kan ju inte i efterhand tycka att han ska betala för att djurvakt tex... du hade innan kunnat bett han bjussa på resan men djurvakten... är man inte gift så är ju djuren dina problem, inte hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in