Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-20, 14:24
  #1
Medlem
ApolloSthlms avatar
Katten ligger under en filt hela tiden- han kommer bara fram för att äta och kissa- hur smörar jag bäst för att få honom att trivas och gilla mig?
Citera
2024-01-20, 14:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Katten ligger under en filt hela tiden- han kommer bara fram för att äta och kissa- hur smörar jag bäst för att få honom att trivas och gilla mig?

När jag skaffade min katt så var han i början väldigt skygg och rädd för mig. Efter någon vecka så åt jag calzone och doften fick han att strunta i sin misstänksamhet. Jag gav honom lite calzone ur handen och sedan dess är vi bästa vänner.
Citera
2024-01-20, 14:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Katten ligger under en filt hela tiden- han kommer bara fram för att äta och kissa- hur smörar jag bäst för att få honom att trivas och gilla mig?
Brukar inte gå att smöra fr en katt.Han är som han är.
Citera
2024-01-20, 14:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Katten ligger under en filt hela tiden- han kommer bara fram för att äta och kissa- hur smörar jag bäst för att få honom att trivas och gilla mig?

Går utmärkt att smöra för en katt, det funkar också, mitt ex har ett par stycken som varit vilda tidigare och därav varit ganska svåra att ta in i möblerade rum. De klänger på henne idag... Ge kattfan leverpastej, ost, kokt fisk eller vad han nu gillar. Lek med honom, även om han försöker skita i dig det första halvåret så kommer en dag när han vill leka också. Låt honom sova i din säng, kela och klappa massor, prata med honom som om han var din lilla bebis - allt sånt älskar de, de små ludna jävlarna. Ge bara inte upp så kommer du en dag inse att du egentligen bara är kattens betjänt - och du kommer gilla det. Ren överlevnadstaktik för kattägare.

Mvh Bittert X som fick mindre uppmärksamhet än katten
Citera
2024-01-20, 14:43
  #5
Medlem
ApolloSthlms avatar
Hahahhahahaa- väldigt bra tips- som att röka ut de "jävlarna".....hahhahaaaa.


Tålamod är en dygd- dock kommer jag inte hinna med din plan på 4 dagar..men han kommer minnas tills nästa gång ju!!!!
Citera
2024-01-20, 14:46
  #6
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Katten ligger under en filt hela tiden- han kommer bara fram för att äta och kissa- hur smörar jag bäst för att få honom att trivas och gilla mig?


Köp lite kattgodis, det brukar dom gilla. 🐈‍⬛
Citera
2024-01-20, 14:46
  #7
Medlem
namnskylts avatar
Katter tyr sig till snälla människor. Du kanske ska jobba på din personlighet?
Citera
2024-01-20, 14:51
  #8
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Bara gör dig bekväm, slappna av.
Då kommer du tillsist utstråla ett lugn och katten kommer till dig, när den är redo
Citera
2024-01-20, 14:51
  #9
Medlem
ApolloSthlms avatar
Han stryker sig mot mina ben när han väl är ute, tror ändå att han gillar mig men att han är förbannad över att matte lämnat honom här.....
Citera
2024-01-20, 14:54
  #10
Moderator
Maviels avatar
Vi testar med en flytt.

Psykologi --> Husdjur
/Moderator
Citera
2024-01-20, 15:03
  #11
Medlem
eldrattans avatar
Kattsnask fungerar bra samtidigt som han nosar på lite kattmynta. Fungerar det inte tillfredställande så är det marijuana som gäller, gärna någon sativavariant.
Citera
2024-01-20, 15:21
  #12
Medlem
Livssynslurks avatar
Stå i köket och locka med en lite bit tonfisk (från konserv tonfisk i vatten) i en enskild skål som ställs ner först när den stryker runt vid benen… en liten bit, sen blir det katten som smörar för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback