Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-31, 20:03
  #25
Medlem
I början när jag är kattvakt brukar katterna hata mig också. Efter några dagar kryper de till korset och ska bli klappattackerade. När jag kommer hem sätter de sig i sängen och ropar och vill att jag ska lägga mig med dem.
Citera
2024-01-31, 20:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeathMetalislife
Bästa sättet att vinna vilket djurs förtroende som helst är maten, genom mat kommer förtroende.
Men det gäller även att inte vara framfusig, utan låta katten komma till en.
Är katten totalt ointresserad låt katten vara, fortsätter du och det slutar med att katten dödar dig, då får du skylla dig själv.

Håller med. Är du framfusig och på katten kommer den garanterat att dra sig undan. Jag brukar låta katten närma sig mig och då den gör det så gör jag något som den blir nyfiken på. Katter är nyfikna djur, så hantera kattmat/godis, leksak eller annat som den kan gilla eller väcker dess nyfikenhet gör att den kommer till dig. Får den sedan mat så kommer den gilla dig och då kan det sedan bli lek, kel o klappar med katten.

För övrigt så brukar denna strategi fungera bra på andra djur eller små barn.
Citera
2024-01-31, 20:48
  #27
Avstängd
Köp en burk mosad makrill i tomatsås.. Ingen katt kan motstå det. Du får en vän för livet.
Citera
2024-03-11, 23:01
  #28
Avstängd
Räksallad is the answer..
Citera
2024-03-17, 23:40
  #29
Medlem
EgyptiskKatts avatar
Tonfisk kan också funka.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback