Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-21, 20:47
  #1
Medlem
Narutoshippchops avatar
Efter att jag postade ett urdrag från statistik gällande att antalet hundattacker samt dödsfall pga hundattacker ökar i Sverige. Så tyckte en moderator att jag "hade hål i huvudet" och försöker förminska och håna mitt inlägg.

Jag rapporterade endast aktuell statistik och har inte delat mina egna åsikter i inlägget. Se nedan mitt samt moderatorns inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
"Antalet skador och dödsfall orsakade av hundattacker ökar. I fjol sökte nästan 4 000 personer vård för skador orsakade av hundar. Försvarets hundexpert Pierre Wahlström menar att det är tydligt att vissa hundraser är farligare än andra och att frågan om ett förbud bör utredas."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...issa-hundraser

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
I den statistiken ingår allt från att någon snubblat på sin tax och stukat foten till att någon annan har blivit biten av en valp i tummen och fått sätta på ett plåster. Det är bara en extremt liten bråkdel av dessa skador som omfattas av det ett förbud är tänkt att motverka.

Det är ungefär lika intetsägande som att påpeka att det varje år utreds X antal försäkringsärenden. Sedan få det till att vi därmed bör förbjuda alla från att ha en försäkring eftersom några av utredningarna pekar på att det finns folk som är skyldiga till försäkringsbedrägeri...

Hål i huvudet...
2024-01-21, 20:48
  #2
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Efter att jag postade ett urdrag från statistik gällande att antalet hundattacker samt dödsfall pga hundattacker ökar i Sverige. Så tyckte en moderator att jag "hade hål i huvudet" och försöker förminska och håna mitt inlägg.
Och?

Allaballawalla skrev det som en vanlig användare.

Citat:
Jag rapporterade endast aktuell statistik och har inte delat mina egna åsikter i inlägget.
Yeah, right. I inläggen som kommer efteråt i den tråden så försvarar du det hela.

Jag håller med Allaballawalla om hål i huvudet.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-01-21 kl. 20:55.
2024-01-21, 20:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Efter att jag postade ett urdrag från statistik gällande att antalet hundattacker samt dödsfall pga hundattacker ökar i Sverige. Så tyckte en moderator att jag "hade hål i huvudet" och försöker förminska och håna mitt inlägg.

Jag rapporterade endast aktuell statistik och har inte delat mina egna åsikter i inlägget. Se nedan mitt samt moderatorns inlägg.
Det är lite snöflingevarning här... Moderatorer får ta i som alla oss andra om de känner för det.
2024-01-21, 21:03
  #4
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och?

Allaballawalla skrev det som en vanlig användare.


Yeah, right. I inläggen som kommer efteråt i den tråden så försvarar du det hela.

Jag håller med Allaballawalla om hål i huvudet.

Inte korrekt. Hen står inloggad som moderator när hen skriver.

Förövrigt anser du också att detta inte är sant? Inte visste jag att ca 4000 personer varje år kunde fejka att de behöver vård pga hundbett.
"Enligt Socialstyrelsen (2014) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap skadas varje år ungefär 10 000 människor så allvarligt av hundar att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Den vanligaste orsaken är hundbett, med cirka 4 750 fall per år."
https://www.skk.se/sv/hundagande/fok...arliga-hundar/
2024-01-21, 21:08
  #5
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Inte korrekt. Hen står inloggad som moderator när hen skriver.

Förövrigt anser du också att detta inte är sant? Inte visste jag att ca 4000 personer varje år kunde fejka att de behöver vård pga hundbett.
"Enligt Socialstyrelsen (2014) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap skadas varje år ungefär 10 000 människor så allvarligt av hundar att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Den vanligaste orsaken är hundbett, med cirka 4 750 fall per år."
https://www.skk.se/sv/hundagande/fok...arliga-hundar/

Vi är ju alltid inloggade som moderatorer när vi blivit just det. Vi får dock lov att skriva inlägg på forumet precis som alla andra användare. Ingenstans utger han sig för att vara moderator utan han bemöter ditt inlägg utifrån vårt regelverk. Det är tillåtet på flashback att debattera och använda sig av invektiv. Du får väl bemöta hans påstående i tråden tänker jag. Eller menar du att vi som moderatorer ska låta bli att skriva ute på forumet?

När vi skriver som moderatorer använder vi fet stil och undertecknar inläggen med /mod eller moderator.
2024-01-21, 21:25
  #6
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi är ju alltid inloggade som moderatorer när vi blivit just det. Vi får dock lov att skriva inlägg på forumet precis som alla andra användare. Ingenstans utger han sig för att vara moderator utan han bemöter ditt inlägg utifrån vårt regelverk. Det är tillåtet på flashback att debattera och använda sig av invektiv. Du får väl bemöta hans påstående i tråden tänker jag. Eller menar du att vi som moderatorer ska låta bli att skriva ute på forumet?

När vi skriver som moderatorer använder vi fet stil och undertecknar inläggen med /mod eller moderator.

Ni har en moderator som aktivt hånar att detta nedan inte är sant:
"Enligt Socialstyrelsen (2014) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap skadas varje år ungefär 10 000 människor så allvarligt av hundar att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Den vanligaste orsaken är hundbett, med cirka 4 750 fall per år."
https://www.skk.se/sv/hundagande/fok...arliga-hundar/
2024-01-21, 21:27
  #7
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ni har en moderator som aktivt hånar att detta nedan inte är sant:
"Enligt Socialstyrelsen (2014) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap skadas varje år ungefär 10 000 människor så allvarligt av hundar att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Den vanligaste orsaken är hundbett, med cirka 4 750 fall per år."
https://www.skk.se/sv/hundagande/fok...arliga-hundar/

Nej vi har en person som är användare på forumet men samtidigt är moderator - men som användare säger emot dig i en diskussionstråd på flashback. Jag kan inte se vad som är fel med det.
2024-01-21, 21:28
  #8
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej vi har en person som är användare på forumet men samtidigt är moderator - men som användare säger emot dig i en diskussionstråd på flashback. Jag kan inte se vad som är fel med det.

Så att håna och förminska ca 4000 personer som behöver uppsöka vård pga hundbett är helt okej?
2024-01-21, 21:37
  #9
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Så att håna och förminska ca 4000 personer som behöver uppsöka vård pga hundbett är helt okej?

På ett forum där yttrandefrihet respekteras får man lov att uttrycka vilken åsikt man vill så länge man håller sig till vårt regelverk.
2024-01-21, 21:41
  #10
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
På ett forum där yttrandefrihet respekteras får man lov att uttrycka vilken åsikt man vill så länge man håller sig till vårt regelverk.

Så att håna att människor skadas är ok med flashbacks regelverk?
2024-01-21, 21:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Så tyckte en moderator att jag "hade hål i huvudet" och försöker förminska och håna mitt inlägg.
Och nu är hela ditt liv förstört eller?
Väx upp och bli en man. Vi har ju förbövelen vikingablod i oss.
2024-01-21, 21:48
  #12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Så att håna att människor skadas är ok med flashbacks regelverk?

Om du går in på sidan med våra regler står detta längst upp:

Citat:
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.

Så länge man som användare respekterar vårt regelverk får man uttrycka vilken åsikt man vill.

Är det just det faktum att Allaballawalla är moderator som upprör dig eller är det hans åsikt i sig?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback