Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-23, 19:45
  #1
Medlem
Hej,

Bor i Umeå och ska börja ett nattjobb som innefattar mycket tid att sitta framför en dator. Har gjort en plan som jag tror kommer att fungera men vill gärna ha tips från ett proffs.

5 dygn jobbar jag 21-07 och sedan ledig 5 dygn.

Så här är min plan:

Ledig Måndag innan jag börjar 21:00 Tisdag.
Är uppe till kanske 02:00 på Tisdag för att mjukstarta vändningen av dynget. Vaknar kanske vid 10:00 tiden på tisdag. Vaknar upp och vilar genom dagen.

21:00 börjar jag jobba och precis innan har jag ätit en riktigt stabil måltid. Under passet käkar jag endast någon macka men mycket frukt/grönsaker och vatten.

Slutar jobbet 07:00 Onsdag morgon. Drar hem och äter en rik frukost (ägg och gröt) och där efter slaggar jag mellan 08:30-15:30.
Käkar något väldigt lätt (proteinshake t.ex) när jag vaknar för att sedan dra och träna boxning 18:00-19:30.
Drar till jobbet för att göra samma rutin som jag nämnt innan.

Efter att jag har jobbat min sista natt och slutar 07:00 på morgonen är jag uppe hela dygnet för att sova vid 19:00 för att sedan gå upp tidigt på morgonen då jag är ledig.

Under de dagar jag är ledig kommer jag att äta som vanligt och även träna.
Vilodagar (utan träning) är de dygn innan och efter nattpassen.

Har blivit en riktig morgon människa men det är för att jag har vant mig vid det. Brukade dock vara en riktig nattmänniska från 15-18 års åldern däremot.

Kommer att köpa öronproppar, sovmask och dragit ned gardinerna innan jag drar till jobbet så att jag möts av ett mörkt kvavt rum vid läggdags på morgonen.

Vad säger proffsen som jobbar natt????
Är det något jag missar eller behöver ta bort/ersätta?
Citera
2024-01-24, 01:53
  #2
Medlem
Är inte proffs men ser bra ut tycker jag👍🏻
__________________
Senast redigerad av Skii 2024-01-24 kl. 02:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback