Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 00:31
  #709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Att sekten i Höör är en SEKT har bevisats om du gogglar. Finns många hemska berättelser om denna.
Jag har lyssnat på Vad är problemet killen. Det han kom fram till var att det som stod i den där dagboken inte var kristet. Vilket jag också fattade direkt. Sök på min historik så ser du. Det hon sysslat med är sk newage - The law of attraction.. BIG NO inom kristendomen.
Mycket möjligt ATT hon växt upp i denna sekt men inte tagit *deras* tro till sig och gått en egen väg inom newage, sk nyandlighet.
Ockultism som jag skulle kalla det. Hon kanske ser sig som en häxa?
Men.. Har hon växt upp i denna sekt. Så har hon säkert blivit påverkad av detta.
Det var ju det jag menade med att nämna islam och svenska kyrkan. Finns människor som har varit med där, lämnat och berättade hur dem personligen tyckte det var en sekt. Men det finns ingen som utrett att det dem berättar är sant, att det faktiskt är en sekt.
Så bara för att någon berättar något behöver det inte vara sant, och mtp dem berättelser som kom ut borde ju verkligen myndigheterna ha utrett församlingen i Höör.

Det var mer än bara dagboken VadÄrProblemet pratade om.
Linnea kanske skulle kunna växt upp i sekten, eller varit aktiv i den som tonåring (många tonåringar söker ju gemenskap), och det kan absolut ha påverkat henne. Hon verkar ju ha en tro som skiljer sig ifrån många andra kristna svenskar, men att hon ska vara med i sekten i Höör finns inga bevis.
Btw, om man tror att hon är med i en sekt, varför just den i Höör? Vore ju rimligare att hon tillhör någon okänd sekt i Malmö?
2024-04-30, 00:32
  #710
Medlem
frasons avatar
Vissa här påstår att Linnea inte vill bli en influencer.

Hon kickar igång en 12 år gammal Youtube-kanal och postar 5 påhittade fantasivideos. varför?
Gör sin IG privat så folk måste prenumerera (eller vad det heter på IG-språk) så att hon får fler följare. Varför?

Svar från fansen tack.
2024-04-30, 00:34
  #711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Du får väl läsa på om sekten i Höör snälla. Jag tror ingenting.

Bevis hit och dit, vem bryr sig? Läs på. Håller på som en treåring du och dina kompisar. Kan du inte se det övergripande så finns det ingen hjälp.
Att folk påstår att församlingen i Höör är en sekt bevisar ju inte att Linnea tillhörde den sekten

Jag är intresserad av riktiga bevis och fakta helt enkelt, och jag tycker det är viktigt att skilja på spekulation, påståenden, vad man tror och vad som faktiskt är bevisat. Men du verkar ha svårt förstår skillnaden på dessa...
2024-04-30, 00:35
  #712
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var ju det jag menade med att nämna islam och svenska kyrkan. Finns människor som har varit med där, lämnat och berättade hur dem personligen tyckte det var en sekt. Men det finns ingen som utrett att det dem berättar är sant, att det faktiskt är en sekt.
Så bara för att någon berättar något behöver det inte vara sant, och mtp dem berättelser som kom ut borde ju verkligen myndigheterna ha utrett församlingen i Höör.

Det var mer än bara dagboken VadÄrProblemet pratade om.
Linnea kanske skulle kunna växt upp i sekten, eller varit aktiv i den som tonåring (många tonåringar söker ju gemenskap), och det kan absolut ha påverkat henne. Hon verkar ju ha en tro som skiljer sig ifrån många andra kristna svenskar, men att hon ska vara med i sekten i Höör finns inga bevis.
Btw, om man tror att hon är med i en sekt, varför just den i Höör? Vore ju rimligare att hon tillhör någon okänd sekt i Malmö?

Goggla.
Tror inte hon sökt dit själv. Då ere hennes föräldrar som satt henne där.
Om det nu är så.
2024-04-30, 00:43
  #713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Goggla.
Tror inte hon sökt dit själv. Då ere hennes föräldrar som satt henne där.
Om det nu är så.
Nja sekter är ganska duktiga på att locka in folk, speciellt unga som söker gemenskap. Så det är jätte vanligt att folk väljer att frivilligt joina sekter, och sedan när dem inser problemet så är det för sent, dem är fast och det är jätte svårt att lämna.
Att Linneas föräldrar skulle vara med i sekten tror jag det finns 0 bevis för.
2024-04-30, 00:47
  #714
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nja sekter är ganska duktiga på att locka in folk, speciellt unga som söker gemenskap. Så det är jätte vanligt att folk väljer att frivilligt joina sekter, och sedan när dem inser problemet så är det för sent, dem är fast och det är jätte svårt att lämna.
Att Linneas föräldrar skulle vara med i sekten tror jag det finns 0 bevis för.

Vem var det som hade reagerat på att det var massa Jesus bilder och annat sådant hemma hos hennes föräldrar? Var det Chrippa?
Jag minns inte.
Nej det tror jag inte är som du skriver.
Linnea dras till party fest och gangsterboys. Pengar, resor lyx. Inte Halleluja!
2024-04-30, 00:55
  #715
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vem var det som hade reagerat på att det var massa Jesus bilder och annat sådant hemma hos hennes föräldrar? Var det Chrippa?
Jo det var denna Chrippa som sa det i hans 2,5h långa trashtalkande av Linnea.
https://www.youtube.com/watch?v=x7GGUsoAyQA

Men vissa verkar ha ögonbindlar.
2024-04-30, 01:06
  #716
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Jo det var denna Chrippa som sa det i hans 2,5h långa trashtalkande av Linnea.
https://www.youtube.com/watch?v=x7GGUsoAyQA

Men vissa verkar ha ögonbindlar.

Bra där.

Som hon själv säger ... "Fake it till you make it"
Så vem ere som sålt sin själ till Djävulen egentligen?

Gud hatar lögn!

Godnatt!
2024-04-30, 06:03
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Vissa här påstår att Linnea inte vill bli en influencer.

Hon kickar igång en 12 år gammal Youtube-kanal och postar 5 påhittade fantasivideos. varför?
Gör sin IG privat så folk måste prenumerera (eller vad det heter på IG-språk) så att hon får fler följare. Varför?

Svar från fansen tack.


Varför söker du svar på denna frågan? Är du ett av Linneas största fan?

Jag tror hon inte har så mycket till val, efter att alla idioter har spridit så mycket rykten och skit snack om Linnea, så hennes självförtroende är kört i botten och hon ser detta som typ det enda sättet hon orkar jobba på just nu.

Tycker du hon ser bekväm och tillfreds i filmerna hon är med i på youtube får det stå för dig.


Jag tror man kan säga gratis till Rask, Jocke och Anjo med flera, för dom har lyckats att förstöra livet för en stackars flicka till.
2024-04-30, 11:35
  #718
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Varför söker du svar på denna frågan? Är du ett av Linneas största fan?

Jag tror hon inte har så mycket till val, efter att alla idioter har spridit så mycket rykten och skit snack om Linnea, så hennes självförtroende är kört i botten och hon ser detta som typ det enda sättet hon orkar jobba på just nu.

Tycker du hon ser bekväm och tillfreds i filmerna hon är med i på youtube får det stå för dig.


Jag tror man kan säga gratis till Rask, Jocke och Anjo med flera, för dom har lyckats att förstöra livet för en stackars flicka till.

Nej nej hon är inte körd i botten.
"Fake it till you make it" .. Tro på dig själv... - "Do what thou wilt shall be the whole of the Law"
Om det är någon som förstör hennes liv så är det inte Jocke, Rask mfl.
2024-05-01, 00:10
  #719
Medlem
Cha-Cha-Boyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Varför söker du svar på denna frågan? Är du ett av Linneas största fan?

Jag tror hon inte har så mycket till val, efter att alla idioter har spridit så mycket rykten och skit snack om Linnea, så hennes självförtroende är kört i botten och hon ser detta som typ det enda sättet hon orkar jobba på just nu.

Tycker du hon ser bekväm och tillfreds i filmerna hon är med i på youtube får det stå för dig.


Jag tror man kan säga gratis till Rask, Jocke och Anjo med flera, för dom har lyckats att förstöra livet för en stackars flicka till.

Men herregud, alla vet ju att hon SPELAR att hon är obekväm! Det har hon gjort sedan hon började synas i Chrippas vloggar .. det har varit så uppenbart från början till slut att planen var att bli influenser men att hon inte vill vi ska tro att hon ville det. Har aldrig sett något mer genomskinligt
2024-05-01, 07:01
  #720
Moderator
Carlboms avatar
Då i princip all diskussion kring Linnea rör Chrippa och inte hennes content så låses denna tråd. Diskussionen kring Linnea i Chrippa-tråden är också densamma som i denna tråd.

Den kan öppnas igen dagen Linnea har tillräckligt med eget content för att någon ska vilja diskutera det.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback