Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-26, 11:32
  #1
Avstängd
internationella nyheter är ju en sak, men att nån jävel mördas i norge eller att det är ett litet narkotiabrott i finland tycker jag är helt ointressant.

Har sett flera trådar om mord i norge och funderar på varför?
Om vi skulle starta mordtrådar om mord från alla världens länder så kulle det bli tusentals trådar i veckan, så varför är endast norge okej?

Gäller väl andra nyheter också.
Att en lokalpolitiker i frankrike kommer ut som bög hade varit lika onitressant.

Tycker att flashback ska vara svenska och internationella nyheter främst.
Om alla skulle ta massa mindre nyheter från andra länder skulle vi översvämmas av skit.
2024-01-26, 11:37
  #2
Medlem
du behöver ju inte läsa eller gå in på alla trådar om dom inte är intressanta...
2024-01-26, 11:39
  #3
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
internationella nyheter är ju en sak, men att nån jävel mördas i norge eller att det är ett litet narkotiabrott i finland tycker jag är helt ointressant.

Har sett flera trådar om mord i norge och funderar på varför?
Om vi skulle starta mordtrådar om mord från alla världens länder så kulle det bli tusentals trådar i veckan, så varför är endast norge okej?

Gäller väl andra nyheter också.
Att en lokalpolitiker i frankrike kommer ut som bög hade varit lika onitressant.

Tycker att flashback ska vara svenska och internationella nyheter främst.
Om alla skulle ta massa mindre nyheter från andra länder skulle vi översvämmas av skit.
Skandinavisk gängkriminalitet är gränsöverskridande så ja. Spektakulära och ovanliga globala brott har ett underhållningsvärde och kommer ofta hit så småningom så även där.

Snatteri nej
2024-01-26, 11:44
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Skandinavisk gängkriminalitet är gränsöverskridande så ja. Spektakulära och ovanliga globala brott har ett underhållningsvärde och kommer ofta hit så småningom så även där.

Snatteri nej

så varför ska inte en tråd om snatteri i finland vara okej då?
Vanliga mord sker i sverige precis som det gör i finland, danmark och norge.
Är det bara skandinaviska brott som ska göras trådar om?
2024-01-26, 11:44
  #5
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Lyssnade precis på en spännande Podme-dokumentär om kokainet som flöt iland på någon skärgårdsö utanför Göteborg.

Lossningen av partiet från ett skepp från sydamerika gick snett då en av väskorna sprack i mörkret, rena rama Hollywoodfilmen

Spännande ärende där drogpartiet kunde identifieras överallt i Norden pga den unika märkning.

Kriminalitet är gränslös och många gäng jobbar internationellt, det finns därför ett allmänintresse om det sker större saker i våra grannländer.

Annars kan man faktiskt skira i och läsa om det är så jobbigt
2024-01-26, 11:47
  #6
Medlem
Instämmer.

Tror ingen jävel egentligen bryr sig vad som händer i grannländer.

Tex man försvunnen i norge osv, OCH?

Det är så meningslöst att de får skapas sånna trådar.

Internationella nyheter är en annan sak!

Bara för de är ok att skriva på norska o danska tex så borde ju inte inhemska artiklar vara ok.
2024-01-26, 11:59
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Lyssnade precis på en spännande Podme-dokumentär om kokainet som flöt iland på någon skärgårdsö utanför Göteborg.

Lossningen av partiet från ett skepp från sydamerika gick snett då en av väskorna sprack i mörkret, rena rama Hollywoodfilmen

Spännande ärende där drogpartiet kunde identifieras överallt i Norden pga den unika märkning.

Kriminalitet är gränslös och många gäng jobbar internationellt, det finns därför ett allmänintresse om det sker större saker i våra grannländer.

Annars kan man faktiskt skira i och läsa om det är så jobbigt

Sextrafficing är också gränslös, så ska det startas nyheter om att 5 män i finland åkt fast försexköp?
2024-01-26, 12:02
  #8
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
internationella nyheter är ju en sak, men att nån jävel mördas i norge eller att det är ett litet narkotiabrott i finland tycker jag är helt ointressant.

Har sett flera trådar om mord i norge och funderar på varför?
Om vi skulle starta mordtrådar om mord från alla världens länder så kulle det bli tusentals trådar i veckan, så varför är endast norge okej?

Gäller väl andra nyheter också.
Att en lokalpolitiker i frankrike kommer ut som bög hade varit lika onitressant.

Tycker att flashback ska vara svenska och internationella nyheter främst.
Om alla skulle ta massa mindre nyheter från andra länder skulle vi översvämmas av skit.

Att folk, mig inkluderat, är intresserade av att det skett ett trippelmord inom en och samma familj i Norge är väl inte så konstigt. Det blev ju mycket skriverier om iraniern som dödade sin son här i Sverige och mitt intresse för vad en iranier gör med sitt barn i Sverige är lika med noll. Vi som är svenskar har ju mer gemensamt med en norsk familj än med en iransk.
2024-01-26, 12:05
  #9
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Sextrafficing är också gränslös, så ska det startas nyheter om att 5 män i finland åkt fast försexköp?

Jag menar bara att jag ser ett värde i trådarna då det faktisk kan finnas kopplingar, vilket det finns många exempel på.

Finns det en stor traffickinghärva i Finland som spiller över i övriga Europa så kan det vara intressant, ja.

Flashback behöver generellt förr regler och mindre modererande, det är för mycket konstiga regler och aggressiva moderatorer här.

Trådar som är kassa, dåliga eller totalt ointressanta försvinner ändå.

Jag tror du skulle må bäst av att andas lite och inte gnissla tänder över sådana här skitsaker, ta en promenad!
2024-01-26, 12:06
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Att folk, mig inkluderat, är intresserade av att det skett ett trippelmord inom en och samma familj i Norge är väl inte så konstigt. Det blev ju mycket skriverier om iraniern som dödade sin son här i Sverige och mitt intresse för vad en iranier gör med sitt barn i Sverige är lika med noll. Vi som är svenskar har ju mer gemensamt med en norsk familj än med en iransk.

SKulle gissa att det trippelmordet var internationell nyhet.

Hur som helst så kvarstår ju frågan, var går gränsen?
Om vi ska ta 20 nyheter från varje europesikt land så kommer det bli typ 1000 nya trådar per dag från andra länder.
2024-01-26, 12:15
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
internationella nyheter är ju en sak, men att nån jävel mördas i norge eller att det är ett litet narkotiabrott i finland tycker jag är helt ointressant.

Har sett flera trådar om mord i norge och funderar på varför?
Om vi skulle starta mordtrådar om mord från alla världens länder så kulle det bli tusentals trådar i veckan, så varför är endast norge okej?

Gäller väl andra nyheter också.
Att en lokalpolitiker i frankrike kommer ut som bög hade varit lika onitressant.

Tycker att flashback ska vara svenska och internationella nyheter främst.
Om alla skulle ta massa mindre nyheter från andra länder skulle vi översvämmas av skit.

Du kanske inte tycker att ett mord i Norge är intressant men forumet är i allra högsta grad öppet för även norrmän och de lär tycka att det är intressant i samma grad som svenska användare tycker att svenska mord är intressanta.
2024-01-26, 12:20
  #12
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
SKulle gissa att det trippelmordet var internationell nyhet.

Hur som helst så kvarstår ju frågan, var går gränsen?
Om vi ska ta 20 nyheter från varje europesikt land så kommer det bli typ 1000 nya trådar per dag från andra länder.

Jag tror inte det är något du behöver oroa dig för. Det kommer lite spektakulära nyheter från omvärlden då och då men det är ju användarna på Flashback som bestämmer om en tråd kommer bli långlivad eller ej så det är intresset som styr utbudet av ämnen.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback