Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-07, 09:13
Medlem
Pungpuckels avatar
Mobbare kommer att må dåligt.

I princip alla som har varit nära döden har berättat om att de fick uppleva allt negativt som de utsatt andra för.

Det är en liten tröst ibland, även nu i vuxenlivet när man t.ex har erfarit psykopat kollegor och narcissister till chefer.

Visst, jag kommer också få det lite hett under fötterna, det får jag ju räkna med, men det blir inte fullt så illa som för en del andra
Citera
2024-12-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drcagliari
När jag ser tillbaka till min högstadietid ser jag inte med nöje. Jag blev mobbad och det återkommer med flashbacks.
Med jämna mellanrum intalar några till mig att det var mobbare som mår sämst. Så är inte riktigt mitt intryck. Mina plågoandar var i princip populära och fick mest tjejer med mera. Det är något som är skevt och ljuger. Och jag är trött på invanda lögner.

Nej, min erfarenhet är inte att de mår sämst. Min erfarenhet är att de är gravt psykiskt störda - med betoning på empatistörda - individer, som också är helt utan ryggrad och med en sadistisk och fascistisk läggning, något de vid en konfrontation hade förnekat så in absurdum att det hade blivit skrattretande.

Sedan finns visserligen de mobbare, i synnerhet i skolmiljö och som är på väg att utveckla sociopati men kanske inte är riktigt där än, som pga. hemmiljön och fel umgänge utsätter någon klasskamrat för mobbning för att få tillhöra en grupp och inte minst pga. rädsla att själva utsättas för mobbning, något de vill undvika. Dessa individer mår säkert skit när de är hemma, men njuter sedan av att få plåga någon, i likhet med ovanstående kategori.

En total brist på ryggrad och en sadistisk och fascistisk läggning har båda kategorier gemensamt, och inte sällan också faktaresistens. En annan sak, som går hand i hand med det sistnämnda, är att de tenderar att vara urbota dumma. Men det är förstås en sak om en liten grupp ägnar sig åt mobbning; mer otäckt blir det om de med lögner får med sig fler, och det blir ett slags pöbelmentalitet i en större grupp - sådant har skådats många gånger genom mänsklighetens historia, och kommer att fortsätta så länge som människan existerar.

Någon som faktiskt utgav sig för att vara psykopat i en tråd som jag läste för några år sedan, skrev att när han hade lyckats få någon på sin arbetsplats att lida i tysthet, hade balansen återställts. Detta är något jag känner igen från min egen arbetsplats.
Citera
2024-12-17, 06:22
Medlem
Det är en myt att mobbare själva genrerellt mår dåligt. I bästa fall finns det kanske någon mindervärdeskänsla och avundsjuka i grunden som gör att dessa individer blir provocerade av någon och vill trycka ner denne. Men ofta är det bara ren elakhet och sadism som driver dem. De gav sig antagligen på dig för att de såg dig som svagare och ett enkelt byte.
Citera
2024-12-20, 00:43
Medlem
Karma kommer ikapp dem tillslut. Mobbare är äckliga parasiter som drivs av en primitiv flockmentalitet. Har aldrig träffat en intelligent mobbare. De är totalt IQ-befriade. Fyfan
Citera
Igår, 03:47
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lgs1
Karma kommer ikapp dem tillslut. Mobbare är äckliga parasiter som drivs av en primitiv flockmentalitet. Har aldrig träffat en intelligent mobbare. De är totalt IQ-befriade. Fyfan

Om karma kommer ifatt då är det enda riktiga att jag väljer att göra gott, vilka jävliga motgångar andra än utsätter mig för.

Då får jag bättre karma och de som jävlas får sämre karma.
Citera
Idag, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Om karma kommer ifatt då är det enda riktiga att jag väljer att göra gott, vilka jävliga motgångar andra än utsätter mig för.

Då får jag bättre karma och de som jävlas får sämre karma.
I tonåren fick jag mycket positiv karma då jag STOPPADE de som mobbade andra

Om fler skulle stoppa skitpersoner skulle världen vara mycket bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in