• 1
  • 2
2024-01-28, 23:06
Medlem
Jag behöver er hjälp! Jag har snusat Kapten Vit Portion i flera år nu, och har älskat varenda sekund. Det tog mig många år att hitta rätt, men äntligen gjorde jag det. Jag tyckte verkligen att allt klaffade. Väldigt trevlig smak, torr och fin och inte alls rinnig. Dessutom till ett bra pris. Men idag är en sorgens dag. Jag köpte en ny stock och insåg att de ändrat lite på dosan. Den var lite kantigare och kändes mer modern på något sätt. Inte alls så dum faktiskt. Och jag la ingen större vikt vid det, för det har ju hänt lite då och då att dosan fått sig ett ansiktslyft. Men när jag slängde in första prillan från den nya stocken så fick jag en chock. Det var en helt ny smak, åt helt fel håll. Den smakar mer som Granit nu, vilket är ett stort minus. Jag hatar den!! Dessutom var den fuktigare och kändes inte färsk i munnen alls länge, som var en stor fördel med den tidigare. Är det någon annan Kapten Vit-snusare som lagt märke till detta? Är det någon som vet vad som hänt? Och vad ska jag nu köra på när min gamla kärlek är borta? Någon som påminner om Kapten Vit, både i smak och torrhet? Tack på förhand!
Citera
2024-01-28, 23:34
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feskefettan
Jag behöver er hjälp! Jag har snusat Kapten Vit Portion i flera år nu, och har älskat varenda sekund. Det tog mig många år att hitta rätt, men äntligen gjorde jag det. Jag tyckte verkligen att allt klaffade. Väldigt trevlig smak, torr och fin och inte alls rinnig. Dessutom till ett bra pris. Men idag är en sorgens dag. Jag köpte en ny stock och insåg att de ändrat lite på dosan. Den var lite kantigare och kändes mer modern på något sätt. Inte alls så dum faktiskt. Och jag la ingen större vikt vid det, för det har ju hänt lite då och då att dosan fått sig ett ansiktslyft. Men när jag slängde in första prillan från den nya stocken så fick jag en chock. Det var en helt ny smak, åt helt fel håll. Den smakar mer som Granit nu, vilket är ett stort minus. Jag hatar den!! Dessutom var den fuktigare och kändes inte färsk i munnen alls länge, som var en stor fördel med den tidigare. Är det någon annan Kapten Vit-snusare som lagt märke till detta? Är det någon som vet vad som hänt? Och vad ska jag nu köra på när min gamla kärlek är borta? Någon som påminner om Kapten Vit, både i smak och torrhet? Tack på förhand!

Philip Morris köpte upp fabriken 2021 tror jag.. samma fabrik.. lite ny design. Jag hatar snus men morsan använder det där giftet... hon säger att det är samma skit fast i ny dosa.
Citera
2024-01-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Philip Morris köpte upp fabriken 2021 tror jag.. samma fabrik.. lite ny design. Jag hatar snus men morsan använder det där giftet... hon säger att det är samma skit fast i ny dosa.

Enligt infon på baksidan så verkar det vara Swedish Match som gör den. Och 2021 är ju 3 år sedan, den har smakat precis samma senaste åren, fram till nu Så jävla besviken!!
Citera
2024-01-28, 23:58
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Enligt infon på baksidan så verkar det vara Swedish Match som gör den. Och 2021 är ju 3 år sedan, den har smakat precis samma senaste åren, fram till nu Så jävla besviken!!

Nope, inte vad jag förstått... Corona som påverkat dina smaklökar eller något..
Det är samma vita prillor som alltid.
Citera
2024-01-29, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Nope, inte vad jag förstått... Corona som påverkat dina smaklökar eller något..
Det är samma vita prillor som alltid.

Då måste något ha blivit fel med just den här batchen. Eller så har de nya inte nått ut överallt än. För detta var stor skillnad. Inget som går att inbilla sig. Som natt och dag! Dessutom låg prillorna på ett annat sätt än vanligt, snyggt upplagda på högkant i en ring, som en del andra sorter ligger upplagda. Så något har de gjort.
Citera
2024-01-29, 09:37
Medlem
Kom över till Smålands Bruks, vit. Den är fin.
Citera
2024-01-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot

Minns inte om jag har testat den faktiskt. Hur är fuktigheten på den? Gillar dem hyfsat torra så man kan ha dem inne längre innan de börjar blaska och rinna för mycket.
Citera
2024-01-29, 10:29
Medlem
Citat:
Minns inte om jag har testat den faktiskt. Hur är fuktigheten på den? Gillar dem hyfsat torra så man kan ha dem inne längre innan de börjar blaska och rinna för mycket.

Den rinner lite, men smakar ändå. Bra pris, bra kvalitet.
Citera
2024-01-29, 10:32
Medlem
Ja! Jag vet inte vad i helvete de gjort med snuset, men det smakar inte rätt och prillan har dessutom fått en helt ny form som inte alls ligger bra under läppen. Jag har återgått till min gamla favorit Knox blå. Tyvärr har den blivit dyr och kostar nu nästan lika mycket som alla andra dosor.
Citera
2024-01-29, 11:55
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot

Påsarna är hälften så stora som kapten, och marginell prisskillnad.
Citera
2024-01-29, 12:27
Medlem
fellowvessels avatar
man kan ju få "taktil hallucinos" så varför inte fel på käften, creuzfeldt jakob, känd som 'galna kosjukan' i sverige kallas foot & mouth disease i england, gå till VC (vård central inte viet cong).
Citera
2024-01-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Ja! Jag vet inte vad i helvete de gjort med snuset, men det smakar inte rätt och prillan har dessutom fått en helt ny form som inte alls ligger bra under läppen. Jag har återgått till min gamla favorit Knox blå. Tyvärr har den blivit dyr och kostar nu nästan lika mycket som alla andra dosor.

Eller hur!! Tack! Är så in i helvete besviken 😔
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in