Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-31, 10:58
  #25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den som är insatt i tråden om Chrippa- Jockibois bror, och dess utveckling från den 29/12, är mycket väl medveten om hur legobyggandet och Jockibois svåra lidande är högst relevant i Chrippas tråd, det hade likagärna kunnat postats i Anjos eller Jockes tråd, då det är en gemensam nämnare för hur utvecklingen sett ut, från att Anjo blev bjuden på Jockibois kalas ö, där Jocke fick lego i present, tillsammans med Chrippa och sedemera åkte gänget på skidsemester och byggde lego, CHRIPPA misshandlar Linnea och ingen hade haft kännedom om hans häjtning om inte den gråtande Jockiboi gått ut med den infon och samtidigt mådde så dåligt att han behövde göra en legochallenge, för att skingra sina tankar, iförd solglasögon och talade med svag röst. Stackars Jockiboi och hans soldater som gjorde "allt" för att smutskasta brottsoffret Linnea och beskylla henne för att Chrippas youtubekanal raderades efter att han och Jockiboi doxade användare från flashback och hängde ut via instagram.

Den som sätter sig in i det hela, kan se att mitt inlägg är relevant.
Tar man mitt inlägg ur kontext, förstår man ingenting och det kan tyckas vara irrelevant, fast knappast så att det i sig förtjänar en varning...

Jag är som sagt inte helt insatt i hela den här soppan mellan de berörda och jag har all respekt för att tråden antagligen är svårmodererad eftersom det är olika personer inblandade vars liv verkar vara intrasslat i varandra. Men någonstans måste ju ändå gränsen för OT dras.

Du säger själv att ditt inlägg lika gärna kunde postats i den där andra tråden. Posta det där då där det inte är OT. Jag kan bara utgå ifrån det du delgett i tråden här och jag kan inte med den informationen säga att jag tycker varningen är orättvis.
Citera
2024-01-31, 10:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasNkpg1983
Föreslår att du slutar kasta tid på att slå huvudet i en vägg, och funderar på hur du kan formulera om ditt inlägg så att det blir mer uppenbart att det är on topic, även utan kontext. Det är oftast inte så svårt, och nästan alltid lättare än att få moderatorerna att erkänna att de har gjort fel.
Svårt att göra det eftersom moderatorn vägrat att bemöta mina pm och inte plockar bort varningen, trots förklaringar öppet i denna klagotråd.
Citera
2024-01-31, 11:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Svårt att göra det eftersom moderatorn vägrat att bemöta mina pm och inte plockar bort varningen, trots förklaringar öppet i denna klagotråd.

Men skit i dom.
Citera
2024-01-31, 11:02
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är som sagt inte helt insatt i hela den här soppan mellan de berörda och jag har all respekt för att tråden antagligen är svårmodererad eftersom det är olika personer inblandade vars liv verkar vara intrasslat i varandra. Men någonstans måste ju ändå gränsen för OT dras.

Du säger själv att ditt inlägg lika gärna kunde postats i den där andra tråden. Posta det där då där det inte är OT. Jag kan bara utgå ifrån det du delgett i tråden här och jag kan inte med den informationen säga att jag tycker varningen är orättvis.
I vilken av trådarna hade inlägget passat bättre, när det handlade om Chrippa där och då?
Pewpew låste dessutom tråden och rensade massor. Sen fick jag dubbelvarningen, som nu skylls på teknikfel...

Kan någon snälla sätta sig in i ämnestråden så behöver man inte vara hjärnkirurg för att inse att mitt inlägg är on topic.
Citera
2024-01-31, 11:10
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Som sagt. Moderatorer har också ett liv utanför Flashback vilket innebar att jag inte var tillgänglig några dagar helt enkelt. Jag har förklarat för dig att jag uppfattade det som att en varning kom från carlbom, och en från mig gällande samma inlägg. Carlbom svarade dig och tog bort den ena vilket han och jag diskuterade, därav jag ansåg att saken var ur världen.

Jag kommer inte ta bort varningen eftersom jag anser den vara befogad. Jag föreslår att du tar nästa steg i processen.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ibland strular tekniken och det kan bli så att en användare blir dubbelvarnad. Det är inte så att vi klickar i det utan det blir så att säga fel. Dubbelvarningen är ju åtgärdad så då återstår din initiala varning och den kan jag nog utan att vara vidare insatt i tråden tycka vara korrekt. Du har ju följt processen så långt som du kan så det hela får ju diskuteras i tråden här.
Jag har gjort dom brukligt, genom att starta denna klagotråd, vad är det för nästa steg i processen som pewpew pratar om?
Citera
2024-01-31, 11:13
  #30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I vilken av trådarna hade inlägget passat bättre, när det handlade om Chrippa där och då?
Pewpew låste dessutom tråden och rensade massor. Sen fick jag dubbelvarningen, som nu skylls på teknikfel...

Kan någon snälla sätta sig in i ämnestråden så behöver man inte vara hjärnkirurg för att inse att mitt inlägg är on topic.

Att tekniken ibland strular och ger dubbelvarning är inte på något sätt personligt. Det är ett fel som kan hända och det har redan blivit åtgärdat. Du har således inte längre någon dubbelvarning för ett inlägg så det är ju redan löst.

Att låsa en tråd tillfälligt för att rensa i den är heller inte något konstigt och det är något vi behöver göra ibland för att en tråd inte ska spåra ur fullständigt. Det är alltså för att i förlängningen kunna låta tråden fortsätta leva. Jag förstår att det kan upplevas som frustrerande. Men tråden är ju upplåst igen och det är fritt fram att posta i den.

Gällande själva varningen har du ju fått respons i tråden här att moderatorn anser att ditt inlägg är varningsvärt och att hon står fast vid varningen.

Jag som inte modererar berört forum kan när jag tittar utifrån på det hela som sagt inte se något konstigt i det faktumet att ditt inlägg togs bort och varnades. Ibland kommer vi ju inte längre än så här dvs att användaren fortsatt inte håller med om det hela. Jag förstår din frustration. Men en varning är ju trots det bara en varning för att påpeka att man inte riktigt håller sig till regelverket. Om du bara hörsammar det och tänker till innan du postar så händer det ju inte mer än så.

Jag kan inte tillföra mer i denna tråd än vad jag gjort så du och jag kommer inte längre i vår kommunikation.

Nästa steg i processen är att låta övriga uttala sig om ditt klagomål i denna tråden. Du kan också vända dig till valfri admin om du så önskar.
Citera
2024-01-31, 11:25
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Att tekniken ibland strular och ger dubbelvarning är inte på något sätt personligt. Det är ett fel som kan hända och det har redan blivit åtgärdat. Du har således inte längre någon dubbelvarning för ett inlägg så det är ju redan löst.

Att låsa en tråd tillfälligt för att rensa i den är heller inte något konstigt och det är något vi behöver göra ibland för att en tråd inte ska spåra ur fullständigt. Det är alltså för att i förlängningen kunna låta tråden fortsätta leva. Jag förstår att det kan upplevas som frustrerande. Men tråden är ju upplåst igen och det är fritt fram att posta i den.

Gällande själva varningen har du ju fått respons i tråden här att moderatorn anser att ditt inlägg är varningsvärt och att hon står fast vid varningen.

Jag som inte modererar berört forum kan när jag tittar utifrån på det hela som sagt inte se något konstigt i det faktumet att ditt inlägg togs bort och varnades. Ibland kommer vi ju inte längre än så här dvs att användaren fortsatt inte håller med om det hela. Jag förstår din frustration. Men en varning är ju trots det bara en varning för att påpeka att man inte riktigt håller sig till regelverket. Om du bara hörsammar det och tänker till innan du postar så händer det ju inte mer än så.

Jag kan inte tillföra mer i denna tråd än vad jag gjort så du och jag kommer inte längre i vår kommunikation.

Nästa steg i processen är att låta övriga uttala sig om ditt klagomål i denna tråden. Du kan också vända dig till valfri admin om du så önskar.
En varning är i detta fall ett sätt att tysta en meningsmotståndare och flera varningar bildar grund för avstängning, vilket är att tysta någon.

Det enda jag kan göra är att kontakta berörd moderator, vilket inte fungerade.
Då kontaktade jag en moderator som moddar i berörd tråd @Carlbom samt en admin.

Jag uppmanades att göra en klagan eligt reglementet, blir påhoppad av TempeZZ om att jag ska invänta svar från moderator, vilket jag gjort, i tre veckor...

Detta kan tyckas vara en skitsak, men det är det inte för den enskilde skribenten.

Alla kan göra fel och jag anser att mitt inlägg inte alls förtjänar en varning, baserat på allt jag framfört i denna klagotråd.
Citera
2024-01-31, 13:29
  #32
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
En varning är i detta fall ett sätt att tysta en meningsmotståndare och flera varningar bildar grund för avstängning, vilket är att tysta någon.

Det enda jag kan göra är att kontakta berörd moderator, vilket inte fungerade.
Då kontaktade jag en moderator som moddar i berörd tråd @Carlbom samt en admin.

Jag uppmanades att göra en klagan eligt reglementet, blir påhoppad av TempeZZ om att jag ska invänta svar från moderator, vilket jag gjort, i tre veckor...

Detta kan tyckas vara en skitsak, men det är det inte för den enskilde skribenten.

Alla kan göra fel och jag anser att mitt inlägg inte alls förtjänar en varning, baserat på allt jag framfört i denna klagotråd.
Ok, Jag har förklarat varför jag inte svarade, jag skrev också anledningen till att jag såg det som avklarat. Jag inser att det du eftersökt är egentligen tvådelat, och jag borde svarat på del 2. Jag håller med. Det borde jag gjort, jag ber om ursäkt att jag inte gjort det. Jag delar upp det i två delar nedan:

1. Du fick en dubbelvarning - Löst, du har fått en förklaring till varför det hände och du har fått förklaring till varför jag inte besvarade den delen. Är vi överens om att det är löst, eller behöver vi diskutera det vidare?

2. Du tycker att varningen är obefogad och att inlägget är ontopic. Det tycker inte jag, däremot borde jag bemött det tidigare, det tar jag på mig, se ovan, det ber jag om ursäkt för. Sen har du gått rätt väg och öppnat en debatt här, bra, då tar vi det härifrån, jag har bemött med argument varför jag anser det vara off topic. Är vi överens om det?

Kan vi släppa del ett? Kan du släppa det faktum att jag inte har svarat och kan vi hålla oss till att diskutera problemet som kvarstår, dvs hurvida ditt inlägg är OT eller ej?
Citera
2024-01-31, 13:44
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ok, Jag har förklarat varför jag inte svarade, jag skrev också anledningen till att jag såg det som avklarat. Jag inser att det du eftersökt är egentligen tvådelat, och jag borde svarat på del 2. Jag håller med. Det borde jag gjort, jag ber om ursäkt att jag inte gjort det. Jag delar upp det i två delar nedan:

1. Du fick en dubbelvarning - Löst, du har fått en förklaring till varför det hände och du har fått förklaring till varför jag inte besvarade den delen. Är vi överens om att det är löst, eller behöver vi diskutera det vidare?

2. Du tycker att varningen är obefogad och att inlägget är ontopic. Det tycker inte jag, däremot borde jag bemött det tidigare, det tar jag på mig, se ovan, det ber jag om ursäkt för. Sen har du gått rätt väg och öppnat en debatt här, bra, då tar vi det härifrån, jag har bemött med argument varför jag anser det vara off topic. Är vi överens om det?

Kan vi släppa del ett? Kan du släppa det faktum att jag inte har svarat och kan vi hålla oss till att diskutera problemet som kvarstår, dvs hurvida ditt inlägg är OT eller ej?
Har du satt dig in i dom ihopvävda trådarna, så borde du förstå att mitt inlägg är on topic i allra högsta grad.
Och om Du ändå anser att det är off topic, är det verkligen så pass allvarligt att det förtjänar en varning?

Du som moderator har gjort fel. Flerfaldigt.
Hade du bemödat dig att bemöta mina kontaktförsök, hade du inte behövt "be om ursäkt" offentligt.
Faktum kvarstår och jag vidhåller att mitt inlägg inte är off topic eller trams, varför har jag förklarat här i denna tråd, vilket jag tror att du förstått.

Vänligen, ta bort varningen.
Gör om och gör rätt.
Citera
2024-01-31, 13:56
  #34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du satt dig in i dom ihopvävda trådarna, så borde du förstå att mitt inlägg är on topic i allra högsta grad.
Och om Du ändå anser att det är off topic, är det verkligen så pass allvarligt att det förtjänar en varning?

Du som moderator har gjort fel. Flerfaldigt.
Hade du bemödat dig att bemöta mina kontaktförsök, hade du inte behövt "be om ursäkt" offentligt.
Faktum kvarstår och jag vidhåller att mitt inlägg inte är off topic eller trams, varför har jag förklarat här i denna tråd, vilket jag tror att du förstått.

Vänligen, ta bort varningen.
Gör om och gör rätt.

Min input är att du är OT med inlägget. Man ska inte behöva ta omvägar och sätta sig in i korspostande i olika trådar eller få långa förklaringar för att kunna läsa in att inlägg hör till ämnet. Pewpew har således rätt att varna för inlägget om h*n anser det nödvändigt.

Endast en admin kan ta beslut om något annat om du inte lyckas övertyga pewpew att dra tillbaka varningen, men då ska du lyckas övertyga en sådan också.

Tycker personligen pewpew gjort ett bra jobb med att sköta tråden vi båda moddar. Den har varit fullkomligt urballad med OT emellanåt och det hade i mitt tycke kunnat varnats mycket mer om man varit på det humöret.
Citera
2024-03-03, 18:04
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du satt dig in i dom ihopvävda trådarna, så borde du förstå att mitt inlägg är on topic i allra högsta grad.
Och om Du ändå anser att det är off topic, är det verkligen så pass allvarligt att det förtjänar en varning?

Du som moderator har gjort fel. Flerfaldigt.
Hade du bemödat dig att bemöta mina kontaktförsök, hade du inte behövt "be om ursäkt" offentligt.
Faktum kvarstår och jag vidhåller att mitt inlägg inte är off topic eller trams, varför har jag förklarat här i denna tråd, vilket jag tror att du förstått.

Vänligen, ta bort varningen.
Gör om och gör rätt.

Men sluta gråt din jävla pajas. Du skrev OT acceptera det nu istället.

”Ja kräver att ni tar bort varningen” fattar du inte att alla bara skrattar åt dig?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback