Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-31, 21:53
Medlem
Är det bara jag eller skiljer sig smaken mellan de stora och småa påsarna? Eller är det bara jag som inbillar mig att den småa påsen smakar godare?
Citera
2024-01-31, 22:01
Medlem
Livssynslurks avatar
Det är förmodligen av den enkla anledningen att du inte föräter dig på den lilla påsen.
Citera
2024-01-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Är det bara jag eller skiljer sig smaken mellan de stora och småa påsarna? Eller är det bara jag som inbillar mig att den småa påsen smakar godare?
Småa? 🤨
Citera
2024-01-31, 22:12
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:

Det är mer kryddning i de små påsarna.

Senast redigerad av flashbackdasen 2024-01-31 kl. 22:17.
Citera
2024-01-31, 22:23
Medlem
Dulces avatar
Citat:

Tror de är inbillning, alternativt att man äter för mycket i stora påsar och att de blir mer groteskt.
Citera
2024-01-31, 22:29
Medlem
Men varför smakar chips bättre på en solig sandstrand utomlands än hemma i soffan undrar jag?
Citera
2024-01-31, 22:34
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crosskungen
Men varför smakar chips bättre på en solig sandstrand utomlands än hemma i soffan undrar jag?

För att du trivs bättre på semester än i din tråkiga vardag?
Citera
2024-01-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
För att du trivs bättre på semester än i din tråkiga vardag?

Alltså, jag trivs ganska bra i min "tråkiga" vardag. Eller väldigt bra måste jag säga.
Jag tror inte smaklökarna sitter i välmåendet.
Citera
2024-01-31, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Crosskungen
För när du är hemma har du ofta ätit middag osv innan vilket förminskar chipsupplevelsen. Åker du till stranden gör du ofta det på tom mage, generellt vilket förhöjer smakupplevelsen. Jag är dock inget fan av chips men föredrar nog glass på stranden om det ska vara nåt sött.
Citera
2024-01-31, 22:56
Medlem
Stenballes avatar
Som jag ser det finns det två huvudalternativ.

1.
Man njuter och uppskattar vanligtvis det som man har liten/begränsad tillgång till (liten påse).
Ta en rökare eller chokladälskaren som exempel.
En rökare som tillåter sig en cigarett om dagen njuter säkert mer av den cigaretten än vad en storrökare gör av varje cigarett.
Precis som den chokladälskaren som äter en bit choklad i veckan njuter mer av biten än den som vräker i sig hämningslöst.

2.
Det skulle kunna vara så att chipstillverkarna gör chipsen i småpåsarna godare för att folk ska köpa fler av dessa, eftersom de tjänar mer på de påsarna då de kan ta ut högre kilopris där.
Citera
2024-01-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
För när du är hemma har du ofta ätit middag osv innan vilket förminskar chipsupplevelsen. Åker du till stranden gör du ofta det på tom mage, generellt vilket förhöjer smakupplevelsen. Jag är dock inget fan av chips men föredrar nog glass på stranden om det ska vara nåt sött.

Ja jävlar, det har jag aldrig tänkt på! Det är ju klart det måste vara så.
Ja, hemma i Sverige så är det helt klart glass som gäller. Men exempelvis Spanien så är ju en öl och en påse salta chips svårslaget alltså
Citera
2024-01-31, 23:03
Medlem
OneTaps avatar
en kompis farsa jobbar på chips fabrik o han sa att dom finaste batcherna går ut till mindre påsar. detta eftersom dom ser på statistiken att små påsar ofta konsumeras av kräsnare människor med högre klass som vanligtvis inte köper chips. tex i hotell rum o flyg o företags möten. medan dom som köper stora chips påsar o konsumerar chips till vardags har lägre klass o märker ingen skillnad på dom sämre batcherna. rätt sjukt men de e så företagen resonerar :P
Senast redigerad av OneTap 2024-01-31 kl. 23:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in