Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-01, 17:17
Medlem
Merwinnas avatar
Jag visste inte ens att det fanns ärmlösa luvtröjor, jag har aldrig sett det förrän jag råkade på det här i Bonpriz-katalogen:

https://www.bonprix.se/produkt/vid-a...caAnGKEALw_wcB

När skulle man vilja ha det? Huvtröja har man ju när det är kallt, då är det praktiskt att ha något att dra upp över huvudet och öronen. Men då har man ju inte kortärmat..?
Citera
2024-02-01, 17:20
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag visste inte ens att det fanns ärmlösa luvtröjor, jag har aldrig sett det förrän jag råkade på det här i Bonpriz-katalogen:

https://www.bonprix.se/produkt/vid-a...caAnGKEALw_wcB

När skulle man vilja ha det? Huvtröja har man ju när det är kallt, då är det praktiskt att ha något att dra upp över huvudet och öronen. Men då har man ju inte kortärmat..?
Det är ju samma med västar. Vem fan vill ha det? Ibland behöver man armarna fria, men värma resten av kroppen.
Citera
2024-02-01, 17:22
Medlem
Jordgubbes avatar
Synd att inte luvan var framtill, hade varit perfekt i blåbärs- eller svampskogen.
Citera
2024-02-01, 17:26
Medlem
Kläder är till mer än att värma sig. Kläder är stil och mode. Kläder säger vem du är. Därtill måste kläderna förändras för att motivera nya inköp. Tyckte nog att det såg snyggt ut. Därtill är det nog ett tunt tyg och mer som en top.
Citera
2024-02-01, 17:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kläder är till mer än att värma sig. Kläder är stil och mode. Kläder säger vem du är. Därtill måste kläderna förändras för att motivera nya inköp. Tyckte nog att det såg snyggt ut. Därtill är det nog ett tunt tyg och mer som en top.

Ja och just för att det är tunt tyg, tycker jag att det är knasigt att det ska vara en luva!

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är ju samma med västar. Vem fan vill ha det? Ibland behöver man armarna fria, men värma resten av kroppen.

Visst, men då har man ju en skjorta eller tröja under. (Som också ger värme, om än inte lika mycket som västen.)
Citera
2024-02-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ja och just för att det är tunt tyg, tycker jag att det är knasigt att det ska vara en luva!
Det är ju även ett mode eller vad man ska säga, att gömma huvudet. Kanske något psykiskt. Andra har huvan bara som en dekoration hängande på ryggen. Tycker det är märkligt på gymmet att vissa har en huva över huvudet när de tränar och då är det tjocka tröjor/jackor. Det borde bli ordentligt varmt. När jag var ung hette det inte luvtröja utan munkjacka.
Citera
2024-02-01, 18:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju även ett mode eller vad man ska säga, att gömma huvudet. Kanske något psykiskt. Andra har huvan bara som en dekoration hängande på ryggen. Tycker det är märkligt på gymmet att vissa har en huva över huvudet när de tränar och då är det tjocka tröjor/jackor. Det borde bli ordentligt varmt. När jag var ung hette det inte luvtröja utan munkjacka.

Munkjackan var ju dock en jacka, med blixtlås.
Citera
2024-02-01, 18:25
Medlem
Olduvais avatar
Luvor är till för folk som känner sig lite rädda/osäkra och vill skärma av sig från sin omgivning. Jag har alltid tyckt att det är lite pinsamt att se män med luva uppe offentligt. Sen blev jag typ sån själv...

I fallet med ärmlösa luvtröjor är det väl det + att man låtsas att man bor i Kalifornien
Citera
2024-02-01, 18:29
Medlem
Citat:
Munkjackan var ju dock en jacka, med blixtlås.
Faktiskt inte. Det var en tröja med snörning och huva på 70-talet. Att de gjorde om den till en jacka med blixtlås kom långt senare. Det fanns liknande jacka utan hel öppning för friluftsliv med en kort blixtlås längst upp.
Citera
2024-02-01, 18:42
Medlem
Fummys avatar
Citat:

Jag har haft de i många år, förstår inte varför man skulle använda luva för att värma sig de är andra orsaker.
Citera
2024-02-01, 18:50
Bannlyst
Jävligt bra fråga och ett smått idiotiskt mode, mina armar ”kokar” men jag fryser om kroppen?

Känns lika konstigt som att ha täckbyxor i samma längd som shorts, idiotiskt!

Vad fan händer egentligen, å andra sidan förstår jag mig inte på illasittande jeans från 90-talet som blivit mode igen.

Å andra sidan kan d ett t var sjuk med trender, för hoppar man på dom får man sig garanterat ett gott skratt om några år!
Citera
2024-02-01, 19:47
Medlem
p00ninos avatar
För att det är snyggt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto