Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-02, 17:26
  #1
Medlem
DrunkenZealots avatar
Brukar inte gnälla, men nu blev det för mycket.

Skapade en tråd:
(FB) 1000 artister yttrar sig mot Israels medverkan i ESC 2024
Som i nuvarande läge är uppe i 660 inlägg och 57 k visningar. Alltså något som verkar intressant för vårt lilla samhälle här och har gynnat FB som site.

Döm till min förvåning när jag åker på en varning för att diskuterat min egen topic som jag satt upp. Moderatorn GreffueAnthonius hävdar att jag är offtopic när jag diskuterar exakt det som är topic.

Vet med mig att jag fått några tidgare varningar på lite lösa boliner från samma admin men inte lagt så mycket bakom det. Så, är denna admin en väldigt korkad admin, eller har han en agenda?

I varningen skriver han alltså:
Citat:
tjafs. Detta + tre inlägg enbart om konflikten trotts moderatormeddelande i tråden att detta är ot -- V

Så hur i hela friden kan jag själv hamna fel i min egen topic. För att göra det ännu mer konstigt, så börjar snubben dilla om att musik verkar vara topic i politik inrikes:
Citat:
Topic är i första hand de 1000 underskrivarna som vill utesluta Israel ur Eurovision. Resten du skriver i TS handlar också om Eurovision i någon mån.

Jag fattar att det är ett tufft jobb att vara moderator, och att man för skit ofta. Men utifrån detta fall så misstänker jag bara att admin är ute efter att rensa efter sin egna politiska åsikt. Jag gillar ju som bekant inte rödingar. Och det är min åsikt jag får behålla på FB.

Jag hävdar att GreffueAnthonius endera är oskicklig eller partisk och borde inte vara admin.

Edit: Verkar som att man behöver konversion:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Detta är i topic, jag vet detta för att det står så i topic och jag skapade tråden. Och du ger mig en varning för jag håller topic? Du kan inte bestämma någon annan topic än den som står i topic.

Topic är i första hand de 1000 underskrivarna som vill utesluta Israel ur Eurovision. Resten du skriver i TS handlar också om Eurovision i någon mån.

Men själva konflikten som sådan är inte topic, och kan inte vara det i Politik Inrikes.

Citat:
Du ger mig en varning för att du inte gillar det jag skriver, du förstör det fria ordet. För första gången sedan jag började på flashback kommer jag skapa en tråd för klagemål emot moderatorer. För detta var urdåligt.

Håller förstås inte med. Men starta du klagomålstråd.
__________________
Senast redigerad av DrunkenZealot 2024-02-02 kl. 18:01.
Citera
2024-02-02, 17:38
  #2
Medlem
Misstar jag mig när jag tar detta, och endast detta:
Citat:
kan vi här på FB, hitta 1000 användare som kan tänka sig att skriva på för utesluta dessa så kallade artister från att lapa skattemedel?
för topic?

Har du jiddrat om annat skit så..inte vet jag, du ger ingen info att "forska och dividera" om.
Citera
2024-02-02, 17:46
  #3
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Misstar jag mig när jag tar detta, och endast detta:

för topic?

Har du jiddrat om annat skit så..inte vet jag, du ger ingen info att "forska och dividera" om.
Jag bestämde topic. Den fick 50k visningar och över 600 svar. Det är meningen med ett forum.

Jag tror i alla fall att man som moderator borde fatta att musik inte hör till politik inrikes egentligen, utan bara vara den utlösande faktorn. För egentligen handlade ställningstagandet kring politik och inte musik.

Därav blir ju admin GreffueAnthonius kommentar väldigt lustig.
Citera
2024-02-02, 17:59
  #4
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var har du PM-konversationen med moderatorn?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Sedan får du ju inte skriva vad som helst i en tråd bara för att du själv skapat den.
Men jag måste få välja topic till min egen tråd.
Citera
2024-02-02, 18:05
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Men jag måste få välja topic till min egen tråd.

Ja, du sätter ju rubriken när du skapar tråden men sedan spelar det ju ingen roll om det är du eller någon annan användare som skriver off topic.

Ingen äger en tråd, inte ens trådskaparen, och kan därför inte bestämma vad som får skrivas i den. Vem som helst får skriva vad som helst så länge som inlägget håller sig inom regelverket.
Citera
2024-02-02, 18:07
  #6
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, du sätter ju rubriken när du skapar tråden men sedan spelar det ju ingen roll om det är du eller någon annan användare som skriver off topic.

Ingen äger en tråd, inte ens trådskaparen, och kan därför inte bestämma vad som får skrivas i den. Vem som helst får skriva vad som helst så länge som inlägget håller sig inom regelverket.
Har inte sagt att jag äger tråden, men jag satte i topic vad som var topic. Ingen gnällde. Det kom över 500 svar. På slutet rullar admin från helvetet in och ger mig en varning. Emot min egen topic.
Citera
2024-02-02, 18:08
  #7
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, du sätter ju rubriken när du skapar tråden men sedan spelar det ju ingen roll om det är du eller någon annan användare som skriver off topic.

Ingen äger en tråd, inte ens trådskaparen, och kan därför inte bestämma vad som får skrivas i den. Vem som helst får skriva vad som helst så länge som inlägget håller sig inom regelverket.
Fast startar man en tråd om uppror i melodifestivalen så kan ju inte melodifestivalen va off-topic?
Citera
2024-02-02, 18:49
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Har inte sagt att jag äger tråden, men jag satte i topic vad som var topic. Ingen gnällde. Det kom över 500 svar. På slutet rullar admin från helvetet in och ger mig en varning. Emot min egen topic.

Som sagt kan du inte bestämma vad som får skrivas i en tråd du själv satt topic på. Off topic är off topic om det så kommer från dig eller från någon annan.
Citera
2024-02-02, 18:51
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Fast startar man en tråd om uppror i melodifestivalen så kan ju inte melodifestivalen va off-topic?

Jo, visst kan det vara det, annars skulle ju melodifestivalen bara ha en enda tråd om allt som omfattar den.
Citera
2024-02-02, 18:54
  #10
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Som sagt kan du inte bestämma vad som får skrivas i en tråd du själv satt topic på. Off topic är off topic om det så kommer från dig eller från någon annan.
Och om jag skriver samma saker som i topic, så blir det off topic för att någon bestämt det? Någon som tycker att melodifestivalen är topic i en politiks tråd.
Citera
2024-02-02, 19:05
  #11
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, visst kan det vara det, annars skulle ju melodifestivalen bara ha en enda tråd om allt som omfattar den.
Djävulens advokat som alltid. Ja det är klart allt kan vara off eller on topic om man drar det så långt man vill.
Frågan är om man vill, bör eller skall?
Citera
2024-02-02, 19:24
  #12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Men utifrån detta fall så misstänker jag bara att admin är ute efter att rensa efter sin egna politiska åsikt.
Jag hävdar att GreffueAnthonius endera är oskicklig eller partisk och borde inte vara admin.
Vad var det som var topic i tråden du skrev i Politik Politik: inrikes?
jag hade svårt att fatta om det handlade om inrikespolitik, eller om hur media behandlar Hamas, eller om vilka som skall vara med i finalen, eller vem som besämmer det, eller om det har med våra skattepengar att göra till artister, eller vem som var värst eller om public service försvarar hamas eller (!!!) osv.
Du är alltså förvirrad i dina inlägg så moderatorn skall inte anklagas på det sätt som du gör.
Gå nu fram till spegeln och ta en titt på dig själv och upprepa flera gånger:
- satan vad förvirrad jag är. jag måste skärpa mig och dels fatta vad syftet är, dels skriva om det som har med syftet att göra och inte spreta ut i alla möjliga riktningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback