Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-02-04, 15:17
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag såg röda flaggor i TS efter Liljors inlägg
Därför tänker jag inte ge honom fler tips. Du är för omtänksam och go. Men såg att något inte stämmer med TS när man läser hans historik
Du har fått rn del tips av dina tidigare tråd! Har du använt dig av dem? När du ger din man tips tillämpar han dem?
Citera
2024-02-04, 16:03
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoElseButMe1
Nu har jag bestämt mig för att göra slut med henne imorgon. Jag är inte dum och förstår ju så klart att hon är en red flag. Min tillit försvinner snabbt och gör ej reparera

Till er som skyller på mig: ni är ju helt lost.. feminister överallt.

Någon som har tips på hur man kan lämna det på bäst sätt?
Oavsett hur du gör kommer hon få flipp så kör ole dole doff och välj något sätt.

Sedan kommer hon fråga varför trots att du redan förklarat. Hon kommer också vilja prata ut för sig själv och kanske lägga skuld på dig. Sedan kör hon ett shittest att få dig tiillbaka där hon sedan säger nej när hon väl lurat dig så det är ingen idé att gå på hennes lek.

Jag tror det kanske tar 10 månader innan de blir mer exklusiva generellt och innan dess är det inte så. Du får göra som du vill och hon får det också. Lite konstigt att göra ett test som du gör men men du fick ditt svar.
Citera
2024-02-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Så vad är din analys av Damen i fråga då?

Jag tror inte att människor är gjorda att bara ha en partner
Så otrohet vad är det
Jo endast svattsjuka
Citera
2024-02-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Jag tror inte att människor är gjorda att bara ha en partner
Så otrohet vad är det
Jo endast svattsjuka

Ja.
Jag förstår.

En ganska enkel fråga:
”-vad är din analys av damen”

INGEN analys av damen ingår i svaret, utan återigen handlar det om TS egenskaper.
Ni tänker helt enkelt på det konsekvenslösa sätt som är såååååå typiskt vad gäller just kvinnor.

”-buuuäääh, det var ju faktiskt hans fel, att jag var otrogen, för han sååååg inte mina behov.

Det går helt enkelt inte, inte ENS med en rak fråga att få ett svar där en kvinnas eventuella otrohet kan avhandlas.
Tack för att ni IGEN, visar det.
Citera
2024-02-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoElseButMe1
Nu har jag bestämt mig för att göra slut med henne imorgon. Jag är inte dum och förstår ju så klart att hon är en red flag. Min tillit försvinner snabbt och gör ej reparera

Till er som skyller på mig: ni är ju helt lost.. feminister överallt.

Någon som har tips på hur man kan lämna det på bäst sätt?

Bara säg som det är.

Det är det enda raka.
Du har helt enkelt förlorat förtroendet.

Och det är helt enkelt inte heller någonting att diskutera, men du måste vara säker på två saker:
A: det är detta du vill, för det är ingen väg tillbaka.
B: det kommer ”Naturligtvis” bli ditt fel, det får du vara redo på.
Men skit i det, bara gå.
Senast redigerad av Dörren 2024-02-04 kl. 17:17.
Citera
2024-02-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Ja.
Jag förstår.

En ganska enkel fråga:
”-vad är din analys av damen”

INGEN analys av damen ingår i svaret, utan återigen handlar det om TS egenskaper.
Ni tänker helt enkelt på det konsekvenslösa sätt som är såååååå typiskt vad gäller just kvinnor.

”-buuuäääh, det var ju faktiskt hans fel, att jag var otrogen, för han sååååg inte mina behov.

Det går helt enkelt inte, inte ENS med en rak fråga att få ett svar där en kvinnas eventuella otrohet kan avhandlas.
Tack för att ni IGEN, visar det.

Ser nu att jag missat av och ber om ursäkt

Min analys av Damen är
Hon vill inte ha ett förhållande
Citera
2024-02-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xivvan
Hade du blivit "utsatt" för det TS gjort så är det också antaget att du hade betett dig som kvinnan i frågan innan, det är faktiskt väldigt viktigt att poängtera det eftersom att ts lilla test inte kom helt oprovocerat.

Du harpar väldigt mycket om att du hade gått utan tvekan, det är helt okej att göra så och objektivt det absolut bästa, men är man, man som kvinna emotionellt engagerad i personen så är det som sagt tidigare inte jättelätt, alltid lättare att sitta utanför och säga "bara stick", då behöver man ofta få det svart på vitt för att verkligen skaka av sig det.

Faktumet att ts har ignorerat alla dessa röda flaggor och sen kommer hit för att få råd på hur han ska gå tillväga är ju en indikator på att han är väldigt emotionellt engagerad i denna kvinnan.

Både denna och andra trådar visar att det räcker med att ej svara i telefon på några timmar för att anklagelser om otrohet ska börja...

Det är väl när man just är känslomässigt investerad som det är viktigt att gå utan drama och konflikt. Jag har ingenstans skrivit att det skulle vara enkelt.
Citera
2024-02-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Både denna och andra trådar visar att det räcker med att ej svara i telefon på några timmar för att anklagelser om otrohet ska börja...

Det är väl när man just är känslomässigt investerad som det är viktigt att gå utan drama och konflikt. Jag har ingenstans skrivit att det skulle vara enkelt.

Om din partner har ett mönster av att försvinna i långa perioder så är det ju skarpa varningsflaggor på det, särskilt om detta är en kvinna, ts har inte svarat om detta är samma person som han har gjort inlägg om tidigare men det verkar ju onekligen som om han attraherar stökiga kvinnor alternativt att han har blivit fäst i denna kvinna som uppenbarligen inte är lojal.
Citera
2024-02-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xivvan
Om din partner har ett mönster av att försvinna i långa perioder så är det ju skarpa varningsflaggor på det, särskilt om detta är en kvinna, ts har inte svarat om detta är samma person som han har gjort inlägg om tidigare men det verkar ju onekligen som om han attraherar stökiga kvinnor alternativt att han har blivit fäst i denna kvinna som uppenbarligen inte är lojal.

Han svarade mig längre upp att det är annan tjej den här gången så ts har ju maximal otur. Eftersom han har det lite jobbigt just nu ville jag inte beskylla honom för att välja fel tjejer.

Till nästa gång är rådet till honom att stämma av med nästa tjej huruvida de ska ha kontakt med andra eller vara exklusiva. Det här eliminerar inte risken för en oseriös tjej men det kan ändå vara bra att försöka ta reda på sånt så att det inte uppstår några missförstånd, speciellt om man inte ens träffats i verkligheten. Välj en tjej utan Instagram nästa gång, i all välmening.
Senast redigerad av Liljor 2024-02-04 kl. 23:14.
Citera
2024-02-05, 01:02
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Ja... och ts är knappast öppen och ärlig mot sin partner...

Jag hade inte varit kvar i en relation om magkänslan var den som ts menar att han hade. Jag hade gått utan att sätta upp fällor och hållt på dylikt. För om magkänslan är så stark är den det av en anledning man redan vet med sig. Jag hade inte bråkat, inget drama, ingen ursäkt, bara gått.

Om partner hållt på med dylikt som ts gjort hade jag gått också. Även om jag inget haft att dölja. Finns inte tillit, finns inget att bygga relation på. Jag är hellre ensam än lever med nån som trixar och kontrollerar.
Bra skrivet 👍🏼

Aldrig kompromissa med självrespekt.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här