Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-05, 06:23
  #1
Medlem
Hovmastarens avatar
Jag fick en varning för att ha skrivit:

Hovmastaren:
Vi borde diskutera Sverige och vårt säkerhetstänk för det gick alldeles utmärkt att ha knivar på IKEA innan afrikanerna kom till Sverige.

Moderator:
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Andra inlägget på kort tid som är OT i det här forumet, därav varningen eftersom raderingen inte hjälpte som pekpinne.

I føretagsskvallertråden diskuteras føretaget IKEA och deras agerande.

/Mod

Hovmastaren:
Hur menar du att jag skulle märka att ett av mina inlägg raderas och på så vis ens märka det som en "pekpinne"?

Moderator:
Tre varningar på ett dygn + mängder med rp på dina inlägg och trådstarter. Nej, du tar nog inte en hint.

Ha det fint.

G



Jag tycker moderatorerna på Flashback beter sig allt som ofta som snarstuckna pissfittor. Nu "hintar" de genom att ta bort inlägg och de flesta borde vara helt på det klara att det dyker inte upp någon notifikation om ett inlägg raderas vilket gör att om man som moderator använder det som instrument för att ge "pekpinnar" så är det tämligen bortkastat. Sedan var knappast min kommentar om IKEA och afrikaner OT.

Ska det vara så här på Flashback?
Citera
2024-02-05, 07:14
  #2
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Tre varningar på ett dygn + mängder med rp på dina inlägg och trådstarter. Nej, du tar nog inte en hint.
Hade du 3 varningar redan innan , och på ett dygn ? Isf är det en hint ja
Citera
2024-02-05, 07:24
  #3
Medlem
Vore intressant att veta i vilken tråd du skrev kommentaren. Svårt o veta ifall de är OT annars.

Men i övrigt håller jag med dig att det har blivit en kulturförändring på fb de senaste åren. Förr kunde man skriva vad fan som helst, nu blir de hus i helvete om man kallar nån bög, hora, neger etc…

Antagligen är det användarna som rpar meddelanden som små höns eller mods som blivit för kinkiga.
Citera
2024-02-05, 07:27
  #4
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Hade du 3 varningar redan innan , och på ett dygn ? Isf är det en hint ja

Nej, jag hade två varningar på 24h men fick en till sent på söndagen. Två varningar från Gromgutten. Hur ska man ta en "hint" att ens inlägg blivit raderat när man inte får någon notifikation? Det är ju inte som så att jag går tillbaka i olika trådar för att se om mina inlägg finns kvar.

(FB) SAAB betalar 400 miljoner kronor för att flyga svensk rymdturist till ISS

Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Synd att Sverige satsar på rymdvetenskap när vi istället hade kunnat ta hit minst 9 000 000 somalier som hade kunnat bygga våra egna rymdraketer Feels bad man.

I tråden (FB) Två män ihjälskjutna, Bolmörtsgatan, Grimmered Göteborg (2024-02-03) svarade jag på ett inlägg som beskrev hur gangsters körde en skräpbil.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren


Påminner om den där lägenheten de kriminella blattarna bodde som var överfull med pizzakartonger och skräp. Finns det något pinsammare än blattar egentligen? De vill se fräscha och hippa ut med nya sneakers och dunjackor men i hemmet så ser det ut som värsta zigenska rövarkulan. Riktigt patetiskt.

(FB) IKEA har vassa knivar på hyllorna igen

Citat:
Vi borde diskutera Sverige och vårt säkerhetstänk för det gick alldeles utmärkt att ha knivar på IKEA innan afrikanerna kom till Sverige.

Själv vill jag påstå att mina inlägg inte var vare sig off topic eller trams.
Citera
2024-02-05, 07:27
  #5
Medlem
SvenHelsings avatar
Allt pekar ju på att du förtjänar det hela.

Men du har en poäng. Ska man verkligen förväntas hålla koll på om ens inlägg raderas? Det är ju helt absurt.

EDIT: Och dessutom RP på ens inlägg. Förväntas man klicka rapportera på sina egna inlägg för att hålla koll på om de är rapporterade eller inte?

Nej, det här är fan inte bra alls.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-02-05 kl. 08:03.
Citera
2024-02-05, 07:34
  #6
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vore intressant att veta i vilken tråd du skrev kommentaren. Svårt o veta ifall de är OT annars.

Men i övrigt håller jag med dig att det har blivit en kulturförändring på fb de senaste åren. Förr kunde man skriva vad fan som helst, nu blir de hus i helvete om man kallar nån bög, hora, neger etc…

Antagligen är det användarna som rpar meddelanden som små höns eller mods som blivit för kinkiga.

Har postat de inläggen nu.

Ja, Flashback har förändrats mycket till det sämre. Moderatorerna modererar kasst, sedan finns det en uppsjö av brevare som sänker forumets kvalité. Finns ju en med +2K inlägg som mer eller mindre ser ut så här "ja ska röka cigg arett me canna bis i kvälling en =)" och som ser det som sin uppgift att kommentera först oavsett vad ämnet gäller.

Att underforumet för judisk makt försvann är också beklagligt men man förstår ju att det inte försvann utan påtryckningar...
Citera
2024-02-05, 07:36
  #7
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Allt pekar ju på att du förtjänar det hela.

Men du har en poäng. Ska man verkligen förväntas hålla koll på om ens inlägg raderas? Det är ju helt absurt.

Det är sannerligen absurt.
Citera
2024-02-05, 07:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Nej, jag hade två varningar på 24h men fick en till sent på söndagen. Två varningar från Gromgutten. Hur ska man ta en "hint" att ens inlägg blivit raderat när man inte får någon notifikation? Det är ju inte som så att jag går tillbaka i olika trådar för att se om mina inlägg finns kvar.

(FB) SAAB betalar 400 miljoner kronor för att flyga svensk rymdturist till ISS



I tråden (FB) Två män ihjälskjutna, Bolmörtsgatan, Grimmered Göteborg (2024-02-03) svarade jag på ett inlägg som beskrev hur gangsters körde en skräpbil.



(FB) IKEA har vassa knivar på hyllorna igen



Själv vill jag påstå att mina inlägg inte var vare sig off topic eller trams.

Din ikeakommentar är HELT on topic.
De e ju helt befängt att man raderar den? Det är liksom det hela tråden i princip handlar om. Du gav bara det korrekta svaret.
Citera
2024-02-05, 08:37
  #9
Medlem
immenhusens avatar
Du har gjort fel och förtjänat egentligen en avstängning. Men, går det ett få en lista på sina inlägg som är RP:ade? Upplevde moderators svar som så, men har aldrig sett den funktionen annat än att gå in på varje individuellt inlägg som man har skrivit.

/AI
Citera
2024-02-05, 08:40
  #10
Medlem
runxs avatar
Inlägget var inte OT och förtjänar framförallt inte en varning för att nämna Sveriges säkerhet i relation till IKEAs säkerhet när mordet är en följd av just ovälkomna afrikaner som väljer att mörda folk när de inte fått stanna kvar i landet. Moderatorn G har fattat ett felaktigt beslut. Varningen bör tas bort.
Citera
2024-02-05, 08:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Jag fick en varning för att ha skrivit:

Hovmastaren:
Vi borde diskutera Sverige och vårt säkerhetstänk för det gick alldeles utmärkt att ha knivar på IKEA innan afrikanerna kom till Sverige.

Moderator:
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Andra inlägget på kort tid som är OT i det här forumet, därav varningen eftersom raderingen inte hjälpte som pekpinne.

I føretagsskvallertråden diskuteras føretaget IKEA och deras agerande.

/Mod

Hovmastaren:
Hur menar du att jag skulle märka att ett av mina inlägg raderas och på så vis ens märka det som en "pekpinne"?

Moderator:
Tre varningar på ett dygn + mängder med rp på dina inlägg och trådstarter. Nej, du tar nog inte en hint.

Ha det fint.

G



Jag tycker moderatorerna på Flashback beter sig allt som ofta som snarstuckna pissfittor. Nu "hintar" de genom att ta bort inlägg och de flesta borde vara helt på det klara att det dyker inte upp någon notifikation om ett inlägg raderas vilket gör att om man som moderator använder det som instrument för att ge "pekpinnar" så är det tämligen bortkastat. Sedan var knappast min kommentar om IKEA och afrikaner OT.

Ska det vara så här på Flashback?


De flesta normalt funtade människorna skulle förstå hintarna och lägga ner. Du själv som satt dig i denna sits
Citera
2024-02-05, 08:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Jag fick en varning för att ha skrivit:

Hovmastaren:
Vi borde diskutera Sverige och vårt säkerhetstänk för det gick alldeles utmärkt att ha knivar på IKEA innan afrikanerna kom till Sverige.

Moderator:
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Andra inlägget på kort tid som är OT i det här forumet, därav varningen eftersom raderingen inte hjälpte som pekpinne.

I føretagsskvallertråden diskuteras føretaget IKEA och deras agerande.

/Mod

Hovmastaren:
Hur menar du att jag skulle märka att ett av mina inlägg raderas och på så vis ens märka det som en "pekpinne"?

Moderator:
Tre varningar på ett dygn + mängder med rp på dina inlägg och trådstarter. Nej, du tar nog inte en hint.

Ha det fint.

G



Jag tycker moderatorerna på Flashback beter sig allt som ofta som snarstuckna pissfittor. Nu "hintar" de genom att ta bort inlägg och de flesta borde vara helt på det klara att det dyker inte upp någon notifikation om ett inlägg raderas vilket gör att om man som moderator använder det som instrument för att ge "pekpinnar" så är det tämligen bortkastat. Sedan var knappast min kommentar om IKEA och afrikaner OT.

Ska det vara så här på Flashback?
Va? Trodde du på riktigt att Flashback var demokratiskt. Det är en kommersiell produkt och ägarna bestämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback