Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-05, 22:43
  #25
Medlem
Minimuchers avatar
Håller med många andra här!

* ditt inlägg var defenetivt ON topic.
* OM det är så att man ska hålla koll på sina egna inlägg, så är det helt sjukt. Med andra ord en dålig pekpinne av MR
* Är det bara denna moderator ifråga eller är det en allmän grej på fb?
Citera
2024-02-05, 23:03
  #26
Medlem
Inlägget var OT och jag tycker egentligen att klagotråden borde vara 6 månaders gräns, för vi ser detta alldeles för ofta, denna typ av nyreggade troll som skiter i allt vad regler heter, vett och etikett, samt massa annat och fräser runt på forumet så länge det var, samt innan det helt går åt skogen gör en sista sorti med att häva ur sig så mycket som möjligt i klagotråden. Sedan åker de ut och innan kvällen är över så har de reggat ett nytt konto och sedan börjas det om.
Citera
2024-02-18, 22:22
  #27
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Håller med många andra här!

* ditt inlägg var defenetivt ON topic.
* OM det är så att man ska hålla koll på sina egna inlägg, så är det helt sjukt. Med andra ord en dålig pekpinne av MR
* Är det bara denna moderator ifråga eller är det en allmän grej på fb?

Tack för det. Hör och häpna men jag blev avstängd av Gromgutten efter att ha startat denna tråd. Jag tycker han har modererat väldigt dåligt och specifikt i avseendet att han ger pekpinnar i form av raderade inlägg. Att han sedan är spydig och kommenterar att jag har skapat flera trådar tycker jag säger det mesta.
Citera
2024-02-18, 22:32
  #28
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Tack för det. Hör och häpna men jag blev avstängd av Gromgutten efter att ha startat denna tråd. Jag tycker han har modererat väldigt dåligt och specifikt i avseendet att han ger pekpinnar i form av raderade inlägg. Att han sedan är spydig och kommenterar att jag har skapat flera trådar tycker jag säger det mesta.

Inte mycket att häpna för faktiskt. Tre varningar på mindre en en vecka leder normalt till omröstning om ohörsamhet.

Och nej, du blev inte avstängd av Gromgutten, det röstade om den av moderatorskollegiet.

Sen är det mest festligt att du tycker dig ha rätten att kalla moderatorer för pissfittor, och sen hulkar som en förgrämd snöflinga över att du tycker att en moderator är spydig mot dig.
__________________
Senast redigerad av najas 2024-02-18 kl. 22:35.
Citera
2024-02-19, 08:13
  #29
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Inte mycket att häpna för faktiskt. Tre varningar på mindre en en vecka leder normalt till omröstning om ohörsamhet.

Och nej, du blev inte avstängd av Gromgutten, det röstade om den av moderatorskollegiet.

Sen är det mest festligt att du tycker dig ha rätten att kalla moderatorer för pissfittor, och sen hulkar som en förgrämd snöflinga över att du tycker att en moderator är spydig mot dig.

När han skriver:

Citat:
Moderator:
Tre varningar på ett dygn + mängder med rp på dina inlägg och trådstarter. Nej, du tar nog inte en hint.

Ha det fint.

Hur kan du inte tolka det som att han är dryg? Dels att radera en användares inlägg som ett sätt att ge pekpinnar och sedan påtala att en användare fått "mängder med rp på dina inlägg och trådstarter Nej, du tar nog inte en hint."

Jag antar att rp betyder "replies" så vad har det med saken att göra att en användare får svar i sina trådar? Får du en hint om en moderator tar bort dina inlägg? Hur upptäcker du att dina inlägg raderats?

Uppenbart fall av en dryg moderator.
Citera
2024-02-19, 09:42
  #30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
När han skriver:



Hur kan du inte tolka det som att han är dryg? Dels att radera en användares inlägg som ett sätt att ge pekpinnar och sedan påtala att en användare fått "mängder med rp på dina inlägg och trådstarter Nej, du tar nog inte en hint."

Jag antar att rp betyder "replies" så vad har det med saken att göra att en användare får svar i sina trådar? Får du en hint om en moderator tar bort dina inlägg? Hur upptäcker du att dina inlägg raderats?

Uppenbart fall av en dryg moderator.

RP betyder rapporter, inte replies som i svar.
Citera
2024-02-19, 15:56
  #31
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
När han skriver:

Hur kan du inte tolka det som att han är dryg? Dels att radera en användares inlägg som ett sätt att ge pekpinnar och sedan påtala att en användare fått "mängder med rp på dina inlägg och trådstarter Nej, du tar nog inte en hint."

Jag antar att rp betyder "replies" så vad har det med saken att göra att en användare får svar i sina trådar? Får du en hint om en moderator tar bort dina inlägg? Hur upptäcker du att dina inlägg raderats?

Uppenbart fall av en dryg moderator.

Om du är läskunnig så ser du att jag inte förnekat att moderatorn skulle vara dryg (eller spydig som TS påstod). Jag reflekterade över att det är lite festligt att kalla moderatorer snarstuckna pissfittor och samtidigt bli helt till sig över att en moderator är spydig när denne påpekar att eftersom man fått 3 varningar på ett par dygn tar man nog inte hintar så bra. Blir man så kränkt över en sådan kommentar att man startar en klagomålstråd där detta är fokus är det snudd på definitionen av en snöflinga.

Hur får du rp till att betyda replies? Det är som påpekats rapporter om regelbrott i inläggen. Läs FAQ:en.

Citat:
Q: Report post (RP), hur fungerar det?
A: Klicka på knappen 'RAPPORTERA' nere till vänster i inlägget som ska rapporteras, välj lämpligt regelbrott i rullgardinsmenyn och eventuellt motivera kortfattat. De moderatorer vars forum rapporten gäller får denna i forumets inbyggda RP-system och kan se vem som blev RP:ad, vilken inlägg/tråd det gäller samt vem som skickade RP:n . Därefter beslutas om lämplig åtgärd.
Notera att RP citerar inlägget som det ser ut just då, oberoende av regelbrottarens eventuella efterredigering.

(FB) Inlägg och trådar (2018-05-02)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback