Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 21:40
  #1
Medlem
tråd :
Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

orsak. se rubrik

händelse;
att få en varning, då jag svarar på en fråga med ett underbyggt svar, dvs mer än en one-liner i en pågående diskussion tyckte jag var konstigt. Att moderatorerna i denna tråden verkar inte dela mina åsikter har jag förstått, så pass att det inte ens är lönt att skriva längre, därför försöker skriva så gedigna svar som möjligt.. för att det inte skall vara "trams och off topic"

avstängningen:
------------------------------------------------------------------------------------
vf
Moderator
vfs avatar
Reg: Jul 2003
Inlägg: 30 906
Avstängning
Du har fått en avstängning för brott mot 2.01. Ohörsamhet. Avstängningen upphör 2024-02-06 19:25:51.
__________________
VF-21 Phantoms engaged and successfully destroyed two North Vietnamese MiG-17 aircraft,^
------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------
PM till moderator:

Vad gäller denna varning?
Jag ser det som ett adekvat svar.
------------------------------------------------------------------------------------

Varningen;

------------------------------------------------------------------------------------
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Du får kolla upp dina källor ang NWO. Putin har alltid talat om en multipolär värld som består av suveräna stater. Han började redan 2007 i sitt kända tal i Munich.
Angående återskapa någonting som gick förlorat, där har du helt rätt. I den forna Sovjet Unionens konstitution fanns en paragraf om republikens utträde ur Unionen. INGEN av forna republiker har följt protokollet om utträde så inom snar framtid kommer Ryssland att återkalla sitt godkännande om Ukrainas suveränitet. Ukraina då kommer att bli ett omtvistat territorium som minst, eller återgå under Ryskt "juristiction" vilket kommer innebära att alla vapenleveranser MÅSTE upphöra. De länder som vill fortsätta bistå med militär hjälp kommer att hamna i direkt konflikt med Ryssland. Enligt internationell rätt kommer Ryssland ha rätt att försvara sig.

När kommer detta att ske? Det pågår en insamling av underskrifter till en stämningsansökan mot Gorbachevs olagliga agerande som ledde till Sovjet Unionens fall. över 400 000 underskrifter insamlade. Man siktar på en miljon innan man lämnar in stämningsansökan.

När den HD av Ryska Federationen kommer med sin dom om Gorbachevs olagliga handlingar ( jag kan ge dig varje olaglig paragraf han har brutit) då kommer Ryssland enligt internationell rätt att ta kontroll över Ukraina och andra fientligt inställda republiker. I vilket fall så kommer den militära konflikten i Ukraina att upphöra. Om inte USA och väst vill starta ett 3e världskrig så klart.

Om du åberopar att det var länge sen, skulle det glömma och förlåta om någon tog i besittning DITT hus? Dina ägodelar? Det ryska folket har betalat för sitt lands gränser med blod av 20 miljoner sovjetiska medborgare. Gränser av det forna Sovjet är skyddade av internationell rätt i FN stadga.

Vad menar du med att "Vi ska backa 30 år i utvecklingen?" Menar du vi i Sverige eller något annat vi? Hur skulle "vi" påverkas när Ryssland återställer sina gränser?

Det är stort och komplicerat ämne att skriva om. Jag misstänker att dina åsikter är ganska fasta men om du mot all förmodan skulle vara intresserad att diskutera detta ämne sakligt och vänskapligt så är jag öppen för det.
… [ Visa mer ]

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
------------------------------------------------------------------------------

vari ligger ohörsamheten?
att jag inte verifierade varningen innan jag PM:ade moderatorn?
skall det kosta en vecka?
modereringen i detta foruma är väldigt pro den ena sidan, fastän vi är i ett skede där ingen "vet" elelr har "rätt"
Det börjar bli omöjligt att svara/bemöta i dessa diskussioner
Citera
2024-02-06, 22:42
  #2
Moderator
Maviels avatar
Det är svårt att läsa din trådstart. Gör som så att du öppnar eran konversation, trycker på vidarebefodrar, markerar all text, kopierar och klistra sedan in i din trådstart.

Är det ohörsamheten du klagar över? Den har du inte fått pga en varning utan för att du samlat på dig flera varningar. Då kan man stängas av för ohörsamhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback