Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-07, 08:24
  #13
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Varför skulle jag bli av med lägenheten?
https://lawline.se/answers/hyresratt...sexuell-tjanst
Citat:
Om en hyresvärd som har upplåtit en lägenhet för annat ändamål än prostitutionsverksamhet får veta att lägenheten helt eller till väsentlig del används för prostitution så har denne en skyldighet att göra vad som skäligen kan begäras för att upplåtelsen ska upphöra.
....
Hyresvärdens handlingsskyldighet avser primärt att säga upp hyresavtalet att upphöra i förtid enligt Jordabalk (1970:994) 12:42 första stycket, punkt 9.
Citera
2024-02-07, 08:25
  #14
Medlem
En åklagare kommer i alla fall räkna det som sexköp. Anmäler tjejen går hon fri och TS blir åtalad. Om han blir dömd vet man inte.
Citera
2024-02-07, 08:29
  #15
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
En åklagare kommer i alla fall räkna det som sexköp. Anmäler tjejen går hon fri och TS blir åtalad. Om han blir dömd vet man inte.
Samtidigt blir hon bostadslös och tvingas börja betala hyra med pengar någon annanstans. Vad ska hon tjäna på det?

Människor är ganska egennyttiga när allt kommer omkring. Särskilt om det sker i hemlighet och ingen får veta. Kvinnor särar på benen för allt möjligt och har så gjort i alla tider. Det är bara just här och nu i vår nymoralistiska nutid som sex anses tabu samtidigt som det ironiskt nog kletas ut på varje löpsedel.
Citera
2024-02-07, 08:31
  #16
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
https://lawline.se/answers/hyresratt...sexuell-tjanst
1. Det är ingen hyresrätt utan en bostadsrätt.

2. Ingen prostitutionsverksamhet har förekommit. Jag är snäll mot henne som låter henne bo gratis hos mig. Hon gillar mig för att jag är snäll och har gärna sex med med mig.
Citera
2024-02-07, 08:39
  #17
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag bor på en ort där studenter har svårt att hitta rum. Särskilt vid terminsstarterna råder boendepanik. Här vill jag göra en insats.

Jag har ett ledigt rum i min bostad. Funderar på att hyra ut det till en studentska. Tänkte i så fall att hon kunde betala hyran inte i pengar utan genom sex.

1. Vore detta fel på något sätt? Jag tänker att jag hjälper en ung tjej. Och jag får ungfitta. Win win!

2. Vad är en rimlig hyra i så fall? Ett knull i veckan + två avsugningar? Två fittknull i veckan och analt på söndagarna?

1. Fel på så sätt att det du gör är olagligt. Köp av sexuella tjänster. Att du betalar med fri bostad istället för kontanter spelar ingen roll. Är bara svårare att bevisa.
Citera
2024-02-07, 08:40
  #18
Medlem
Dilemmat blir än mer tilltrasslat när kvinnan hittar en stor pojkvän på gymet. Då får han sitta i rummet bredvid och lyssna medan kvinnan betalar av hyran.
Citera
2024-02-07, 08:52
  #19
Medlem
Wabass avatar
Jag hoppas du trollar!
Om du inte gör så kommer detta inte sluta bra för någon.
Citera
2024-02-07, 08:52
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Samtidigt blir hon bostadslös och tvingas börja betala hyra med pengar någon annanstans. Vad ska hon tjäna på det?

Människor är ganska egennyttiga när allt kommer omkring. Särskilt om det sker i hemlighet och ingen får veta. Kvinnor särar på benen för allt möjligt och har så gjort i alla tider. Det är bara just här och nu i vår nymoralistiska nutid som sex anses tabu samtidigt som det ironiskt nog kletas ut på varje löpsedel.
Hon kanske inte anmäler. Men som du skrev förut. Frågar han femton så nappar nog en. Vad kan de andra fjorton tänkas göra? Jag skulle aldrig hyra ut på det sättet. Dels för risken,dels för att jag tycker det är fel.eftersom hon hamnar i beroendeställning.
Citera
2024-02-07, 08:56
  #21
Medlem
I en liten stad blir det nog svårt då du inte har något forum att diskutera detta.

I Stockholm ser man titt som tätt profiler på Rosa/Seeking/Badoo där tjejer erbjuder exakt detta, de får ett boende mot sex i utbyte.

Sen måste du nog bete dig normalt och inte som ett creep.
Citera
2024-02-07, 08:58
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag bor på en ort där studenter har svårt att hitta rum. Särskilt vid terminsstarterna råder boendepanik. Här vill jag göra en insats.
Du vill med andra ord utnyttja att folk är desperata. Vore det så att det var lätt att få tag i bostad vore ditt upplägg möjligen mer etiskt försvarbart, även om det fortfarande vore olagligt.
Citera
2024-02-07, 08:59
  #23
Medlem
NollFemNollFems avatar
Originell idé (FB) Lagligt låta student bo gratis i överenskommelse mot sex?
Citera
2024-02-07, 09:00
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag bor på en ort där studenter har svårt att hitta rum. Särskilt vid terminsstarterna råder boendepanik. Här vill jag göra en insats.

Jag har ett ledigt rum i min bostad. Funderar på att hyra ut det till en studentska. Tänkte i så fall att hon kunde betala hyran inte i pengar utan genom sex.

1. Vore detta fel på något sätt? Jag tänker att jag hjälper en ung tjej. Och jag får ungfitta. Win win!

2. Vad är en rimlig hyra i så fall? Ett knull i veckan + två avsugningar? Två fittknull i veckan och analt på söndagarna?

Det dyker upp en mängd andra intressanta frågeställningar som jag tror att du ska fundera över...

1. Hur ska du hitta en villig hyresgäst? Tänker att en annons på blocket eller liknande nog inte är vad du vill. Du lär ju skylta med vad du vill till väldigt många som skulle reta upp sig på upplägget.

2. Du inser väl också att även om du inte anser att detta är sexköp, så skulle en åklagare ha en helt annan åsikt. Om du istället för att ta emot låt säga 5000:- varje månad, betalas med sex, så är det ju lika uppenbart att det är sexköp som om din hyresgäst först ger dig pengar i hyra och du sedan köper sex av henne.

3. Du inser väl också att du utsätter dig rätt hårt för risken att din hyresgäst när studierna närmar sig slutet anmäler dig för såväl sexköp, våldtäkt alternativt någon form av sexuellt övergrepp.

Jag förutsätter att detta är en trolltråd. Om inte så lycka till i livet, du lär behöva det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback