Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-07, 20:22
  #1
Medlem
Röker sällan och då oftast cigarrer eller cigarillos som har så få ingredienser som möjligt, helst bara tobak.


Men ibland hinner jag inte leta efter dessa och undrar då vad som man bör köpa i typ en ICA eller COOP för att få i sig så lite skit som möjligt.

LuckyStrike? Camel? Något helt annat?
Citera
2024-02-07, 21:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Röker sällan och då oftast cigarrer eller cigarillos som har så få ingredienser som möjligt, helst bara tobak.


Men ibland hinner jag inte leta efter dessa och undrar då vad som man bör köpa i typ en ICA eller COOP för att få i sig så lite skit som möjligt.

LuckyStrike? Camel? Något helt annat?
john silver?
Citera
2024-02-07, 21:19
  #3
Medlem
mingtians avatar
Vad löjligt. Tror du det gör någon skillnad?
Rök blend som vanligt folk.
Citera
2024-02-07, 21:20
  #4
Medlem
Kan tänka mig att mentolcigaretter och cigarrer som smakar choklad etc innehåller diverse aromer och tillsatser. Neutrala cigaretter och cigarrer innehåller däremot bara tobak. De tusen "kemikalierna" som man ofta fick höra om i skolan uppkommer helt enkelt vid förbränningen av tobaken. De är alltså inte tillsatser som de onda tobaksföretagen har blandet in för att du ska bli så beroende som möjligt - detta sköter det naturliga nikotinet perfekt på egen hand. Tobaken rökbehandlas även vid sin förberedning vilket också ackumulerar cancerogena ämnen.

Med andra ord: Ta en näve torkad gräsmatta och rök så kommer du få i dig både tjära och massa cancerogena ämnen. Vill du leva hälsosamt ska du inte röka alls. Spelar ingen roll vad för organisk materia du drar i dig. Allt förbränt som inhaleras är superskadligt för dina lungor.
Citera
2024-02-07, 22:09
  #5
Medlem
Dziwnes avatar
När jag var ung så sades det att Camel var de "renaste" cigaretterna utan diverse tillsatser för smak etc.

Ingen aning om det är sant.
Citera
2024-02-07, 22:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
När jag var ung så sades det att Camel var de "renaste" cigaretterna utan diverse tillsatser för smak etc.

Ingen aning om det är sant.


Också hört det ryktet, därav kör jag på Camel. Lucky Strike ska ju vara den råaste/starkaste ciggen, därmed färre tillsatser till att göra det mer "smooth" i a f.




John silver kan jag inget om som ngn tipsade om.
Citera
2024-02-07, 23:34
  #7
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Också hört det ryktet, därav kör jag på Camel. Lucky Strike ska ju vara den råaste/starkaste ciggen, därmed färre tillsatser till att göra det mer "smooth" i a f.




John silver kan jag inget om som ngn tipsade om.


Det gör ingen skillnad. Inte ens American Spirit som många tror är "ren" tobak.
Citera
2024-02-07, 23:37
  #8
Medlem
zombie-nations avatar
Ingen av de processade cigaretterna är äkta vara. Satsa på att köpa fler cigariller när du kan, eller äkta tobak och rulla själv.
Citera
2024-02-07, 23:40
  #9
Medlem
eldrattans avatar
Det är väl snarare från odlingen som mängder med kemikalier och bekämpningsmedel kommer in i växten.
Citera
2024-02-08, 00:01
  #10
Medlem
Köp en vape med nikotinsalt.
Citera
2024-02-08, 06:43
  #11
Medlem
borrizs avatar
Varför inte odla egen tobak?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback