Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-08, 08:45
Avstängd
Coca Cola släpper en ny smak, en händelse som få får uppleva under sin livstid

Värt att notera att den även kommer att släppas i en icke-zero variant, alltså med vanligt socker. Detta är helt historisk.

https://www.expressen.se/nyheter/var...las-nya-smak-/

Smaken heter raspberry spice och ska enligt Coca Cola själva smaka hallon och ”kryddor”, vilka kryddor framgår inte, utan den blir upp till konsumenten att smaka sig fram till.

Vilka kryddor tror ni den smakar?
Kommer den att vara god?
Kommer vi att se olagliga importörer sälja till ockerpris innan den lanseras i Sverige?
Citera
2024-02-08, 09:13
Avstängd
Släpper en ny smak? Historiskt?

Förra året ändrade de helt smaken på Cola Zero, och förstörde den helt.

En ny, och sämre smak.
Citera
2024-02-08, 09:14
Medlem
Farbaute666s avatar
Givet den koncernens låga fruktinnehåll, så lär det vara väldigt artificiell smak och jag ser inte målgruppen för den. Sedan har väl CC gjort marknadsundersökningar som säger emot mig, troligen...

Kör istället en cola med socker, som smakar lite mer vuxet. Vill jag ha läsk med fruktsmak så köper jag San Pellegrino, bäst i klassen!
Citera
2024-02-08, 09:17
Medlem
Tramsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger

Värt att notera att den även kommer att släppas i en icke-zero variant, alltså med vanligt socker. Detta är helt historisk.

https://www.expressen.se/nyheter/var...las-nya-smak-/

Smaken heter raspberry spice och ska enligt Coca Cola själva smaka hallon och ”kryddor”, vilka kryddor framgår inte, utan den blir upp till konsumenten att smaka sig fram till.

Vilka kryddor tror ni den smakar?
Kommer den att vara god?
Kommer vi att se olagliga importörer sälja till ockerpris innan den lanseras i Sverige?

Spice som i spicy va? Chili med andra ord.
Citera
2024-02-08, 09:18
Medlem
Det finns väl en sådär 362 olika smaker i USA, och nya släpps var och varannan dag, så om TS blir helt till sig av en ny smak i Europa så är det bara att ta flyget över till USA och få en extas.
Citera
2024-02-08, 09:19
Låter äckligt.
Citera
2024-02-08, 09:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsluder
Spice som i spicy va? Chili med andra ord.

Fel av mig, spiced heter den, men ja ingen kombination är omöjlig, tvekar starkt på att det skulle vara tex saffran eller spiskummin dock
Citera
2024-02-08, 09:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Släpper en ny smak? Historiskt?

Förra året ändrade de helt smaken på Cola Zero, och förstörde den helt.

En ny, och sämre smak.

Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Givet den koncernens låga fruktinnehåll, så lär det vara väldigt artificiell smak och jag ser inte målgruppen för den. Sedan har väl CC gjort marknadsundersökningar som säger emot mig, troligen...

Kör istället en cola med socker, som smakar lite mer vuxet. Vill jag ha läsk med fruktsmak så köper jag San Pellegrino, bäst i klassen!

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det finns väl en sådär 362 olika smaker i USA, och nya släpps var och varannan dag, så om TS blir helt till sig av en ny smak i Europa så är det bara att ta flyget över till USA och få en extas.

Det som är historiskt är att den inte bara släpps i zero-variant, utan även med vanligt socker i.

Det betyder att den är här för att stanna för all framtid
Citera
2024-02-08, 09:52
Medlem
Hrass avatar
Det finns redan massor med Coca-Cola-smaker som kommit och gått...
Smaker som man kunnat hitta på vanligt ICA eller Hemköp och som dykt upp senaste årtionden:
Vanilj, citron, lime, kanel, körsbär (fanns även för länge sedan men återlanserades i Sverige), Y3000 (den som kallades "mystery" och pumpades ut strax innan jul)

Flera av dessa fanns i socker också eller enbart som socker

e. "Coca Cola Energy" kom häromåret också
Citera
2024-02-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger

Nä. De flesta människor lever längre än några år.
Citera
2024-02-08, 10:01
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Nä. De flesta människor lever längre än några år.

De flesta som dricker Coca Cola lever några år kortare.
Citera
2024-02-08, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
De flesta som dricker Coca Cola lever några år kortare.

Vet inte hur bra det stämmer numera. För mig framstår det i princip som en hälsodryck i jämförelse med alla dessa diarréstinkande energidrycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in