Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-09, 10:17
  #13
Medlem
nerdnerds avatar
Relationen mellan
(1) hur reglerna är formulerade och
(2) hur det faktiskt fungerar här
är tyvärr inte alltid alldeles glasklar.

Men viktigast är ju förstås (2). Och då gäller bl a att admins och mods
- är extremt fanatiska om just regel 1.06. Andas inte ens om någon sammankoppling mellan olika konton (vilket även detta ju handlade om --- t ex vad skulle ett tänkbart svar på inlägget kunna vara -- "jo, de är visst samma!"?). Dvs i trådarna, men i pm till mods eller admins, eller rp för 1.07, går det bra.
- är ointresserade av att komplettera reglerna med fler tydliga exempel eftersom det är omöjligt att göra en lista på alla -- fast SÅÅÅ många varianter finns det väl inte som folk varnas för, iaf inte som det klagas på här...
Citera
2024-02-09, 11:23
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Leder aldrig någonvart, oavsett hur många bevis man lägger fram.

Jodå, det kan visst leda till åtgärd. Det kan jag intyga.
Citera
2024-02-28, 14:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Relationen mellan
(1) hur reglerna är formulerade och
(2) hur det faktiskt fungerar här
är tyvärr inte alltid alldeles glasklar.

Men viktigast är ju förstås (2). Och då gäller bl a att admins och mods
- är extremt fanatiska om just regel 1.06. Andas inte ens om någon sammankoppling mellan olika konton (vilket även detta ju handlade om --- t ex vad skulle ett tänkbart svar på inlägget kunna vara -- "jo, de är visst samma!"?). Dvs i trådarna, men i pm till mods eller admins, eller rp för 1.07, går det bra.
- är ointresserade av att komplettera reglerna med fler tydliga exempel eftersom det är omöjligt att göra en lista på alla -- fast SÅÅÅ många varianter finns det väl inte som folk varnas för, iaf inte som det klagas på här...

Fast mods på forumet är ju inte ens konsekventa här. Kolla bara in denna passage som moderatorerna i en känslig tråd inte ens har berört att radera, trots uppenbart utpekande och iihopkoppling av konton:

"Tror korpen menar att du tycker hela historien är jobbig och du skriver att det är en personlig agenda från korpen, så kan det absolut vara. Men jag tror du är en av lärarna med ditt resonemang och då har nog korpen råkat illa utan av dig tidigare som man kan utläsa, vilket inte förvånar mig alls. Jag vet också vilka ni lärare är och det är knappast sympatiska människor om man inte dansar efter deras visa. "

(FB) Skola i Gävleborg : Plågar handikappade barn

Men så fort man själv antyder att en skribent möjligen kan arbeta som en av Sveriges 500 000 socialsekreterare, ja då ska det varnas och avstängas och raderas.
Citera
2024-02-28, 15:41
  #16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Fast mods på forumet är ju inte ens konsekventa här. Kolla bara in denna passage som moderatorerna i en känslig tråd inte ens har berört att radera, trots uppenbart utpekande och iihopkoppling av konton:

"Tror korpen menar att du tycker hela historien är jobbig och du skriver att det är en personlig agenda från korpen, så kan det absolut vara. Men jag tror du är en av lärarna med ditt resonemang och då har nog korpen råkat illa utan av dig tidigare som man kan utläsa, vilket inte förvånar mig alls. Jag vet också vilka ni lärare är och det är knappast sympatiska människor om man inte dansar efter deras visa. "

(FB) Skola i Gävleborg : Plågar handikappade barn

Men så fort man själv antyder att en skribent möjligen kan arbeta som en av Sveriges 500 000 socialsekreterare, ja då ska det varnas och avstängas och raderas.

Fast vänta lite nu. Inlägget skrevs idag 14:22 och RP:ades 14:43. Du postar här 14:50.

Kan garantera dig att moderatorerna i det delforumet kommer kika på det så snart som möjligt.
Citera
2024-02-28, 16:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Fast vänta lite nu. Inlägget skrevs idag 14:22 och RP:ades 14:43. Du postar här 14:50.

Kan garantera dig att moderatorerna i det delforumet kommer kika på det så snart som möjligt.


Carlbom det finns MÄNGDER med sådana inlägg på detta forum. Varför tror du att jag ens skriver om det?
Behöver man ens RPa inlägg för att ni skall vakna upp? Jag har RPat många inlägg av den karaktären senaste dagarna och ingenting har hänt.
Citera
2024-02-28, 16:48
  #18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Carlbom det finns MÄNGDER med sådana inlägg på detta forum. Varför tror du att jag ens skriver om det?
Behöver man ens RPa inlägg för att ni skall vakna upp? Jag har RPat många inlägg av den karaktären senaste dagarna och ingenting har hänt.

Du kan inte begära det alltid ska gå på minuter, ibland är inte berörda moderatorer online. Och det finns inga moderatorer som ignorerar några 1.06-rapporter, det vågar jag sätta min heder på.

Och ja, RP:s är behövligt. Vi läser inte alla trådar och inlägg. Det vore inte ens möjligt.

I övrigt är vår diskussion nu OT i denna tråd. Pm:a mig om du vill jag kikar på något och ev. tar det vidare internt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback