Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-09, 01:29
Medlem
Vet inte vart denna trd hr hemma men jag behver synpunkter p min arbetslivsituation. Jag jobbar och har brjat pluggat p eget initiativ. Chefen, storchefen mfl r taggade p mnet jag lser frutom avdelningen som mina studier berr. Noll intresse och nstan s jag funderar p om dom knner sig hotade. Jag skte en utbildning och kom in, nu r inte mitt ml att arbeta p den avdelningen som verkar helt rligt rtt aggresiva mot min utbildning utan jag vill ska mig vidare och gra karrir. Dock p sistone s har deras energi smittats av sig och jag sjlv r ganska lg. ven fast jag satt vg p nsta varje kurs s mts jag bara av tystnad. Jag vill ha hjlp i hur jag ska hantera detta, dels knner jag att deras okunskap och envishet i att ha rtt r ganska farlig och dels vill jag ocks komma ur denna situation utan att frlora p det sjlv. Nu vger min utbildning ganska tungt men idioter kan alltid frstra nd fr en s att sga. S tips tack!
Citera
2024-02-09, 02:05
Medlem
auruns avatar
Lter som du har problem med sjlvknslan och borde brja dr.
Citera
2024-02-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesIngvar80
Vet inte vart denna trd hr hemma men jag behver synpunkter p min arbetslivsituation. Jag jobbar och har brjat pluggat p eget initiativ. Chefen, storchefen mfl r taggade p mnet jag lser frutom avdelningen som mina studier berr. Noll intresse och nstan s jag funderar p om dom knner sig hotade. Jag skte en utbildning och kom in, nu r inte mitt ml att arbeta p den avdelningen som verkar helt rligt rtt aggresiva mot min utbildning utan jag vill ska mig vidare och gra karrir. Dock p sistone s har deras energi smittats av sig och jag sjlv r ganska lg. ven fast jag satt vg p nsta varje kurs s mts jag bara av tystnad. Jag vill ha hjlp i hur jag ska hantera detta, dels knner jag att deras okunskap och envishet i att ha rtt r ganska farlig och dels vill jag ocks komma ur denna situation utan att frlora p det sjlv. Nu vger min utbildning ganska tungt men idioter kan alltid frstra nd fr en s att sga. S tips tack!

Du gr det hr fr dig sjlv det r bara du som kan frstra fr dig sjlv

Om du r mentalt svag s fr du skylla dig sjlv om du inte tar dig ur situationen

Vrlden r full av idioter och cp skadade individer jag frstr dig men det jag sger att du mste vara stark och det finns inte andra alternativ jobb och studie kulturen r helt olika frn varandra det mste du frst det mste du acceptera och det mste du anpassa dig till

Sen kan du spela spelet.
Citera
2024-02-09, 06:59
Moderator
pbos avatar
Rubrik ndrad frn:
Jobb och plugg

Dessutom inget allmnt relationsmne.

Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-02-09, 07:01
Avstngd
Huhhhhhs avatar
Varfr ska du stoltsera? Plugga och jobba bara
Citera
2024-02-09, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Varfr ska du stoltsera? Plugga och jobba bara
Misstnker ocks att detta r sklet till deras beteende. Om du hller en lg profil om utbildningen och skter ditt jobb, s ska det nog bra. Annars r risken stor att du uppfattas som en dryg jvel.

Hoppas det lser sig och trevlig helg!
Citera
2024-02-09, 09:16
Medlem
Tack fr raka och rliga svar och inget gulligull, detta behvde jag hra. Jag har dlig sjlvknsla och fr brja jobba p det. Jag hller en jkligt lg profil redan idag kan jag sga, men som ni r inne p hlla kften och knega p lnar sig. Fr brja trna ocks s jag kommer ur den hr sopiga sjlvknslan jag har samlat p mig.
Citera
2024-02-09, 09:19
Avstngd
grungewhores avatar
Citat:
Oavsett din inriktning s finns ett tydligt exempel p det du beskriver i Hanne Kjllers bok om polisen.

De vill absolut inte synas av ngon p en annan avdelning. Drfr r de negativa. Protektionism..
Citera
2024-02-09, 09:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Tack fr raka och rliga svar och inget gulligull, detta behvde jag hra. Jag har dlig sjlvknsla och fr brja jobba p det. Jag hller en jkligt lg profil redan idag kan jag sga, men som ni r inne p hlla kften och knega p lnar sig. Fr brja trna ocks s jag kommer ur den hr sopiga sjlvknslan jag har samlat p mig.

Ja, och stt en barrir mellan utbildningen och din arbetsplats. Fokusera helt p karrir vilket innebr byte av arbetsplats. Det r mjligt att du kanske terkommer till den arbetsplatsen igen efter att ha jobbat ett antal r p andra platser och drmed hjt svl ln som status och d kanske de istllet blir verdrivet vnliga fr att frska rekrytera dig.

All utbildning som du gr dokumenterar du i LinkeIn, aldrig mot din arbetsplats. Vill din arbetsplats veta vad du pluggar s fr de helt enkelt kolla din LinkedIn-profil. Aldrig muntligt fr det uppfattas bara fel.
Citera
2024-02-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, och stt en barrir mellan utbildningen och din arbetsplats. Fokusera helt p karrir vilket innebr byte av arbetsplats. Det r mjligt att du kanske terkommer till den arbetsplatsen igen efter att ha jobbat ett antal r p andra platser och drmed hjt svl ln som status och d kanske de istllet blir verdrivet vnliga fr att frska rekrytera dig.

All utbildning som du gr dokumenterar du i LinkeIn, aldrig mot din arbetsplats. Vill din arbetsplats veta vad du pluggar s fr de helt enkelt kolla din LinkedIn-profil. Aldrig muntligt fr det uppfattas bara fel.

Proffsigt svar, linkedin ingr ju ocks som en del av utbildningen. Bra input. Snart r det helg s jvla sknt och ska va p att koppla ifrn jobbet och inte bry mig s mycket. Ibland kan jag ocks knna att jag drar fr hga vxlar mycket om och men. Det blir vl s nr hjrnan gr p hgvarv varje dag i veckan.

Ni r fn bst, visste jag skulle f goaste stttningen p fb.
Citera
2024-02-09, 13:39
Medlem
Varfr tala om fr chefer och arbetskompisar att och vad du pluggar? Det gr du ju p din fritid. Ingen har med det att gra!
Avundsjukan r fr det mesta regel p arbetsplatser i Sverige! Bttre stlla dem infr "fait accompli"!
Citera
2024-02-09, 20:53
Medlem
Exakt, bara att skita i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem