Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-09, 21:10
Medlem
Klart de inte r glada att du ska dra, rekrytera och lra upp nytt folk r suboptimalt. Eller de kanske lngtar att slippa dig men inget sger.

Men r du verkligen s dum att du frvntar dig berm ver betyg? Dessutom studerar du fr att dra vidare, helt ok men det finns skl att man klttrar internt om de frstr att man inte tnkt dra.

Farligt att de inte gillar mnet? Behvs kanske inte dr du r och det r faktiskt svrt att ska vissa jobb som verkvalificerad iom att de frstr att man inte stannar.

Vad ska de sga? Det r iofs bra att frvarna att man drar vidare.

Deras okunskap och envishet farlig? Menar du att de inte har kompetens och att din utbildning behvs fr nuvarande jobb? Eller r detta snflinga fr att du inte fr lite billigt berm?

Du r ambitis toppen, men behver du validering r nog kontoret och FB fel plats, . Prova ngon familjemedlem, eller vx upp. Men utbildar du dig fr att byta bransch, avdelning eller ngot som betyder "bye" s r du nu en smre investering n de som "blir kvar", att lra upp ny personal och hyra in rekryterare etc r vl ingen bra deal fr dem.
Skiter sig studierna s har de redan letat ersttare och finns det mobilitet uppt eller sidledes s lr du inte st hgt i kurs fr de alternativen. Om du inte r utmrkande bttre n vriga, blir man jagad av konkurrenter s kan mycket hnda.

Men hotade? r det ngon intern rivalitet mellan den avd du siktar mot eller varfr tror du att de r HOTADE av dig?

S du str ver dem eller vad? Visst Jante gillar inte framgng men det lter som att du sger att du r fr bra fr nuvarande arbetsgivare.

Samtidigt s osker. Verkar mrkligt s antar gen Z...

Frstr inte varfr du ska ta upp betygen fr ngon
Citera
2024-02-10, 10:01
Medlem
Fb r vl perfekt fr uppbackning eller hur menar du? Jag vill ha en annan syn p min situation och det innebr ju ocks kritik p det jag framfr hr.

Jag vill frst hur folk tnker och jag mste ndra en del saker i mitt beteende ocks har jag frsttt genom att lsa denna trden.
Citera
2024-02-10, 14:58
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesIngvar80
Fb r vl perfekt fr uppbackning eller hur menar du? Jag vill ha en annan syn p min situation och det innebr ju ocks kritik p det jag framfr hr.

Jag vill frst hur folk tnker och jag mste ndra en del saker i mitt beteende ocks har jag frsttt genom att lsa denna trden.
Du kanske r vldigt intelligent och detta skapar hot mot dem mer s n fysiska attribut.

Att bertta om dina betyg och kurser gr ju emot att du arbetar dr. Det passar att bertta fr bsta kompisar och familjen som bara sga. jaja

Jag tror chefer r lite anti mot att man jobbar annat eller studerar vid sidan av som om man skulle vara otrogen. Vad jag vet finns ingen lag i Sverige s man kan gra det nd. Men sg att du studerar 100% och jobbar samtidigt s gr din fokus och energi delvis till det andra vilket r i direkt motstnd till jobbet. Du ska jobba ihjl dig, g hem, ta sova och sedan g och jobba igen. Ekorrhjulet delux.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in