Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-09, 15:14
  #1
Medlem
Krimkolls avatar
Stort pådrag med poliser och ambulanser pågår på Ringvägen i Stockholm 2024-02-09. En person är skadad.

Citat:
Stort pådrag i Stockholm

Ett stort pådrag med polis och ambulans pågår vid Ringvägen i Stockholm.

På plats hittades en skadad person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1214402
Citera
2024-02-09, 15:16
  #2
Medlem
Krimkolls avatar
Verkar vara en äldre kvinna som blivit påkörd av en lastbil framkommer nu.
Citera
2024-02-09, 16:04
  #3
Moderator
OYs avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2024-02-09, 16:11
  #4
Moderator
Elrosss avatar
Rubrik redigerad, utgången rubrik Stort pådrag på Ringvägen i Stockholm//Mod
Citera
2024-02-09, 16:39
  #5
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
09 februari 14.43, Trafikolycka, personskada, Stockholm
Äldre kvinna påkörd av lastbilsförare på Södermalm.

En kvinna i 80-årsåldern skadas allvarligt när hon blir påkörd av en lastbilsförare i samband med att hon korsar Grindsgatan på ett övergångsställe.
Kvinnan förs till sjukhus med ambulans. Polisen tar lastbilen i beslag och kommer att utreda händelsen som vårdslöshet i trafik och grovt vållande till kroppsskada.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ada-stockholm/
Citera
2024-02-09, 17:14
  #6
Medlem
Takpapps avatar
Övergångsställena på Grindsgatan har inga trafikljus så lastbilschauffören är absolut vållande. Hoppas damen repar sig.
Citera
2024-02-09, 19:44
  #7
Medlem
Zests avatar
Jag blev vittne till detta, var på väg hem och stod precis vid rödljuset på Ringvägen vid korset till Grindgatan när lastbilen körde på kvinnan, han kom från Grindgatan och skulle ut på Ringvägen.

Ringde 112 direkt och rusade dit för att hjälpa till. Hela hennes ena ben var helt söndertrasat, hamnade under ena framhjulet på lastbilen mitt på övergångsstället - han märkte inte ens att han hade kört på nåt och fortsatte köra en kort bit och hon låg fortfarande under innan folk på trottoaren började vifta till honom. Det var ingen sopbil utan det var en lastbil.

Pratade med 112 tills ambulansen kom och med kvinnan så 112 fick alla uppgifter om henne. Hon var i chock men vid medvetande hela tiden, pratade med henne och höll hennes hand, finns så mycket mer som dyker upp i minnet allt eftersom. Lider så med den här stackars kvinnan, hoppas de kan hjälpa henne utan att behöva amputera iaf.

Brandkåren kom och städade undan allt, de var fruktansvärt effektiva, sist kom polisen och jag fick lämna vittnesmål.

Uppdatering: "Händelsen kommer utredas som grovt vållande till kroppsskada och vårdslöshet i trafik"
Citera
2024-02-09, 19:49
  #8
Medlem
vichy6s avatar
Det kör inga lastbilar där vanligtvis. Men ett hus på Grindsgatan renoverar taket.
Övergångsstället är inte skymt på något sätt.

Det är en obevakad övergång, men ett naturligt stopp innan man kör ut på Ringvägen.
Citera
2024-02-09, 19:54
  #9
Medlem
vichy6s avatar
Föraren är vållande. Inte ens is på gatan när solen värmt upp.
Citera
2024-02-09, 20:28
  #10
Medlem
halaltarzans avatar
Så här skriver Mitti.....

Citat:
– Hon har fått en kraftig skada och fördes medvetslös till sjukhus i ambulans, säger Daniel Wikdahl, presstalesperson vid polisen.
Citera
2024-02-09, 21:14
  #11
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så här skriver Mitti.....
Nej, hon var inte medvetslös, men väldigt allvarligt skadad. Jag var där.
Citera
2024-02-09, 22:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
Nej, hon var inte medvetslös, men väldigt allvarligt skadad. Jag var där.
Antar att du var i ambulansen om du vet att hon inte var, eller blev, medvetslös innan iva?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback