2024-02-10, 20:10
Avstängd
Vad är era reflektioner kring detta? Jag tänker att det inte kan vara helt bra att sätta bläck under huden. Någon negativ påverkan på hälsan borde det ju ha!

Men jag tror heller aldrig att jag hört något om att det ska leda till en förtida död heller. Har sett gaddade människor som lätt kunnat vara 90 eller 100.

Vad tror ni? Är det slumpen som avgör om de lever eller dör i förtid? Folk med gaddingar alltså.

Uppdaterar lite

Vet ni någon som dött, där läkaren kunnat konstatera att gaddingarna bidrog till själva dödsfallet?
Senast redigerad av Ejeitcgeirbf462ydf 2024-02-10 kl. 20:17.
Citera
2024-02-10, 20:15
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejeitcgeirbf462ydf
Vad är era reflektioner kring detta? Jag tänker att det inte kan vara helt bra att sätta bläck under huden. Någon negativ påverkan på hälsan borde det ju ha!

Men jag tror heller aldrig att jag hört något om att det ska leda till en förtida död heller. Har sett gaddade människor som lätt kunnat vara 90 eller 100.

Vad tror ni? Är det slumpen som avgör om de lever eller dör i förtid? Folk med gaddingar alltså.
Slumpen avgör alltid.
Livet är inte rättvist.
Dör gör du när du dör. Inget du kan påverka.
Lev livet så bra du kan tills du inte kan.
Citera
2024-02-10, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Slumpen avgör alltid.
Livet är inte rättvist.
Dör gör du när du dör. Inget du kan påverka.
Lev livet så bra du kan tills du inte kan.

Vet du någon som dött, där läkaren kunde konstatera att det hade med 'målningarna' att göra?
Citera
2024-02-10, 20:19
Bannlyst
Om man fyller hela sin kropp med en massa obskyra och fula tatueringar i tid och otid så har man antagligen någon slags grundproblematik som påverkar allmäntillståndet i största allmänhet, därav lever tatuerade personer kortare än genomsnittet.

Det är inte tatueringen i sig, utan personligheten bakom
Citera
2024-02-10, 20:21
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Vet du någon som dött, där läkaren kunde konstatera att det hade med 'målningarna' att göra?
Nej. Folk har dött pga av tatueringar men inte av dem vad jag vet.
Allergiska reaktioner kan ju ha förekommit.
Men vet ingen.
Vet många som dött för de haft fel tatuering på fel plats.
Citera
2024-02-10, 20:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Om man fyller hela sin kropp med en massa obskyra och fula tatueringar i tid och otid så har man antagligen någon slags grundproblematik som påverkar allmäntillståndet i största allmänhet, därav lever tatuerade personer kortare än genomsnittet.

Är inte själva färgen man använder i Sverige ungefär lika nyttig som att röka ett paket cigg om dan? 🚬
Citera
2024-02-10, 20:25
Avstängd
Citat:

Brukar inte sexuella övergrepp vara en vanlig faktor?
Citera
2024-02-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Är inte själva färgen man använder i Sverige ungefär lika nyttig som att röka ett paket cigg om dan? 🚬

Ingen aning, men det kan säkert spela in

Citat:
Brukar inte sexuella övergrepp vara en vanlig faktor?

Jag vet inte, men jag vet bara baserat på egna upplevelser att människor med överdrivet mycket tatueringar sällan är stabila och bra människor, människor med tatueringar på halsen och i ansiktet får inte ens ett hallå, då går jag bara i motsatt riktning
Citera
2024-02-10, 20:32
Medlem
Citat:

Du har helt rätt vi får heller inte glömma de stollarna som förfular sig med att hänga järnskrot på kroppen. Det finns ju även de som fäster pärlor på tungan vilket man måste vara rätt tom i bollen för att göra.
Alla dessa stollar riskerar ju också att få blodförgiftning som kan resultera i död.
Citera
2024-02-10, 20:50
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja det känns rimligt att anta att det inte handlar om bläcket utan att de med tatueringar dricker mer, knarkar mer har sämre impulskontroll osv.

Nu blev alla tatuerade ledsna.
Citera
2024-02-10, 20:51
Avstängd
Citat:

Är inte nästan alla som begår självmord i Sverige 'målade'?
Citera
2024-02-10, 20:52
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:

Uppdaterar lite

Vet ni någon som dött, där läkaren kunnat konstatera att gaddingarna bidrog till själva dödsfallet?

Min tatuerade pappa fyller 84 imorrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in