Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAnon
I hela mitt liv har jag växt upp med flyktingar och på mina vuxna dagar försörjt dessa.
Det skriks att vi är en humanitär stormakt och ständigt i media ser vi snyfthistorier om hur människor flytt krig och misär, att det är en självklarhet att man ska få fly från det hemska.
Kommer vi svenskar få samma förståelse av den ”Humanitära stormakten” när vi flyr kriget? Eller kastas vi i fängelse som de desertörer vi är?
Förväntas det att vi ska sätta livet till eller är det OK att dra till något varmt land i söder?
Hur kan man tycka det är okej att ta emot flyktingar men inte okej att fly?
Jag vet inte varför eftersom jag tycker vi ska hjälpa oskyldiga människor i krig och jag har inget emot att du flyr heller. Vad jag däremot är emot är att fega stackare som ser ner på flyktingar för att i nästa tråd visa att de skulle dra så fort de kunde.
Nu till ditt problem.
Är du i ålder där du räknas in som stridsduglig bör du fly redan nu. Den dagen kriget ev kommer lär du inte ha en chans. Våra gränser kommer stängas så om du inte kan smugglas ut i båt lik de som korsar Medelhavet får du gå över gränsen. Tyvärr kommer Norrmännen skicka hem dig då feghet inte räknas som asylskäl.