Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-12, 12:31
Medlem
IAmAnons avatar
I hela mitt liv har jag växt upp med flyktingar och på mina vuxna dagar försörjt dessa.
Det skriks att vi är en humanitär stormakt och ständigt i media ser vi snyfthistorier om hur människor flytt krig och misär, att det är en självklarhet att man ska få fly från det hemska.

Kommer vi svenskar få samma förståelse av den ”Humanitära stormakten” när vi flyr kriget? Eller kastas vi i fängelse som de desertörer vi är?
Förväntas det att vi ska sätta livet till eller är det OK att dra till något varmt land i söder?

Hur kan man tycka det är okej att ta emot flyktingar men inte okej att fly?
Citera
2024-02-12, 13:05
Jag tror inte du har försörjt några riktiga flyktingar då under 3 procent har riktiga asylskäl. Till och med FN har undersökt och kommit fram till denna siffran själv.
Och enligt politikerna är svenskar värda mindre. Det är därför de kommer stänga gränserna och tvinga både kvinnor och barn dö också. Har aldrig hört talas om ett land som är så idiotiskt att de tvingar med kvinnor i ett krig så barnen och kvinnorna också ska behöva dö.
Men nej, vi kommer inte få någon förståelse övt om vi flyr.
Citera
2024-02-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAnon
I hela mitt liv har jag växt upp med flyktingar och på mina vuxna dagar försörjt dessa.
Det skriks att vi är en humanitär stormakt och ständigt i media ser vi snyfthistorier om hur människor flytt krig och misär, att det är en självklarhet att man ska få fly från det hemska.

Kommer vi svenskar få samma förståelse av den ”Humanitära stormakten” när vi flyr kriget? Eller kastas vi i fängelse som de desertörer vi är?
Förväntas det att vi ska sätta livet till eller är det OK att dra till något varmt land i söder?

Jag vet inte varför eftersom jag tycker vi ska hjälpa oskyldiga människor i krig och jag har inget emot att du flyr heller. Vad jag däremot är emot är att fega stackare som ser ner på flyktingar för att i nästa tråd visa att de skulle dra så fort de kunde.
Nu till ditt problem.
Är du i ålder där du räknas in som stridsduglig bör du fly redan nu. Den dagen kriget ev kommer lär du inte ha en chans. Våra gränser kommer stängas så om du inte kan smugglas ut i båt lik de som korsar Medelhavet får du gå över gränsen. Tyvärr kommer Norrmännen skicka hem dig då feghet inte räknas som asylskäl.
Citera
2024-02-12, 14:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAnon

Tack för en intressant frågeställning och ett litet nytt sätt att syna hyckleriet (bedrägeriet).
Citera
2024-02-12, 14:43
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
för tanke var aldrig att vinna. Syftet var att omfördela enorma belopp skattepengar till andra fickor..

Tyvärr är det big business där människor är produkter, statistik och inkomst för Dem allt för ofta. Skattepengar skall fifflas vidare till privata fickor. Flyktingströmmar är bra skriker politiker det är ju helt sinnessjukt.. "Vi klarar oss inte utan flyktingar" - det har blivit idioter och demoner som styr och ställer istället för folket som bara vill ha det tryggt och bra och hjälpa andra.
Citera
2024-02-12, 15:07
Medlem
Klassiker!

Svensken vågar bara klaga på svenskar för rädsla att kallas för rasist om de applicerar konsekvent logik åt folk som invandrat för att fly krig.

Det råder även en omvänd rasism av svensken där denne inte håller invandrare till samma standard den kräver av "etniska svenskar" då svensken av någon anledning inte ser invandrare som jämlika.

Svensken är alltså både feg och rasist, dvs gemene svensk, de som "gillar olika" på fejsbokprofilen och hatar SD är de värsta rasisterna av alla.

Märk väl att jag inte hyser negativa känslor mot invandrare som flytt krig då jag själv aldrig skulle dö för detta lands värderingar.
Senast redigerad av BenganTuffing 2024-02-12 kl. 15:19.
Citera
2024-02-12, 15:08
Medlem
Merparten av dessa "flyktingar" är bara rena bidragsturister.
Citera
2024-02-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Jag tror inte du har försörjt några riktiga flyktingar då under 3 procent har riktiga asylskäl. Till och med FN har undersökt och kommit fram till denna siffran själv.
Och enligt politikerna är svenskar värda mindre. Det är därför de kommer stänga gränserna och tvinga både kvinnor och barn dö också. Har aldrig hört talas om ett land som är så idiotiskt att de tvingar med kvinnor i ett krig så barnen och kvinnorna också ska behöva dö.
Men nej, vi kommer inte få någon förståelse övt om vi flyr.

Oerhört misogynt att inte låta kvinnor och htbtqil+ gå längst fram i fronten. Detta trots all information om att kön bara är en social konstruktion.
Citera
2024-02-12, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av BenganTuffing
Oerhört misogynt att inte låta kvinnor och htbtqil+ gå längst fram i fronten. Detta trots all information om att kön bara är en social konstruktion.
Ha ha ha jag förstår vad du menar men jag anser att ett land ska skydda de biologiskt värdefulla som kvinnor och barn samt de svaga.
Citera
2024-02-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Ha ha ha jag förstår vad du menar men jag anser att ett land ska skydda de biologiskt värdefulla som kvinnor och barn samt de svaga.

Kvinnor är lika starka och dugliga som män, de säger staten.

Det är definition på humor när feminister och hbtq+ med mera som kämpat för jämnställdhet inte vill gå längst fram och dö i skyttegraven och bevisa att de minsann kan.
Citera
2024-02-12, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av BenganTuffing

Kvinnor är lika starka och dugliga som män, de säger staten.

Det är definition på humor när feminister och hbtq+ med mera som kämpat för jämnställdhet inte vill gå längst fram och dö i skyttegraven och bevisa att de minsann kan.
Ha ha ha ja eller hur, vilket jäkla trams.

Tycker dock de som är sådana kan få göra det men inte de oskyldiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in