Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-13, 16:49
  #1
Medlem
Tänkte slänga ut en fråga på prov och se om någon har ett spontant bra förslag.

Bor för närvarande i en lägenhet á 2,2mil i Vällingby centrum, 58m².
Gillar min lägenhet men området är sådär, sen skulle jag väl vilja få ner boendekostnaden om det var möjligt utan att göra avkall på livskvalitén.

Skulle önska följande.
- Ett mer naturnära område.
- Mindre mångkulturelt
- Inom 10km cykelavstånd från Veddesta handelsplats (där biltema, tenonnet, matvärlden m.m. ligger)
- Lägre eller max samma pris som Vällingby för motsvarande kvadrat.
- Promenadavstånd till matbutik (Helst ICA eller butik som känns lite mysigare än Lidl)
- Någon form av kommunala transportmedel i närområdet.

Tack!
Citera
2024-02-13, 17:17
  #2
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Tänkte slänga ut en fråga på prov och se om någon har ett spontant bra förslag.

Bor för närvarande i en lägenhet á 2,2mil i Vällingby centrum, 58m².
Gillar min lägenhet men området är sådär, sen skulle jag väl vilja få ner boendekostnaden om det var möjligt utan att göra avkall på livskvalitén.

Skulle önska följande.
- Ett mer naturnära område.
- Mindre mångkulturelt
- Inom 10km cykelavstånd från Veddesta handelsplats (där biltema, tenonnet, matvärlden m.m. ligger)
- Lägre eller max samma pris som Vällingby för motsvarande kvadrat.
- Promenadavstånd till matbutik (Helst ICA eller butik som känns lite mysigare än Lidl)
- Någon form av kommunala transportmedel i närområdet.

Tack!
Trångsund kanske? Sköndal?
Citera
2024-02-13, 17:48
  #3
Medlem
mingtians avatar
Varför ska vi sitta och leta bostad åt dig? Kolla Hemnet din latmask!
Citera
2024-02-13, 21:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Varför ska vi sitta och leta bostad åt dig? Kolla Hemnet din latmask!
Tyvärr kan man inte söka hemnet på mina kriterier och jag är inte allvetande dessvärre = frågar om råd.
Citera
2024-02-13, 21:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Trångsund kanske? Sköndal?
Tack, dessa faller dock tyvärr på kriteriet 10km cykelavstånd från Veddesta (Järfälla)
Citera
2024-02-14, 05:27
  #6
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Tack, dessa faller dock tyvärr på kriteriet 10km cykelavstånd från Veddesta (Järfälla)
Sorry, tänkte på Länna...

Edit, vet ej prisläget i Kallhäll, men det är ett tips annars.
Citera
2024-02-14, 05:32
  #7
Medlem
Åkermyntan. Finns lidl och ica. Nära veddesta i riddersvik med natur och stränder.
Citera
2024-02-14, 08:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnotice
Åkermyntan. Finns lidl och ica. Nära veddesta i riddersvik med natur och stränder.
Ja tack, jag har börjat snegla lite där, bodde i närområdet för några år sedan när jag hade hus med mitt ex, men vet inte riktigt hur lägenhetsområdena där är. Vill dock inte hamna för nära Arabdalen och i övrigt är det mest villor där.
Citera
2024-02-14, 09:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Ja tack, jag har börjat snegla lite där, bodde i närområdet för några år sedan när jag hade hus med mitt ex, men vet inte riktigt hur lägenhetsområdena där är. Vill dock inte hamna för nära Arabdalen och i övrigt är det mest villor där.

Jag har inte koll på vilka som är hyres eller bostadsrätter. Men det finns endel nybyggt där nära centrum.
Arabdalen är ganska chill endå men tror de bara är hyresrätter där.
Vällingby har oxå problem med rån, missbrukare mm i centrum så de området är ju inte så fräscht bara nära till klädbutiker.
Annars är väl hässelby strand lugnast med naturreservat, stränder, buss/tunnelbanan, cykelvägar, krogar, gym, apotek.
Nära till gård som har systembolaget, pub/pizzerior/sushi/indiskt matbutiker, vårdcentral och flera apotek, gym mm.
Citera
2024-03-01, 10:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Tänkte slänga ut en fråga på prov och se om någon har ett spontant bra förslag.

Bor för närvarande i en lägenhet á 2,2mil i Vällingby centrum, 58m².
Gillar min lägenhet men området är sådär, sen skulle jag väl vilja få ner boendekostnaden om det var möjligt utan att göra avkall på livskvalitén.

Skulle önska följande.
- Ett mer naturnära område.
- Mindre mångkulturelt
- Inom 10km cykelavstånd från Veddesta handelsplats (där biltema, tenonnet, matvärlden m.m. ligger)
- Lägre eller max samma pris som Vällingby för motsvarande kvadrat.
- Promenadavstånd till matbutik (Helst ICA eller butik som känns lite mysigare än Lidl)
- Någon form av kommunala transportmedel i närområdet.

Tack!

Solna/Sumpan strax över 10 km till Veddesta. Råstasjön/Lötsjön stenkast bort, extremt nära till både Ursvik/Hagaparken samt relativt nära Ulriksdal. Överlag lugna områden. Både tuben/buss/pendel i området.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback