Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-13, 23:50
  #13
Medlem
800kgs avatar
Om inte tråden var helt nerlusad av poänglösa oneliners tycker jag gott denna kommentar kunde fått stå kvar. Han har ju en poäng, vad gäller kostnad och så. Rätt deprimerande historia, vilket väl sammanfattas på ett kärnfullt sätt här.

Är benägen att hålla med R-C här nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det du citerar var väl inte hela inlägget? Han skrev väl lite mer:

"jävla pajas sverige lyckas inte ens bygga ett badhus hahaha, 1.2 miljarder kronor dessutom snacka om att bli blåsta"

Jag tycker tvärtom att det var en väl hård moderering. Det känns mer som om det är han och hans taffliga språk och sätt att uttrycka sig som anse "skräpigt" och blir bortplockat än det han faktiskt säger.

Själva andemeningen i inlägget, att ställa hur olyckan utvecklade sig och följderna i relation till kostnaden för badhuset bör väl vara relevant kan jag tycka.
Citera
2024-02-14, 00:04
  #14
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Om inte tråden var helt nerlusad av poänglösa oneliners tycker jag gott denna kommentar kunde fått stå kvar. Han har ju en poäng, vad gäller kostnad och så. Rätt deprimerande historia, vilket väl sammanfattas på ett kärnfullt sätt här.

Är benägen att hålla med R-C här nedan:
Fast nu är det ju just så, vilket föranledde det moderatormeddelande som dyker upp när nan skall posta. Detta har TS valt att ignorera och posta ytterligare en oneliner, ja, eller två i ett inlägg då, och då bör det inte förvåna särskilt mycket om det kommer en varning.
Visst, utan moderatormeddelandet hade det varit en väl hård varning, det kan jag hålla med om, men givet situationen och meddelandet så tycker jag inte det.
Citera
2024-02-14, 06:29
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
Skriver ett inlägg i oceana tråden varpå jag blir varnad direkt. Mitt inlägg är inte ens OT, Tråden är 90 sidor lång, all annan OT får ligga kvar, men mitt enda inlägg blir varnat direkt jävla diktator

Problemet blir ju…

Att ibland i en tråd behöver man få säga något annat en stund.

Något som inte har med tråden att göra.

För att sedan kunna börja prata om det tråden handlar om igen.

Ofta ställer någon en motfråga.

Och då vill man ju gärna svara på motfrågan.

Då är man off topic och det kan räknas om trams om man börjar säger något lite oförsiktigt om något annat i tråden.

Så är det och det vet ju alla om.

Alltså kan man banna folk för off topic och trams för nästan vad som helst folk skriver i en tråd.

För det hade ju inte riktigt med tråden att göra.



Men…

Skribenten som skrev inlägget pratar ju med människor i tråden… om ämnet som tråden handlar om.

Bara det att skribenten just nu pratar om något annat… off topic… ( och lite tramsigt var väl inlägget )

Så…

Ja det blir ju ett problem uppenbarligen…

Hur löser vi det ?
Citera
2024-02-14, 06:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Problemet blir ju…

Att ibland i en tråd behöver man få säga något annat en stund.

Något som inte har med tråden att göra.

För att sedan kunna börja prata om det tråden handlar om igen.

Ofta ställer någon en motfråga.

Och då vill man ju gärna svara på motfrågan.

Då är man off topic och det kan räknas om trams om man börjar säger något lite oförsiktigt om något annat i tråden.

Så är det och det vet ju alla om.

Alltså kan man banna folk för off topic och trams för nästan vad som helst folk skriver i en tråd.

För det hade ju inte riktigt med tråden att göra.



Men…

Skribenten som skrev inlägget pratar ju med människor i tråden… om ämnet som tråden handlar om.

Bara det att skribenten just nu pratar om något annat… off topic… ( och lite tramsigt var väl inlägget )

Så…

Ja det blir ju ett problem uppenbarligen…

Hur löser vi det ?


Kan man kanske ha någon sorts system där en till tråd skapas som tillhör tråden men där man få skriva allt off topic och trams?

Men det blir nog rörigt.

Flashback är ju byggt enkelt av en anledning.

För att det ska fungera och ej bli krångligt och jobbigt som alla moderna forum.
Citera
2024-02-14, 12:22
  #17
Moderator
Elrosss avatar
Jag tycker inte inlägget tillför diskussionen någonting, ett mer utvecklat resonemang kanske hade kunnat vara kvar men att konstatera att Sverige inte kan bygga badhus är en rätt stor generalisering och inte trådens ämne, ingen koppling till varför de inte kan bygga badhus eller vad som gått fel. Sedan fanns/finns det ett moderatormeddelande i tråden om oneliners bl.a.

Angående ot som står kvar försöker vi rensa i tråden när vi ser, blivit rätt många inlägg på kort tid så vi försöker hålla koll.
Citera
2024-02-14, 12:26
  #18
Medlem
Min respekt för moderator Hobbybonde har ökat markant med tanke på hur proffsigt han
bemötte TS dåliga attityd.
Citera
2024-02-17, 22:08
  #19
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Fast nu är det ju just så, vilket föranledde det moderatormeddelande som dyker upp när nan skall posta. Detta har TS valt att ignorera och posta ytterligare en oneliner, ja, eller två i ett inlägg då, och då bör det inte förvåna särskilt mycket om det kommer en varning.
Visst, utan moderatormeddelandet hade det varit en väl hård varning, det kan jag hålla med om, men givet situationen och meddelandet så tycker jag inte det.

Jo, jag såg att det fanns ett sånt meddelande, men det kan man givetvis inte lita helt på. Kan vara att nån skickat dickpicks till Agneta på jobbet men sen har hon inte reagerat som var tänkt och då rp:as varenda inlägg i tråden för att man är lite sur, och hobbybonden hänger på av ren slentrian och så vipps har man ett moderatorsmeddelande. Sköna oneliners tillhör charmen med fb och är en viktig del av vår lagstadgade yttrandefrihet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback