Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-14, 21:54
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Vilka här sprider lite demokrati i universum genom att massmörda insekter och robotar?

För den oinvigde så kan serien beskrivas mer eller mindre som Starship Troopers. Introt till 2an är som direkt tagen ur filmen: https://www.youtube.com/watch?v=S9ST...VycyAyIGludHJv

Ordentlig trailer: https://www.youtube.com/watch?v=oD3p...IHRyYWlsZXI%3D

Utöver att det är riktigt beroendeframkallande så måste jag berömma spelets ljuddesign. De har verkligen fått vapnen, särskilt de som skjuts från ens skepp i orbit eller flyger som droppar mattbomber, att låta ordentligt. Inga smällare här inte, dessa vapen låter BOOM! Och att ens gubbe flyger iväg flera meter om man står för nära tryckvågen gör det bara ännu bättre

Den som inte tål friendly fire bör dock inte spela detta. Du kommer trampa på andra spelares minor, missa att någon har kallat så att skeppet i rymden bombarderar marken med en atombomb och råka ställa dig framför någons turret och dö konstant om man inte är uppmärksam.

Det går att spela solo, men jag skulle inte rekommendera det. Spelet är helt klart gjort för co-op då antalet fiender inte skalas ner när man spelar ensam, och det kan bli rätt så tufft ensam när två tunga fiender dyker upp samtidigt. Lyckligtvis finns det matchmaking där man hoppar in i folks uppdrag. Matchmaking har varit väldigt buggat så att man inte har kunnat joina andra, men det är till stor del fixat nu, sisådär en vecka efter release.

Ettan var inget för mig då jag har svårt för twinstick shooters, men detta är verkligen en dröm som gått i upplevelse som Starship Troopers-nörd.
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2024-02-14 kl. 21:59.
Citera
2024-02-14, 22:02
  #2
Medlem
Jag gillade föregångaren, så det här kan nog bli kul! Som du säger så är friendly fire en stor del av spelet och fan vad man lackar på sina polare när de kör över en med sina jävla fordon.
Citera
2024-02-15, 07:45
  #3
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Jag gillade föregångaren, så det här kan nog bli kul! Som du säger så är friendly fire en stor del av spelet och fan vad man lackar på sina polare när de kör över en med sina jävla fordon.
Just nu finns det inga fordon i 2an, men som jag förstår det så har utvecklarna sagt att det förmodligen kommer i framtiden.

Vad är det för fordon i ettan? Mindre transporter bara för att ta sig runt på kartan fortare, eller är det faktiskt stridsfordon? Känns som att det borde vara det med tanke på alla mastiga vapen i detta
Citera
2024-02-17, 20:32
  #4
Medlem
Har precis börjat köra men matchmaking verkar suga fortfarande.
Citera
2024-02-18, 10:29
  #5
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Har precis börjat köra men matchmaking verkar suga fortfarande.
Vilken plattform kör du på? Hade inte tid att köra igår men det verkade vara fixat på PS5 i förrgår. Fick inte en enda "failed to join" och körde en 6-7 uppdrag.
Citera
2024-02-18, 12:49
  #6
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Har varit intresserad av spelet ett tag då jag är ett fan av Starship Troopers. Avvaktade eftersom spelet har nProtect GameGuard som anticheat, vilket är ett rootkit som verkar vara ett gissel att få bort helt från PC:n. Ser även att det varit ospelbart sedan gårdagens patch, så jag är glad att jag hoppat över.
Citera
2024-02-18, 21:08
  #7
Medlem
zBr9s avatar
Absolut värt att nämna att det är en svensk studio som gjort detta höjdarspel
Citera
2024-02-18, 22:01
  #8
Medlem
tomatlarss avatar
Ser ju roligt ut synd att det har GameGuard DRM och krav på PlayStation konto. Så man måste skippa detta.
Citera
2024-02-19, 00:36
  #9
Medlem
Riktig jävla succé detta. 400k i CCU på Steam.

Skön atmosfär i spelet men lite obalanserat. Gadgets kan göra det för enkelt om man spelar ett helt team så det kan bli lite casual som skiftar till hysteriskt. Kör man solo så kan det vara utmanande även på easy.

Ibland lotteri om man hittar spelare att spela med men en sak är sjukt bra och det är avsaknaden från vidriga troll som förstör. Servrarna är ofta fulla vilket förstör också.

Beroendeframkallande.
Citera
2024-02-19, 04:05
  #10
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Absolut värt att nämna att det är en svensk studio som gjort detta höjdarspel

Läste att fd DICE utvecklare som gjorde BF3 och 4 jobbar på Arrowhead.
Citera
2024-02-19, 17:50
  #11
Medlem
Ska definitivt köpa det här till nästa vecka när jag är ledig.
Hoppas de får ordning på serverstrulet tills dess.
Citera
2024-02-19, 19:50
  #12
Medlem
Jag har börjat att spela Helldivers 1 med vänners och är mycket rolig tillsammans. Hur är det med Helldivers 2? Är det roligare?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback