• 1
  • 2
2024-02-15, 09:08
Medlem
Jag är kort, 173 cm ovan jord. Hur vet jag det? Jag har åkt in och ut från sjukhus där det ofta förekommer mätningar och oavsett sjukhus samt rum så är jag 173 - prick.

Trots att jag är helt säker på min längd så får jag ofta höra att jag är kortare för de jag pratat med tror de är 175 eller något trots att de helt uppenbart är mycket längre än så.

Inte ens polisen trodde på mig när jag fota mig för pass sist, jag fick snällt ställa mig och mäta mig och mycket riktigt 173 där med.

När jag går på dejter så träffar jag ofta tjejer som skriver att de är 160 men när jag träffar dem så är det ett par centimeter längre än mig.

Varför har svenskar ingen koll på hur långa de är? Ni är längre än ni tror, var glada för det, mät er riktigt och lägg till några centimeter på tinderprofilen för fan.
Senast redigerad av RogerRaket 2024-02-15 kl. 09:10.
Citera
2024-02-15, 09:13
Medlem
Näh, jag är nog snarare kortare! Min uppgift om 180 cm har hängt med genom pass och ID-kort sedan 20-årsåldern, utan att någonsin ifrågasättas!

Numera torde ryggbrosken vara åtskilligt komprimerade..!
Citera
2024-02-15, 09:19
Bannlyst
Detta är något som bara korta människor bryr sig om, jag skiter i det här och bryr mig inte då jag inte är osäker på min längd och fysik.

Saker man inte bryr sig om registrerar man inte och tänker på, jag vet i runda slängar på ett ungefär hur lång jag är, men jag skiter i exakt centimeter, mätning är inget jag gjort sedan typ mellanstadiet
Citera
2024-02-15, 09:21
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRaket
Jag är kort, 173 cm ovan jord. Hur vet jag det? Jag har åkt in och ut från sjukhus där det ofta förekommer mätningar och oavsett sjukhus samt rum så är jag 173 - prick.

Trots att jag är helt säker på min längd så får jag ofta höra att jag är kortare för de jag pratat med tror de är 175 eller något trots att de helt uppenbart är mycket längre än så.

Inte ens polisen trodde på mig när jag fota mig för pass sist, jag fick snällt ställa mig och mäta mig och mycket riktigt 173 där med.

När jag går på dejter så träffar jag ofta tjejer som skriver att de är 160 men när jag träffar dem så är det ett par centimeter längre än mig.

Varför har svenskar ingen koll på hur långa de är? Ni är längre än ni tror, var glada för det, mät er riktigt och lägg till några centimeter på tinderprofilen för fan.

De vet garanterat hur långa de var som unga, men därefter har de krympt något. Så den längd många uppger kan ofta vara den längd de en gång hade. Därtill tenderar många att gå allt mer ihopsjunket ju äldre de blir varför de kan se lite kortare ut än de verkligen är.

Ang tjejerna du träffat kan det bero på att de använder högklackade skor vilket gör att de ser längre ut än de är, eller att de medvetet drar av lite för att de kanske tänker att du inte skulle vilja dejta en tjej som är längre än dig själv och skulle sålla bort dem. Kanske? Men fan vet hur kvinnor tänker ibland...
Citera
2024-02-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
eller att de medvetet drar av lite för att de kanske tänker att du inte skulle vilja dejta en tjej som är längre än dig själv och skulle sålla bort dem.

Jag håller tummarna på att det här stämmer det hade varit hur gulligt som helst.
Citera
2024-02-15, 09:30
Medlem
wes420s avatar
Det är ju du som försöker vara längre än du är. Egentligen är du 155cm

Vad är det för problem du har med att inte alla vet hur långa de är?

Du är förd bakom ljuset. Du är inga 173 cm.
Citera
2024-02-15, 09:34
Medlem
Harpys avatar
Får väl en påminnelse var femte år ungefär när kassörskan på passaffären frågar om jag fortfarande är si och så lång, men har aldrig ens behövt kontrollera saken. Vet inte hur dejtingscenen ser ut riktigt men det låter ganska barnsligt att prata mått och sådant trams med andra människor. Kanske reagerar och anmärker på längd om det handlar om någon dvärg alternativt korgbollskaffer på två å tjugi, men ni dårar där mellan är enbart en grå massa.

Tveksam till att människor i andra länder än Sverige går runt och har stenkoll på sina centimetrar hit och dit. Slappna av och acceptera det du har
Senast redigerad av Harpy 2024-02-15 kl. 10:08.
Citera
2024-02-15, 09:53
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Man går väl inte runt och tänker på hur många centimeter lång man är eller hur många kilo man väger, det är ju bara intressant hos läkaren eller när man ska skaffa ett pass.
Citera
2024-02-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Vad är det för problem du har med att inte alla vet hur långa de är?

Men det är ju skitjobbigt att göra vad man kan enligt konstens all regler bara för att det ska bli fel i alla fall. Finns inget värre än att träffa tjejer som blir obekväma bara för det blivit knäppt.

Så givetvis skyller jag det på hela svenska folket istället för att skriva ner min egna längd och möta alla andra halvvägs.

Varför vara kort om man inte får vara jobbig mot allt och alla?
Citera
2024-02-15, 09:55
Medlem
Citat:
Varför har svenskar ingen koll på hur långa de är?
Är säker på att alla vet hur långa de är.

Varifrån har du fått att man inte skulle veta det?

Vet du när du föddes? Varför vet inte alla när de föddes?
Senast redigerad av Pillerarm 2024-02-15 kl. 09:58.
Citera
2024-02-15, 09:57
Medlem
Negercps avatar
Folk som inte har koll på sånt måste ju ha gått på undermåliga skolor? Under högstadiet och gymnasiet gick man en gång om året på hälsokontroll där man kollade längd och vikt och sedan bara småpratade med skolsystern eller vad fan hon kallades.
Citera
2024-02-15, 10:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag var helt säker på min längd, då jag slutade växa när jag var 17 - trodde jag! Jag började helt plötsligt växa när jag var runt 30 igen. Då hade jag helt plötsligt vuxit 2 cm. Jag har en misstanke att jag har vuxit ännu mer, men har inte kontrollerat det, men mina kläder som jag har köpt de senaste 2 åren har blivit mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in