Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRaket
Jag är kort, 173 cm ovan jord. Hur vet jag det? Jag har åkt in och ut från sjukhus där det ofta förekommer mätningar och oavsett sjukhus samt rum så är jag 173 - prick.
Trots att jag är helt säker på min längd så får jag ofta höra att jag är kortare för de jag pratat med tror de är 175 eller något trots att de helt uppenbart är mycket längre än så.
Inte ens polisen trodde på mig när jag fota mig för pass sist, jag fick snällt ställa mig och mäta mig och mycket riktigt 173 där med.
När jag går på dejter så träffar jag ofta tjejer som skriver att de är 160 men när jag träffar dem så är det ett par centimeter längre än mig.
Varför har svenskar ingen koll på hur långa de är? Ni är längre än ni tror, var glada för det, mät er riktigt och lägg till några centimeter på tinderprofilen för fan.
De vet garanterat hur långa de var som unga, men därefter har de krympt något. Så den längd många uppger kan ofta vara den längd de en gång hade. Därtill tenderar många att gå allt mer ihopsjunket ju äldre de blir varför de kan se lite kortare ut än de verkligen är.
Ang tjejerna du träffat kan det bero på att de använder högklackade skor vilket gör att de ser längre ut än de är, eller att de medvetet drar av lite för att de kanske tänker att du inte skulle vilja dejta en tjej som är längre än dig själv och skulle sålla bort dem. Kanske? Men fan vet hur kvinnor tänker ibland...