Citat:
Ditt misstag är att du inget lärt dig, du tror fortsatt att du ska kunna vinna över en kritisk massa med logiska argument, och att det blir svårare när det blir förbjudet att förneka Förintelsen. Men, som sagt, din sort har kunnat förneka Förintelsen sedan 1945 - med noll politisk vinst som resultat.
Ditt misstag är att du inget lärt dig, du tror fortsatt att du ska kunna vinna över en kritisk massa med logiska argument, och att det blir svårare när det blir förbjudet att förneka Förintelsen. Men, som sagt, din sort har kunnat förneka Förintelsen sedan 1945 - med noll politisk vinst som resultat.
Jag har förklarat varför jag avhållit mig från att posta information som skulle kunna tala för att det är något lurt med den officiella historieskrivningen beträffande Auschwitz. [Noterar förresten att de siffror som angavs i 26 april 1945 i Svenska Dagbladet påminner om storleksordningen på de siffror Röda Korset noterat (de hade observatörer inne i Auschwitz!) och de man efter murens fall hittade i ryska arkiv.]
Citat:
Att frågan om storleksordningen på Förintelsen inte drivits i påtaglig mån i Sverige av nationalister, och att jag själv inte drivit frågan, innebär inte att restriktioner mot att pruta ner dödstalen (och göra jämförelser med t ex antalet döda tyskar vid fördrivningarna från Östeuropa 1945 och de väststyrda fånglägren sommaren 1945 olagliga) kan få politisk betydelse. Det är inga dumhuvuden som driver igenom den här lagstiftningen. Jag tror de har mer rationella motiv än de som en gång drev igenom hädelseparagrafer och lagar mot majestätsbrott.
Var det riktat till mig? Bedriver jag någon "kamp"? För vad i så fall? "Indianreservat" i Malaysia för folk som har påtagligt mer pengar än jag själv?
Apropå "indianreservat" i Malaysia. Med dagens tolkningsmodeller för allmänheten blir det spontana intrycket av sådana här "indianreservat" resp bildandet av staten Israel 1947-48 följande:
Små "indianreservat" i Malaysia för rika vita människor av kristet ursprung: "Ett sätt att skydda den vita rasens fortbestånd, inte att skydda sig mot Critical Race Theory och sina pengar och liknande, vita människor av kristet ursprung kan inte diskrimineras, de kan bara vara dumma mot andra, och behöver inget eget område av något slag".
Bildande av staten Israel i det f d brittiska Palestina-mandatet: "Ett legitimt sätt att skydda judarna mot diskriminering genom att ge dem ett eget land, även om andra måste sparkas ut från området med våld".
De tolknings-narrativ vi har i väst utgör inte någon fördel för vita människor av kristet ursprung. Lagstiftning som innebär att de fråntas juridisk rätt att försvara sig mot mycket grova anklagelser ligger väl i linje med förhärskande narrativ i västländerna. Paul Craig Roberts, f d vice finansminister under Reagan, har i flera postningar varnat för konsekvenserna av att vita människor av kristet ursprung gradvis rättsligt görs till 2:a klassens medborgare.
Senast redigerad av Tarningen 2024-03-29 kl. 08:36.
Senast redigerad av Tarningen 2024-03-29 kl. 08:36.