Citat:
Ursprungligen postat av
TonySalami
En dokumentär skapad av den Nordiska Motståndsrörelsen... säkert inte alls opartiskt...
Det är en nazistisk propaganda rakt av.
När det gäller sakfrågan så håller jag med om att det är fel att lagstifta emot åsikter, hur kontroversiella de än må vara. Men att finna "ljuset" i en propaganda dokumentär skapad av Nordiska Motståndsrörelsen, nja...
Jag sa aldrig att den var opartisk, den är lika partisk för hitlertyskland som alla massmediaproducerade dokumentärer är partiska mot hitlertyskland.
Klassiskt manipulativt att säga att informationen från vissa är obrukbar och bara information från de källor du tycker är bra är korrekta. Det har aldrig slagit dig att information kan vara korrekt oavsett vem som framför den? Har inte så mycket till övers för folk bara är intresserad av sanning om det stämmer med deras ideologi/eligiösa övertygelse.
Det är också därför jag ser igenom detta övergrepp på åsiktsfriheten som denna lag är. Lagstiftar man att en historisk händelse har gått till på ett speciellt sätt och allt ifrågasättande är olagligt bör man anta att motsatsen är sann. Det kan inte bli mer totalitärt. Vad är nästa lag, förringa socialdemokratin, eller vi kanske kan hoppa direkt till sovjetunionens lagar och kalla det kontrarevolutionär verksamhet.