Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-19, 09:48
  #1
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Ny sillytråd för kommande säsong

HockeyAllsvenskans stjärna Marcus Eriksson är klar för Skellefteå, en 39 åring gör debut i SHL...

https://www.expressen.se/sport/hocke...or-skelleftea/

Leksand värvar två av Timrås backar inför nästa säsong..

https://www.expressen.se/sport/hocke...ar-fran-timra/
Citera
2024-02-19, 12:47
  #2
Medlem
Bartman777s avatar
En kommentator sa att Brandsegg-Nygård ryktades till SAIK inför nästa säsong. Jag hade gärna haft honom i FBK.
Citera
2024-02-19, 13:35
  #3
Medlem
IceEyess avatar
Är djupt skeptisk till att vi släpper två av våra främsta backar (även om den ena är löjligt skadebenägen) och samtidigt behåller backar som inte alls lever upp till förväntningarna. Förhoppningsvis sonderar man marknaden efter en toppback istället, för annars kan nästkommande säsong sluta illa.
Citera
2024-02-19, 15:33
  #4
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
En kommentator sa att Brandsegg-Nygård ryktades till SAIK inför nästa säsong. Jag hade gärna haft honom i FBK.

Mer om honom: https://www.tv2.no/sport/ishockey/bl...reit/16141430/

Bra ambitionsnivå.

Det som talar før både FBK och Indians är närheten hem, men som 18-åring kanske det är negativt...
Citera
2024-02-19, 18:07
  #5
Medlem
SweTechs avatar
Ska bli intressant att se hur man ersätter Ejdsell och hur pengarna som sparas på honom och Wikstrand kommer att spenderas. Personligen så ser jag en toppback på väg in och en återvändande center för att flytta ut Tomasek på en kant.

Citera
2024-02-19, 19:46
  #6
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska bli intressant att se hur man ersätter Ejdsell och hur pengarna som sparas på honom och Wikstrand kommer att spenderas. Personligen så ser jag en toppback på väg in och en återvändande center för att flytta ut Tomasek på en kant.


Ni kommer alltid ha ett spännande och bra lag på isen.


Växjö har på utgående kontrakt:

Ryktas in
Dennis Rasmussen
Petter Granberg
Citera
2024-02-19, 21:23
  #7
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska bli intressant att se hur man ersätter Ejdsell och hur pengarna som sparas på honom och Wikstrand kommer att spenderas. Personligen så ser jag en toppback på väg in och en återvändande center för att flytta ut Tomasek på en kant.


En toppback är helt klart ett måste. Är det något som verkligen saknas i årets lagbygge så är det en toppback. Överlag är nivån på backsidan ganska svag för att vara en serieledare i mina ögon.
Citera
2024-02-20, 08:58
  #8
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
En toppback är helt klart ett måste. Är det något som verkligen saknas i årets lagbygge så är det en toppback. Överlag är nivån på backsidan ganska svag för att vara en serieledare i mina ögon.

Tycker främst det handlar om att #44 och #32 inte fungerar ihop. För dåligt defensiva och mycket felbeslut. Andersson borde spela i tredjepar med Groleau nästa säsong.
Citera
2024-02-20, 09:22
  #9
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
En toppback är helt klart ett måste. Är det något som verkligen saknas i årets lagbygge så är det en toppback. Överlag är nivån på backsidan ganska svag för att vara en serieledare i mina ögon.

Dahlström tycker jag väl ändå får sägas vara en toppback i ligan? Även om jag förstår vad du menar. Han är ju ingen Pudas eller Joel Persson som styr ett PP och öser in poäng så han får ju inte det erkännandet på samma sätt. Man hade nog en övertro på att Nygga skulle ligga på en 30-40 poäng. Lennström hade behövts så att mindre offensivt ansvar hamnat på #32.
Citera
2024-02-20, 09:38
  #10
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Dahlström tycker jag väl ändå får sägas vara en toppback i ligan? Även om jag förstår vad du menar. Han är ju ingen Pudas eller Joel Persson som styr ett PP och öser in poäng så han får ju inte det erkännandet på samma sätt. Man hade nog en övertro på att Nygga skulle ligga på en 30-40 poäng. Lennström hade behövts så att mindre offensivt ansvar hamnat på #32.

Finns väl ingen som trodde på såna poäng på Nygga?
Hade han fått spela mer PP (som funkat) hela säsongen så hade det varit mer poäng. Han är trots allt "bara" 5 poäng efter Nyström. Nä, jag tycker det är defensiven och partnerskapet mellan honom och Andersson som varit det stora problemet och den senare oftast sätter Nygga i en jävla knipa som t.ex Dahlström inte skulla sätta Joel i.

Skulle faktiskt villa se en Ginning typ brevid Nygga nästa säsong. Han lär ju vända hem, frågan är ju bara ifall Flyers organisation har knäckt honom eller inte. Är det samma spelare som när vi vann guld så är det ju bara att ge ett kontraktsförslag direkt.
Citera
2024-02-20, 13:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska bli intressant att se hur man ersätter Ejdsell och hur pengarna som sparas på honom och Wikstrand kommer att spenderas. Personligen så ser jag en toppback på väg in och en återvändande center för att flytta ut Tomasek på en kant.

Lagece har väl kontrakt med Färjestad nästa säsong medan Lindbom går till Vegas?
Citera
2024-02-20, 13:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Dahlström tycker jag väl ändå får sägas vara en toppback i ligan? Även om jag förstår vad du menar. Han är ju ingen Pudas eller Joel Persson som styr ett PP och öser in poäng så han får ju inte det erkännandet på samma sätt. Man hade nog en övertro på att Nygga skulle ligga på en 30-40 poäng. Lennström hade behövts så att mindre offensivt ansvar hamnat på #32.
Var glada att Dahlström inte är en filmare som Pudas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback