Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-19, 16:04
Medlem
Hur är det att jobba som utvecklare inom polismyndigheten? Är det någon som har erfarenhet som kan delas med sig? Hur är arbetsmiljön? Är det lika intressant som de får det ut att vara?

Gäller sthlm
Citera
2024-02-20, 00:23
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easymoneysniper10
Hur är det att jobba som utvecklare inom polismyndigheten? Är det någon som har erfarenhet som kan delas med sig? Hur är arbetsmiljön? Är det lika intressant som de får det ut att vara?

Gäller sthlm

Enda jag har att komma med är en polare med IT-gig, dock inte utvecklare.. Han trivs och jämför det med att jobba åt kommunen - allt är jävligt lugnt och trögt.
Skulle däremot se polisen som mer än EN arbetsgivare då det verka skilja sig så extremt mycket avdelning till avdelning utifrån det jag hört på honom.
Citera
2024-02-20, 10:55
Medlem
Räkna med att gå ett antal kurser som kanske inte faller så väl in i den man är och att förmodligen inte kunna kunna sig den minsta kritiskt mot ni vet vad /Vem. var bara tyst i stället för resonerar man kring något så kan det utnyttjas av nån låginteligent som missförstår och går till närmsta chef helt bakom ryggen på en. Vips så kan man inte göra minsta karriär i den organisationen. Så bäst är att vara helt tyst/ fåordigt.

En del bara kurser men också en del htgp eller fan det heter.

Så var det när i alla fall jag jobbade för kommunen. Vi skulle htqp certifieras. kurser i allas likas rätt för att kan hända att man går går in på en avdelning för att laga något där det satt dömda sexualförbrytare som ett litet exempel.

Jag stor ut i tre år, det funkar , man går in och gör jobbet och kniper käft helt enkelt och väljer att ta en kort promenad i solen i stället när folk som köper hjärntvätten och har sina värdelösa samtal över kaffebordet.

Kunde svälja det hjälpligt men stod inte ut med en del sjukt inkompetenta chefer, som nog flyttas upp för att folk vill bli av med dom

Jag gissar att i stort alla myndigheter är ungefär lika dana. Orkar man bita ihop så kan det ju vara en slö arbetsplats.

På vanliga jobb åker man ju ut och sätter i gång kl 7. På statliga jobb så ska man sätta sig och dokumentera nån timme eller två så själva jobbet startar ju mellan nio tiotiden, ungefär samma sak på eftermiddagen. (Dokumentering innebär att man håller sin rygg fri om det går snett någonstans) Många jobb går ju ut på att hålla sin rygg fri.

Det är priset man får betala för att man vill ha det lite slött om dagarna kan vara värt det i bland så länge man står ut En del passar ju in i en sån organisation.
Senast redigerad av Brodrude 2024-02-20 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in