Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-21, 10:18
  #1
Medlem
Som rubriken lyder! Vilka städer i svergie har bäst utbud för folk i alternativa kretssar? dvs punk, goth, indie, svartklubbar, osv. Är uppvuxen i Stockholm men har riktigt svårt att skapa ett liv här pga bostadsbristen.

Har funderat på Malmö förut men jag har släkt där nere som säger att det är svårt att få tag på en bra bostad som inte ligger i ett mindre attraktivt område.
Citera
2024-02-21, 15:54
  #2
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sander00322
Som rubriken lyder! Vilka städer i svergie har bäst utbud för folk i alternativa kretssar? dvs punk, goth, indie, svartklubbar, osv. Är uppvuxen i Stockholm men har riktigt svårt att skapa ett liv här pga bostadsbristen.

Har funderat på Malmö förut men jag har släkt där nere som säger att det är svårt att få tag på en bra bostad som inte ligger i ett mindre attraktivt område.

Tror här i Götet är ett av de bästa, men gäller att man hittar in i rätt kretsar för att få tag på det, sen detdär med bostad är ju svårt här med men då alternativa scener växer fram i storstäder så lär det aldrig va lätt o hitta bostad. Framförallt då du verkar ha en hög standard. Är man inte rik så får man nöja sig med det man får tag på. Utsatta områden är sällan så dåliga som de har rykte för. Det bor fler invandrare och sketchy personer men sånt är livet. Det är ju inte heller så ofta som folk i alternativa kretsar bor i de fina områdena
Citera
2024-02-24, 14:34
  #3
Medlem
Adelaides avatar
Göteborg och Malmö har allt du söker. Tro dock inte att det är så mycket enklare att hitta boende där. Allt handlar om tur om du inte har stålarna.

Det känns som Växjö har nån mindre indie-krets också. Café Deluxe kändes lite hipster. Dock är det en tråkig stad i övrigt.

I Halmstad har jag också sett några depprockare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback