Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-02-21, 11:24
Medlem
WhatsGuccis avatar
Som frgan lyder:
Inte bara att jag skulle vilja flytta till USA utan om jag ven skulle vilja bli Polis dr.
Har hrt och lst ngonstans att Sverige har rtt goda fientliga sidor och ett bra band med USA, och att det d r "lttare(*)" fr oss Svenska medborgare att bostta sig dr?

Nu r det skert inte mnga som flyttat dit just fr att bli Polis eller dylikt, men hur skulle gemene man g tillvga fr detta?
Frst och frmst behver man just GC (Green Card.), och det fr man vl enklast om man skulle f ett jobb dr som man sker, alternativt "gifter" sig med en amerikansk kvinna (Vilket inte r aktuellt fr min del.)
Behver inte heller vara ndvndigtvis just "Polis" men kan ju vara brandman osv.
Tack p frhand
Citera
2024-02-21, 11:28
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Som frgan lyder:
Inte bara att jag skulle vilja flytta till USA utan om jag ven skulle vilja bli Polis dr.
Har hrt och lst ngonstans att Sverige har rtt goda fientliga sidor och ett bra band med USA, och att det d r "lttare(*)" fr oss Svenska medborgare att bostta sig dr?

Nu r det skert inte mnga som flyttat dit just fr att bli Polis eller dylikt, men hur skulle gemene man g tillvga fr detta?
Frst och frmst behver man just GC (Green Card.), och det fr man vl enklast om man skulle f ett jobb dr som man sker, alternativt "gifter" sig med en amerikansk kvinna (Vilket inte r aktuellt fr min del.)
Tack p frhand
Nej det fr du inte. Du mste vara medborgare och det blir du inte p minst 10r. Lycka till.
Citera
2024-02-21, 11:28
Citat:
Som frgan lyder:

Tack p frhand

Efter all import av blattar s r det snarare vldigt svrt fr svenskar att flytta dit
Citera
2024-02-21, 11:29
Medlem
Att f ett GC utan att gifta sig med en amerikan r ganska svrt om man inte besitter ngon form av specialkompetens
Citera
2024-02-21, 11:31
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Efter all import av blattar s r det snarare vldigt svrt fr svenskar att flytta dit
Fyfan, vrre blir det ocks.
Citera
2024-02-21, 11:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Att f ett GC utan att gifta sig med en amerikan r ganska svrt om man inte besitter ngon form av specialkompetens
Antog det ocks, "The Land Of Freedom" vill de kalla det, men har du inte NASA utbildning kan du dra t helvete tycker USA.
Men ja, en riktigt spetskompetens skulle vl behvas och verkligen kunna sticka ut och f de att vilja ha en s mycket att de typ betalar en fr att flytta till USA.
Tragiskt att det blivit s svrt i denna vrld att frska gra bttre i sitt liv.
Citera
2024-02-21, 11:34
Medlem
Storstark68s avatar
Knde en svensk som blev bde polis och senare polischef i Kalifornien. Han utsgs till USA:s bsta polis och fick medalj av Nixon. Han kpte ven hyreshus som han slde efter 25 r och blev svinrik med en stor vingrd i Sonoma valley, flera lyxbilar, stor pool etc. Som nyanstlld var han nra att bli ihjlskjuten flera gnger. En self made man.
Citera
2024-02-21, 11:38
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Knde en svensk som blev bde polis och senare polischef i Kalifornien. Han utsgs till USA:s bsta polis och fick medalj av Nixon. Han kpte ven hyreshus som han slde efter 25 r och blev svinrik med en stor vingrd i Sonoma valley, flera lyxbilar, stor pool etc. Som nyanstlld var han nra att bli ihjlskjuten flera gnger. En self made man.
Knns som att p den tiden var det mycket lttare och faktiskt kunna f bostta sig i USA, utan alla dessa kaos individer, immigranter som tagit sig in i USA.
De kollar ju mycket ocks p individuella lnder, dvs Sverige anses ju inte (S vitt jag vet.) som land att betrakta eller stlla samman med "terrorlnder"?
Tex folk frn mellanstern Irak - Iran - Saudi osv har ju extremt svrt att f uppehllstillstnd eller ens kunna ta sig in i landet p en semester liksom.
Citera
2024-02-21, 11:53
Medlem
Eller s gr du bara en Fat Steve/Tjock-Steffe: k ver och utge dig fr att vara polis, bara flasha den kpta brickan.
Citera
2024-02-21, 13:06
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Antog det ocks, "The Land Of Freedom" vill de kalla det, men har du inte NASA utbildning kan du dra t helvete tycker USA.
Men ja, en riktigt spetskompetens skulle vl behvas och verkligen kunna sticka ut och f de att vilja ha en s mycket att de typ betalar en fr att flytta till USA.
Tragiskt att det blivit s svrt i denna vrld att frska gra bttre i sitt liv.

Lr dig kra lastbil, jobba ett r eller tv i Sverige, sedan sker du jobb i Usa, bam, du fr green card fr de saknar chauffrer dr precis som vi gr hr....s du behver vara seris i tv rs tid, sedan kan du dra till Usa.

Citat:

You may not be able to tell, but America is in desperate need of truckers. "Right now, we're in a shortage of 80,000 truck drivers and if we're going to keep going down the same trajectory, by the year 2030, it's expected to be 160,000," said Haley Fenton of Western Pacific Truck School.26 okt. 2023

Regler

https://www.visaplace.com/blog-immig...ck-driver-usa/
Citera
2024-02-21, 13:53
Bannlyst
De tjnar nog rtt s bra stlar, men vem pallar skjuta folk hela tiden?
Citera
2024-02-21, 19:06
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiggz
De tjnar nog rtt s bra stlar, men vem pallar skjuta folk hela tiden?
Sverige borde lra sig lite av amerikanska polisen i mnga fall.
Mer befogenheter br finnas hr som i andra lnder.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3589787

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här