Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-02-24, 01:13
  #49
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att plocka bort inlägg utan notis/Historik är ett sätt att undvika kritik för mod. Det är princip riskfritt för de och öppnet mål för åsiktsmodetering.

Gillar även att en moderator kommer in här och anser att Carlbom inte åsiktsjusterar. Hur fan vet den det?? Han plockar väl bort 100 inlägg per dag så känns orealistiskt att en annan mod har koll.

Men du säger det ju själv.
Jag vet inte hur många hundra inlägg som raderas här varje dag, men det är helt orimligt att de, moderatorerna, ska lägga tid på att ge respons till alla inlägg som raderas.
Det skulle krävas ett stort antal moderatorer på heltid.
Citera
2024-02-24, 01:22
  #50
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Men du säger det ju själv.
Jag vet inte hur många hundra inlägg som raderas här varje dag, men det är helt orimligt att de, moderatorerna, ska lägga tid på att ge respons till alla inlägg som raderas.
Det skulle krävas ett stort antal moderatorer på heltid.

Kan man inte skaffa så att det automatiskt läggs in att använda kan se sina borttagna inlägg och sedan överklaga? Lite som varningar. Menar inte att mod ska lägga ner massa extrajobb.
Citera
2024-02-24, 03:11
  #51
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att plocka bort inlägg utan notis/Historik är ett sätt att undvika kritik för mod. Det är princip riskfritt för de och öppnet mål för åsiktsmodetering.

Gillar även att en moderator kommer in här och anser att Carlbom inte åsiktsjusterar. Hur fan vet den det?? Han plockar väl bort 100 inlägg per dag så känns orealistiskt att en annan mod har koll.

Nu vet jag inte hur Flashbacks moderatorer jobbar men jag har varit och är moderator på betydligt större forum än flashback. Notis/Historik tillför inget positivt och kommer bara flytta fokus till moderatorernas "jobb".

Moderatorer kan oftast se alla inlägg en annan moderator tar bort/redigerar. Tar för givet att han kollat på Carlboms modererade inlägg
Citera
2024-02-24, 03:57
  #52
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Tja, ägaren tänker väl att nyttan med att ha gratisarbetande idioter överväger skadan som dessa åstadkommer, speciellt som vi ser att många cucks vill ha ett hårt modererat forum.
Annars bajsar de på sig...
Det finns en tidig version av Flashback på Google groups. Helt omodererad. Där kan du hänga.

Citat:
Ursprungligen postat av AttackHelikopter69
Det värsta med dessa trådar är alla användare som kommer in och försvarar moderatorerna oavsett vad, förstår ni inte att ni själva är utsatta för censur här och får inlägg borttagna helt utav notifikation? Strävar ni själva efter att bli mods och det är därför ni försvarar eller är ni helt enkelt cucks som gillar att bli dominerade?
Det värsta med sådana som dig är att du tror att de som säger emot dig alltid håller med moderatorerna. Jag har kritiserat moderatorsbeslut ett flertal gånger.
Citera
2024-02-24, 09:02
  #53
Moderator
blomvattnares avatar
Om man har invändningar mot en varning är det ju lämpligt att i PM.et till moderatorn lägga fram konkreta invändningar. Att man förklarar hur man anser att inlägget håller topic. Att lägga merparten av meddelandet på tillmälen leder ju ingenstans.
Citera
2024-02-24, 09:26
  #54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kan man inte skaffa så att det automatiskt läggs in att använda kan se sina borttagna inlägg och sedan överklaga? Lite som varningar. Menar inte att mod ska lägga ner massa extrajobb.

Jag tror inte du är medveten om hur många inlägg som dagligen raderas utan varningar. Om alla användare hade sett alla dessa och haft möjligheten att protestera så hade det inneburit väldigt mycket merarbete för moderatorerna. För någon måste ju bemöta dessa invändningar.
Citera
2024-02-24, 09:32
  #55
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror inte du är medveten om hur många inlägg som dagligen raderas utan varningar. Om alla användare hade sett alla dessa och haft möjligheten att protestera så hade det inneburit väldigt mycket merarbete för moderatorerna. För någon måste ju bemöta dessa invändningar.

Jag svarade sen på ett inlägg att man kunde skippa överklagandet delen om det blev för mycket.
Citera
2024-02-24, 11:12
  #56
Medlem
Permafloxs avatar
Varför skriver du att mod är butthurt när du framstår som det?

Ser inga argument om varför du är inom topic.
Du skriver bara att du är inom topic.. Ok?

Tycker mod höll en bra attityd mot dig, det hade jag inte gjort men tanke på hur du uttrycker dig.
Citera
2024-03-03, 21:44
  #57
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
1. Under här är pm med mod och fått tillåtelse att posta här så bespara den kommentaren, låsningen av tråden omgående och en varning.

2. Jag tycker varning är på gränsen till sjuk. Visst kanske om man som utestående bara läser inlägget kan jag förstå till viss del. Men kanske även då hårt. Även att ta bort inlägget bara hade nog varit hårt men iaf accepterat.

3. Denna mod anser jag inte modar bra alls i tråden inlägget postades i. Jag har nått en punkt jag känner att jag inte kan skriva i tråden längre pga alla godtyckliga varningar mot mig. Är detta Yttrandefrihet på riktigt?

4. Denna mod har tidigare helt obefogat haft problem med attityden i PM och jag står för det jag skrivit till honom ni kan se under. Kunde skriva mycket värre. Problemet att svara har den också haft. Uppenbart att moden tycker min attityd är dålig och tycker då det är okej att sjunka till samma nivå. På allvar?

5. Jag anser att moderatorerna åsiktmodoterar.

6. Jag är väl medveten att folk som inte är insatta kommer komma in och skriva att varningen är befogad utan nån som helst insyn i själva dramat.

7. Jag accepterar inte denna varning och denna mod. Jag har fått så många godtyckliga varningar samtidigt som samma användare i tråden postar skit och gör regelbrott varje dag men som får fortsätta vara kvar i tråden.

8. Tycker ni hans näst sista svar i PM är okej? Att det inte rör honom i ryggen? Borde inte mod har användares intresse i bakhuvudet även om.jag förstår att regelverket är prio 1?

9. Ska mod för en gång skull sluta hålla varandra om ryggen? Denna kritik är mot en mod inte alla! Så sluta ta åt er.

10. Finns nån självkritik hos mod eller är det bara tomma ord?
Moderatorn var ganska professionell genom hela interaktionen, medan du var riktigt otrevlig. Kan inte se att du skulle ha någon grund för klagomål på moddens beteende.
Citera
2024-03-06, 23:41
  #58
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
1. Under här är pm med mod och fått tillåtelse att posta här så bespara den kommentaren, låsningen av tråden omgående och en varning.

2. Jag tycker varning är på gränsen till sjuk. Visst kanske om man som utestående bara läser inlägget kan jag förstå till viss del. Men kanske även då hårt. Även att ta bort inlägget bara hade nog varit hårt men iaf accepterat.

3. Denna mod anser jag inte modar bra alls i tråden inlägget postades i. Jag har nått en punkt jag känner att jag inte kan skriva i tråden längre pga alla godtyckliga varningar mot mig. Är detta Yttrandefrihet på riktigt?

4. Denna mod har tidigare helt obefogat haft problem med attityden i PM och jag står för det jag skrivit till honom ni kan se under. Kunde skriva mycket värre. Problemet att svara har den också haft. Uppenbart att moden tycker min attityd är dålig och tycker då det är okej att sjunka till samma nivå. På allvar?

5. Jag anser att moderatorerna åsiktmodoterar.

6. Jag är väl medveten att folk som inte är insatta kommer komma in och skriva att varningen är befogad utan nån som helst insyn i själva dramat.

7. Jag accepterar inte denna varning och denna mod. Jag har fått så många godtyckliga varningar samtidigt som samma användare i tråden postar skit och gör regelbrott varje dag men som får fortsätta vara kvar i tråden.

8. Tycker ni hans näst sista svar i PM är okej? Att det inte rör honom i ryggen? Borde inte mod har användares intresse i bakhuvudet även om.jag förstår att regelverket är prio 1?

9. Ska mod för en gång skull sluta hålla varandra om ryggen? Denna kritik är mot en mod inte alla! Så sluta ta åt er.

10. Finns nån självkritik hos mod eller är det bara tomma ord?

Avstår att uttrycka någon åsikt om varningen i sig men när det gäller dålig attityd i PM så är det ju du själv som skämmer ut dig på det området.
Citera
2024-03-09, 06:59
  #59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag är helt säker att han är motståndare till mig och behandlar användare annorlunda som mod.
Nej då, alla som gör ot inlägg eller inlägg mod avser är ot/bryter mot reglerna får dessa inlägg borttagna.
Jag har också fått en varning av Carlbom jag inte tyckte jag förtjänade, men vad spelar 1 varning för roll när man majoriteten av tiden ändå följer reglerna och inte får massor med varningar?

Tråden du syftar till spårar regelbundet ur, och då går jätte många användare ot och förstör tråden för alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Inlägget jag varnades för skrevs även i början på veckan. Är det rimligt att det tar ca 3 dagar att moda?

Carlbom kanske är själv här och inte hans fel.
Ja det är rimligt, när den tråden spårar kan mod få många 100 inlägg att gå igenom. Den tråden ha t.o.m spårat så illa att tidigare har mod låst tråden för att kunna gå igenom och rensa innan dem öppnade tråden igen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback