Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-24, 02:53
  #1
Medlem
Hur är det i Sverige och Stockholm numera? Man läser om klockrån, pissrån, bomber och granater. Ni som bor kvar i Swedistan och äger kvalitetsur, är det säkert att bära era ur ute på stan? Vad har ni för rutiner?

Tänkte själv åka till Sverige i sommar och vet inte riktigt hur jag ska göra med klockorna om jag ska vara ärlig. Har en VC Overseas och en Submariner men vet inte om man kan bära dem öppet i Stockholm? Kanske VC flyger under radarn åtminstone?

Eller kanske bäst att ta seden dit man kommer. Om man befinner sig bland djur kanske man måste bete sig som ett djur och gå naken om handleden?
__________________
Senast redigerad av Harrywinston 2024-02-24 kl. 02:57.
Citera
2024-02-24, 03:17
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Det låter som att du inte lever i verkligheten utan har många fantasier i pannan. Det kanske kan vara bra att det inte går med Björn borgkalsonger. Jag tänker med tanke på att folk kanske sliter av dig kläderna för kalsongerna. Hur stor är risken att du kommer att bli rånad på två gamla klockor. Tror du verkligen på fullt allvar att folk springer och tittar på vad du har för klocka på armen.
Visst är det så att du tror att Tomten kommer i augusti också.
Citera
2024-02-24, 03:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det låter som att du inte lever i verkligheten utan har många fantasier i pannan. Det kanske kan vara bra att det inte går med Björn borgkalsonger. Jag tänker med tanke på att folk kanske sliter av dig kläderna för kalsongerna. Hur stor är risken att du kommer att bli rånad på två gamla klockor. Tror du verkligen på fullt allvar att folk springer och tittar på vad du har för klocka på armen.
Visst är det så att du tror att Tomten kommer i augusti också.

Om jag och frugan sätter oss på Sturehof med varsin VC på armen och en rejäl diamantring från Tiffany så är det ju ändå några svenska årslöner vi skyltar med på armarna.

Med tanke på vad man läser vore det väl inte helt otroligt om det finns professionella klockrånare som hänger där och spanar? Och tyvärr kan ju bara brottslingar vara beväpnade i Sverige så man skulle ju vara rätt chanslös mot en pistol.

Men du tror att det är lugnt alltså? Går du själv ut på Stureplan i kortärmat med ett kvalitetsur på armen?
Citera
2024-02-24, 03:27
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Om jag och frugan sätter oss på Sturehof med varsin VC på armen och en rejäl diamantring från Tiffany så är det ju ändå några svenska årslöner vi skyltar med på armarna.

Med tanke på vad man läser vore det väl inte helt otroligt om det finns professionella klockrånare som hänger där och spanar? Och tyvärr kan ju bara brottslingar vara beväpnade i Sverige så man skulle ju vara rätt chanslös mot en pistol.

Men du tror att det är lugnt alltså? Går du själv ut på Stureplan i kortärmat med ett kvalitetsur på armen?
Jag tror att det är bättre att du stannar i landet du bor i. Annars kanske du kan satsa på någon liten hålla ute utanför Umeå eller i Svedala. Det känns det som att du kan sitta i lugn och ro på ett café tror jag.
Det känns som att jag tror att du kan överleva ett par dagar.
Citera
2024-02-24, 03:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Om jag och frugan sätter oss på Sturehof med varsin VC på armen och en rejäl diamantring från Tiffany så är det ju ändå några svenska årslöner vi skyltar med på armarna.

Med tanke på vad man läser vore det väl inte helt otroligt om det finns professionella klockrånare som hänger där och spanar? Och tyvärr kan ju bara brottslingar vara beväpnade i Sverige så man skulle ju vara rätt chanslös mot en pistol.

Men du tror att det är lugnt alltså? Går du själv ut på Stureplan i kortärmat med ett kvalitetsur på armen?

Varför I hela världen skulle någon över 30 frivilligt sitta på Stureplan när det finns så många trevliga ställen att inmundiga middag eller läska strupen där man slipper oönskat klientel?
Citera
2024-02-24, 03:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Varför I hela världen skulle någon över 30 frivilligt sitta på Stureplan när det finns så många trevliga ställen att inmundiga middag eller läska strupen där man slipper oönskat klientel?

Bra fråga, jag flyttade från Sverige när jag var 25 så jag brukar gå till lite samma ställen som på den tiden. Är inte i Sverige så ofta eller länge.

Men när det börjar närma sig får jag fråga dig om tips helt klart!

Hur gör du i Stockholm med dina ur? Helt seriöst så tror jag det skulle kännas lite olustigt att gå ner på Sergels torg till exempel med en Submariner på armen. Och det borde ju kunna finnas en del professionella klockrånare som spanar på Östermalm osv. Finns ju inte så mycket kontanter i omlopp längre, så klockrån vore väl logiskt.
Citera
2024-02-24, 03:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bra fråga, jag flyttade från Sverige när jag var 25 så jag brukar gå till lite samma ställen som på den tiden. Är inte i Sverige så ofta eller länge.

Men när det börjar närma sig får jag fråga dig om tips helt klart!

Hur gör du i Stockholm med dina ur? Helt seriöst så tror jag det skulle kännas lite olustigt att gå ner på Sergels torg till exempel med en Submariner på armen. Och det borde ju kunna finnas en del professionella klockrånare som spanar på Östermalm osv. Finns ju inte så mycket kontanter i omlopp längre, så klockrån vore väl logiskt.

Kontorstid ser jag inga problem med att bära ett bättre ur I city eller ens vid tunnelbanefärd mellan de olika,stadsdelarna.

Naturligtvis som du säger har jag ingen anledning att vistas på SergelsTorg likalite som i Skärholmen.

Men ska det vara senare supé eller god dryck senare än så och promenad efteråt lämnar jag de finare hemmavid.
En Breitling eller Chopard på gummi vill inte ens buset ha,och det har hittills inte föranlett olägenheter att bära sådant.
Citera
2024-02-24, 06:37
  #8
Avstängd
Barry_bs avatar
Jorå, jag vill alltid ha koll på puls och antal steg så även när jag rör mig i samhällets skuggsidor sitter min Samsung Galaxy på handleden.
Citera
2024-02-24, 10:59
  #9
Medlem
Jordgubbes avatar
Ja jädrar vilket spännande liv. Först femtioelva inlägg om vilken snofsig klocka du ska köpa (blandat med hur du känner dig nyrik och ser ner på andra) och så plötsligt kalla fötter om du skall våga använda den. Häng på dig allihop vettja, hörde att det skulle vara särskild entusiastträff under centralbron inatt kl 03:00.
Citera
2024-02-24, 12:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ja jädrar vilket spännande liv. Först femtioelva inlägg om vilken snofsig klocka du ska köpa (blandat med hur du känner dig nyrik och ser ner på andra) och så plötsligt kalla fötter om du skall våga använda den. Häng på dig allihop vettja, hörde att det skulle vara särskild entusiastträff under centralbron inatt kl 03:00.

Bär mina ur varje dag utan problem men jag bor i ett civiliserat område med fungerande polis (polis behövs iofs inte här då det är ungefär som Sverige på 50-talet).

Men jag behöver veta hur man bör förhålla sig i Nordens Mogadishu. Det kan ju helt klart vara annorlunda där. Vill inte bli rånbögmördad.
Citera
2024-02-24, 12:47
  #11
Medlem
Loreias avatar
Du kan absolut sitta på Sturehof med ditt bling, du är verkligen inte ensam om det i den stadsdelen och du lär väl inte ta tunnelbanan? I centrala Stockholm, np även på kvällstid så länge man inte gillar att mucka gräll med folk på krogen osv
Citera
2024-02-24, 12:53
  #12
Avstängd
På dagtid går det säkert bra, men inte kvällen.

Har en rolex som jag endast använder vid finare tillfällen, annars ligger den hemma och jag använder en fakerolex om jag ska ut på kvällen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback